کد خبر: 619224
تاریخ انتشار :

معلمان واکسن کرونا میزنند + جزییات

واکسن کادر آموزشی و معلمان در مرداد ۱۴۰۰ انجام می‌شود.

معلمان واکسن کرونا میزنند + جزییات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: واکسن کادر آموزشی و معلمان در مرداد ۱۴۰۰ انجام می‌شود.

 جعفر صادق تبریزی در گفتگوی تصویری با تیتر امشب از روند مطلوب تزریق واکسن و افزایش پایگاه‌های واکسیناسیون خبر داد و افزود: در حال حاضر ۶۲۲ پایگاه تجمیع و ۲ هزار ۵۷۶ ایستگاه واکسیناسیون راه اندازی شده است.

زمان واکسیناسیون معلمان مشخص شد

بیان اینکه ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار واکسن در اختیار مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت است، گفت: هر ۵ سال به ۵ سال از جمعیت سالمندان برای تزریق واکسن دعوت می‌شوند و در حال حاضر به گروه سنی ۷۵ سال به بالا واکسن تزریق می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت با بیان اینکه جمعیت ۷۵ سال تا ۷۹ سال ۹۳۰ هزار نفر است، گفت: جمعیت ۷۰ تا ۷۵ سال هم یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است و تا ۱۰ روز آینده واکسن به آن‌ها تزریق می‌شود.

جعفر صادق تبریزی گفت: در حال حاضر گروه‌های سنی با واکسن وارداتی واکسینه می‌شود.

وی، اولویت‌های شغلی را جز فاز سوم واکسینه اعلام کرد و افزود: در فاز اول واکسیناسیون به قشر کادر درمان و پزشکی، آسایشگاه‌ها و جانبازان تزریق شد.

صادق تبریزی افزود: فاز دوم به بر اساس گروه‌های سنی ۶۰ سال به بالا و بیماران دارای بیماری زمینه است.

وی، فاز سوم واکسیناسیون را به گروه‌های شغلی حساس از جمله نیروهای مسلح و رانندگان تاکسی و شرکت واحد اولویت بندی کرد.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: واکسن کادر آموزشی و معلمان در مرداد ۱۴۰۰ انجام می‌شود.

جعفر صادق تبریزی گفت: واکسن آزاد وجود ندارد و در صورت مشاهده به طور حتم تقلبی است.

وی، فرایند نوبت دهی را از طریق سامانه سلامت (https://salamat.gov.ir/) اعلام کرد و گفت: روند واکسیناسیون ۷۵ سال در کشور از فردا یا پس فردا نوبت دهی می‌شود.

اکنون که در حال گذر از پیک چهارم کرونا در کشور هستیم، دغدغه خانواده‌ها و دانش آموزان برای بازگشایی مدارس از مهرماه ۱۴۰۰ بیشتر شده است. آنان علاوه براینکه نگرانی حضوری بودن امتحانات دو پایه نهم و دوازدهم را دارند، درباره بازگشایی مدارس و آموزش حضوری فرزندان خود نیز نگران هستند.

معلمان واکسن کرونا میزنند + جزییات

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به نگرانی والدین اظهار کرده است: «من هم یک پدر هستم و دغدغه. والدین را درک می‌کنم و کاری بدون نظر مسئولان بهداشتی نخواهیم داشت؛ در مهر ۱۴۰۰ اگر مصونیت جمعی ایجاد شده باشد مدارس بازگشایی می‌شوند و اگر اینطور نباشد روش غیرحضوری را خواهیم داشت.»

 

 


 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها