کد خبر: 631873
تاریخ انتشار :

قیمت سکه امروز کاهش می یابد ؟ + جزییات

در حالی که حباب سکه های کوچکتر در حال پایین آمدن است،‌ حباب قیمت سکه امامی در جهت افزایشی قرار دارد.

قیمت سکه امروز کاهش می یابد ؟ + جزییات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

قیمت سکه در هفته های اخیر به زیر محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نزول نکرده است و دشوار است که امروز نیز کاهشی تا سطح یادشده را تجربه کند.

منتظر کاهش قیمت سکه برای امروز باشیم؟

در حالی که حباب سکه های کوچکتر در حال پایین آمدن است،‌ حباب قیمت سکه امامی در جهت افزایشی قرار دارد. روز شنبه فاصله ارزش بازاری و ذاتی فلز گران بهای داخلی ۲۰هزار تومان بیشتر شد و به حدود ۳.۹ درصد رسید. این در حالی بود که تمام سکه های کوچک تر روز شنبه کاهش حباب داشتند. به عنوان مثال، ربع سکه که در روز پنجشنبه بالای ۲۷ درصد با ارزش ذاتی خود فاصله داشت، روز شنبه یک درصد کاهش حباب را تجربه کرد.

به باور برخی تحلیل گران، بازار سکه با کمبود تقاضای فیزیکی از سوی افراد عادی رو به رو است و همین موضوع خود را در کاهش حباب سکه های کوچکتر نشان داده است. با توجه به این تحلیل، شماری از معامله گران انتظار افزایش معنادار و حباب دار سکه امامی را ندارند. از نگاه آن ها معامله گران بزرگ هم چنان با توجه به رشد قیمت دلار،‌ اقدام به خرید سکه امامی میکنند ولی در صورتی که روند اسکناس آمریکایی تغییر کند، فلز گران بهای داخلی، توانایی حفظ حباب فعلی خود را نخواهد داشت.

در روز جاری نیز توجه بیشتر معامله گران سکه به روند دلار خواهد بود.دیروز هم افت قیمت اسکناس آمریکایی موجب شد که فلز گران بهای داخلی محدوده ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را از دست بدهد. قیمت سکه در هفته های اخیر به زیر محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نزول نکرده است و دشوار است که امروز نیز کاهشی تا سطح یادشده را تجربه کند.

حتی اگر قیمت دلار بتواند محدوده ۲۷ هزار و۵۰۰ تومان را حفظ کند، فلز گران بهای داخلی می تواند بالای مرز ۱۲میلیون تومانی باقی بماند.در صورت برگشت دلار به بالای محدوده ۲۷ هزار و ۸۰۰تومان، فلز گران بهای داخلی می تواند خود را به مقاومت ۱۲ میلیون و ۲۰۰هزار تومان برساند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها