کدخبر: 10777

معایب پروتز مو چیست؟

 

ریزش موی قابل توجه در هر سنی می‌تواند باعث نگرانی زیادی در شما شود؛ در واقع این اتفاق نه تنها ظاهر شما را دچار تغییرات زیادی می‌کند، بلکه باعث کاهش اعتماد نفس هم می‌شود.

شاید فکر کنید تنها راه حل این مشکل، عمل جراحی است؛ اما این روزها روش‌های دیگری هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این درحالی است که این روش‌ها عمدتا موقتی هستند.

یکی از این راه‌های جایگزین که نیازی به عمل جراحی ندارد، پروتز مو است. در این روش موی مصنوعی به جای کاشت در پوست سر شما، روی پروتزهای خاصی کاشته شده و با چسب مخصوص روی پوست سر شما قرار می‌گیرند؛ این روش مثل هر روش دیگری مزایا و معایب خاص خود را دارد.

ما در این مقاله قصد داریم معایب پروتز مو را به صورت کامل مورد بررسی قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید.

معایب پروتز مو چیست؟

7

اگر تصمیم به انجام پروتز مو دارید، بهتر است معایب زیر را قبل از تصمیم‌گیری نهایی در نظر بگیرید:

نیاز به مراقبت زیاد

پروتز مو روشی است که به مراقبت بسیار زیادی نیاز دارد؛ پس لازم است به صورت مداوم آن را شست و شو دهید و آن را تمیز نگه دارید؛ در غیر این صورت خیلی زود موهای شما آسیب خواهید دید. برای این کار خوب است که شامپوهایی را انتخاب کنید که مواد چسبنده ندارند.

داشتن هزینه های جانبی

انتخاب شامپوی مناسب، پاکسازی دوره‌ای و تعویض دوره‌ای چسب از جمله مواردی است که جزو هزینه‌های جانبی شما پس از انجام پروتز مو به حساب می‌آید؛ بنابراین هزینه‌های جانبی‌ای پس از هزینه اصلی شما همچنان ادامه خواهد داشت.

تعویض مرتبط و دوره ای چسب ها

همانطور که اشاره شد، پروتز مو روشی موقتی است و در دوره‌های مختلف نیاز به ترمیم مو و همچنین تعویض چسب دارد. تعداد دفعات انجام این کار به عوامل مختلفی از جمله رعایت بهداشت، پوست سر شما و کیفیت پروتز مو خواهد داشت.

شستشوی دقیق

موهای شما پس از به کار گرفتن این روش نیاز به شستشوی بسیار دقیقی خواهد داشت تا آسیبی نبیند. همچنین شما اجازه استفاده از نرم کننده را ندارید؛ به ویژه در قسمت پایه پروتز و جایی که مو نصب می‌شود.

بوی نامطبوع هنگام عرق کردن

پروتز مو در بسیاری از مواقع، نیاز به مراقبت بیشتری نسبت به موی طبیعی دارد؛ وقتی عرق می‌کنید، امکان تماس آن با چسب به کار گرفته شده و ایجاد بوی نامطبوع وجود دارد؛ همچنین ممکن است در اثر تجمع چربی زیر پروتز به کار گرفته شده، بوی نامطبوعی به وجود آید. در نتیجه همانطور که گفته شد، شستشو و مراقبت دقیق از آن بسیار سرنوشت‌ساز خواهد بود.

غیر قابل رشد

یک بار دیگر ماهیت پروتز مو را مرور کنیم؛ پروتز مو، چسباندن موهای مخصوصی روی یک پروتز خاص است که روی سر شما چسبانده می‌شود. بنابراین واضح است که در این روش، موهای شما قابل رشد نیست.

 پروتز دقیقا مثل موی طبیعی نیست

یکی از نگرانی‌هایی که برای افراد دارای پروتز مو پیش می‌آید، جلوه غیرطبیعی موهایشان است. طبیعتا هرچه جنس چسب و پروتز شما بهتر باشد، جلوه طبیعی موهایتان بیشتر خواهد بود؛ اما در هر صورت واضح است که موی مصنوعی در نهایت دقیقا مثل موهای طبیعی شما نخواهد بود.

عوارض پروتز مو چیست؟

به خاطر چسب و مواد مصنوعی که در پروتز مو استفاده می‌شود، این روش می‌تواند عوارض مختلفی از جمله موارد زیر را هم به همراه داشته باشد:

حساسیت

در اثر استفاده از چسب نامناسب یا عدم رعایت بهداشت توسط خود فرد، ممکن است حساسیت پوستی ایجاد شود. همچنین انجام پروتز مو به صورت بهداشتی هم اهمیت زیادی دارد، چراکه عدم رعایت بهداشت در هنگام چسباندن مو هم می‌تواند این عارضه را به همراه داشته باشد.

خارش پوستی

همانطور که سایت crlab اشاره کرده، کاشت غیراستاندارد یا عدم رعایت بهداشت می‌تواند باعث ایجاد خارش یا سوزش در نواحی مختلف پوست سر شود.

ایجاد سردرد و سرگیجه

استفاده از مواد بی‌کیفیت ممکن است باعث شود سردرد یا سرگیجه بگیرید.

 

پروتز مو بهتر است یا کاشت مو؟

همانطور که در مقاله پروتز مو کلینیک صدف توضیح داده شده:« تفاوت‌های قابل توجهی بین پروتز مو و کاشت مو  وجود دارد. کاشت مو یک راه‌حل دائمی برای رفع طاسی سر است که نیاز به جراحی و گذراندن دوران نقاهت دارد. اما بعد از انجام کاشت، موها قابلیت رشد داشته و کاملا طبیعی به ‌نظر خواهند رسید. درصورتی که پروتز مو تنها یک راه‌حل موقت است که هیچ‌گونه خون‌ریزی و دردی را به همراه ندارد؛ درعوض در این روش موهای نصب شده رشد نخواهند کرد.

هزینه کاشت مو در زنان نسبت به پروتز مو بسیار بالاتر است. اما توجه کنید که در طولانی مدت پروتز مو نیاز به نگهداری و جایگزینی دارد. بنابراین هزینه پروتز مو در مجموع چندین برابر هزینه کاشت مو خواهد شد.

 

بعد از گذشت چند ماه از کاشت مو، موهای کاشته شده رشد کرده و عوارض دوران نقاهت بعد از ۱۰ روز ناپدید خواهد شد. درصورتی که پروتز مو با گرفتن امکان رشد مو و دریافت اکسیژن کافی موجب تجمع چربی در زیر لایه خود شده و بوی بد به همراه حساسیت‌های پوستی، خارش و قرمزی برای پوست سر ایجاد خواهد کرد.

 بنابراین درصورتی که شرایط انجام کاشت مو برای فرد وجود داشته باشد، این عمل توصیه می‌شود؛ چرا که کاشت مو نسبت به پروتز مو بسیار به‌صرفه‌تر و با عوارض کمتر خواهد بود.»

جمع بندی

موی سر در زیبایی و اعتماد به نفس شما نقش کلیدی‌ای بازی می‌کند؛ بنابراین اگر مشکل طاسی یا ریزش مو دارید، بهتر است یکبار برای همیشه، تصمیم به حل دائمی این مشکل بگیرید.

همانطور که در طول این مقاله بارها اشاره شد، پروتز مو می‌تواند عوارض خاصی را به همراه داشته باشد، در حالی که در نهایت این روش، موقتی خواهد بود و مشکل شما را برای همیشه حل نمی‌کند.

بنابراین، با توجه به اینکه روش‌های کاشت موی دائمی هر روز پیشرفته‌تر و کم‌خطرتر می‌شوند، توصیه می‌شود به کاشت موی دائمی را در اولویت قرار دهید.

در نقل قول های از سایت صدف عینا روی کلمات زیر لینک دهید:

ارسال نظر: