کدخبر: 19217

ترفندهای تضمینی | ترفندهای تضمینی سلامتی | ترفندهای تضمینی آسودگی

ترفندهای تضمینی برای پاک کردن ذهن از افکار منفی!

ترفندهای تضمینی برای اینکه ذهنی با آرامش داشته باشید!

ترفند‌های تضمینی برای زندگی بهتر را در خوندنی بخوانید. ما با ارائه این ترفندهای تضمینی به شما کمک می‌کنیم تا زندگی آسوده‌تری داشته باشید. این ترفندهای تضمینی کم هزینه و پرکاربرد می‌باشند. ترفندهای تضمینی به سلامتی شما نیز کمک می‌کنند. در ادامه، ترفندهای تضمینی ما را بخوانید!

ترفندهای تضمینی برای پاک کردن ذهن از افکار منفی

داشتن افکار منفی که ناشی از قرار گرفتن در موقعیت‌های مختلف هست، می‌تواند مانعی برای رفاه ما باشد. این ۹ نکته را به کار ببرید تا ذهن خود را از افکار بد پاک کنید و خلق و خوی خود را تغییر دهید.

۱.افکاری را که باعث ناراحتی شما می‌شوند شناسایی کنید

وقتی به افکار منفی خود فضای بیشتری می‌دهید، باعث می‌شود که حالتان بدتر شود. شما نمی‌توانید روی چیزی که از آن آگاه نیستید، قبول ندارید یا کم‌اهمیت می‌دانید کار کنید. با شناخت افکار خود می‌توانید آن‌ها را تجزیه و تحلیل کنید و تشخیص دهید که آیا آنها ویژگی مشترکی دارند یا خیر. وقتی شروع به جستجوی ریشه افکار خود می‌کنید، متوجه می‌شوید که بسیاری از آنها مغرضانه هستند و تنها برشی از یک واقعیت بزرگ‌تر را ایجاد می‌کنند. زمانی که به این نتیجه رسیدید، می‌توانید در مورد انعطاف پذیرتر کردن آن‌ها فکر کنید. در روان درمانی، این تکنیک به عنوان یک تکنیک بازسازی شناختی شناخته می‌شود. شما می‌توانید این درمان را با اقدامات خود شروع کنید یا از یک متخصص کمک بگیرید.

۲.افکار خود را پاک کنید

به موقعیتی که شما را رنج می‌دهد فکر کنید. واقعا چند درصد افکارتان واقعیت دارد و چند درصد آن ناشی از فرضیات شما است؟ در پایان، شاید بتوانید ببینید که فرضیه‌ها و ترس‌های زیادی وجود دارد که محصول تخیل شما هستند. آنها دقیقا بر اساس چیزی که فکر می‌کنید قرار نیست رخ دهد. اغلب، حتی زمانی که موقعیت ترسناک یا رویدادی که شما را نگران می‌کند اتفاق بیفتد، متوجه می‌شوید که این‌ها برخلاف چیزی که فکر می‌کردید چندان جدی نیستند.

۳.یاد بگیرید که مرزهای افکار خود را تعیین کنید

مهم نیست که چند بار به یک مشکل فکر می‌کنید، ممکن است امروز راه حلی در دست نداشته باشید. اگر اجازه دهید ذهنتان خنک شود و استراحت کند، متوجه می‌شوید که می‌توانید دیدگاه خود را نسبت به آن به دست آورید و راه دیگری برای نزدیک شدن به موضوع پیدا کنید. گاهی اوقات، فقط باید قبول کنید که تسلیم شوید. دانستن اینکه چگونه از مشکل دوری کنید، راهکار مناسبی برای پیدا کردن راه‌حل است.

۴.تکنیک‌های آرام سازی را تمرین کنید

انجام تمرینات تنفسی، مدیتیشن و پیاده‌روی در فضای باز به شما کمک می‌کنند تا ذهن خود را آرام کنید، در زمان حال زندگی کرده و از گرفتار شدن در مسائل گذشته یا مشکلات آینده جلوگیری کنید.

۵.کاری کنید که در طول روز اتفاقات خوشایند و خوبی برایتان بیفتد

مهم است که به طور روزانه با لحظات دلپذیری از زندگی خود ارتباط برقرار کنید: یک قهوه داغ در ابتدای روز، لذت بردن از یک تکه شکلات، پیاده روی، اختصاص دادن زمان برای اوقات فراغت و تفریح، باعث کاهش استرس شما می‌شود و به بدنتان کمک می‌کند تا هورمون‌های لذت و شادی را تولید کند.

۶.اطراف خود را با افرادی احاطه کنید که به مثبت بودن شما می‌افزایند و آن را از خودتان دور نکنید

برای همه ما اتفاق افتاده است که پس از گذراندن مدتی با کسی، احساس می‌کنیم انرژیمان تمام شده است. بسیاری از مردم تمایل دارند به شیوه‌ای منفی و ناسالم زندگی کنند، همیشه شکایت می‌کنند و از انجام راه‌حل‌های ممکن اجتناب می‌کنند. دلایلی وجود دارد که گاهی اوقات این را توجیه می‌کند، اما نگرش شما تفاوت بزرگی در زندگی روزمره ایجاد می‌کند. به همین دلیل مهم است که وقت خود را با افرادی بگذرانید که هیچ‌وقت روی افکار منفی و اتفاقات بد تمرکز نمی‌کنند.

۷.فهرستی از کارت‌ها یا نشانه‌های بصری تهیه کنید

راه دیگر برای پاک کردن افکار بد، استفاده از منابع بصری برای کمک به توقف سیل افکار منفی است. به عنوان مثال، پس از شناسایی افکار مزاحم، می‌توانید نسخه های جایگزین آنها را یادداشت کنید. به این ترتیب، مغز خود را از تمرکز بر افکار بد شناخته شده منحرف می‌کنید. برای مثال، شخصی که می‌ترسد در غیاب او از خانه‌اش دزدی شود، ممکن است بنویسد: «کسانی در خیابان هستند که می‌توانند از این اتفاق جلوگیری کنند» یا «من بارها بیرون رفته‌ام ولی هیچ اتفاق بدی نیفتاده است.»

۸.افکار و تجربیات مثبت خود را تقویت کنید

اگر ترس از سخنرانی در جمع دارید و توانستید در مقطعی موفق شوید در جمع صحبت کنید، این موفقیت را برای خود تصدیق کنید. در مورد آن و احساسات مثبتی که دریافت کردید فکر کنید. به این ترتیب، پیوندهای عصبی خود را با یک تجربه لذت‌بخش آشنا می‌کنید که قبلاً برایتان ترس‌آور بوده است.

۹.به برخی از خاطرات جمعی روی آورید

وقتی احساس کردید که وارد یک حلقه منفی شدید، یک خاطره دوست داشتنی می‌تواند ذهن شما را از افکار بد رها کند. به عنوان مثال، به تعطیلات خانوادگی در ساحل ای تفریحاتی که داشته‌اید فکر کنید. با حواس خود در اطراف آن تجربه و تمام احساساتی که به وجود آمد ارتباط برقرار کنید. با گذشت زمان، تمرکز بر خاطرات احتمالی بسیار مهم است تا قدرت خود را از دست ندهند. به خاطرات خوب روی بیاورید تا افکار منفی را جابه‌جا کنید و به آنها فضایی در ذهنتان ندهید.

ارسال نظر: