کدخبر: 8053

یارانه| واریز یارانه|خبر مهم برای یارانه بگیران

فوری: خبر مهم یارانه ای| یارانه این افراد حذف شد

بر اساس گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۲۳ میلیون نفر یارانه­ بگیر سه دهک بالای درآمدی را شناسایی کرده است.

بر اساس گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این سال، تعداد ۲۳ میلیون نفر یارانه­ بگیر سه دهک بالای درآمدی را شناسایی کرد اما برای حذف از لیست یارانه‌بگیران اقدامی نشد.

بر اساس گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۹، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این سال، تعداد ۲۳.۰۳۳.۵۰۵ نفر یارانه­ بگیر سه دهک بالای درآمدی را شناسایی کرد؛ در حالی که در سال یاد شده، اقدامی مبنی بر معرفی خانوارهای شناسایی شده به سازمان هدفمندسازی برای حذف از لیست یارانه­ بگیران صورت نپذیرفت.

مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری در گزارشی به منابع و مصارف قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در بودجه‌های سنواتی پرداخت و در بخشی از این گزارش آورد: قانون هدفمندسازی یارانه­‌ها در دی‌­ماه سال ۱۳۸۸ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و از آذرماه سال ۱۳۸۹، عملیاتی شد. پیش از تصویب برنامه ششم توسعه، منابع و مصارف قانون یاد شده در قوانین بودجه سنواتی به شیوه کلی ارائه شد.

از سال ۱۳۹۶ و به استناد بند (ب) ماده ۳۹ قانون برنامه ششم توسعه، دولت به­‌منظور ایجاد شفافیت در اجرای قانون، مکلف به ارائه دریافت­‌ها و پرداخت­‌های مرتبط با قانون هدفمند کردن یارانه­‌ها در جدول جداگانه همراه با بودجه‌­های سنواتی شد. از این‌رو، از سال ۱۳۹۵ به این­‌سو، منابع و مصارف هدفمندی یارانه­‌ها ذیل تبصره (۱۴) قوانین بودجه سنواتی لحاظ شده است.

رشد منابع هدفمند کردن یارانه­‌ها

منابع قانون هدفمند کردن یارانه­‌ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور نسبت به قانون بودجه سال ۱۴۰۰، قریب به ۴۱ درصد رشد داشته و از حدود ۳۳۴۵ هزار میلیارد ریال به ۴۷۰۷ هزار میلیارد ریال رسیده است.

مصارف هدفمندی یارانه‌­ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، از سه بخش اصلی «مصارف غیرهدفمندی»، «هدفمندی یارانه­‌ها» و «حمایت از تولید و اشتغال» تشکیل شده است.

ارسال نظر: