کدخبر: 16194

انواع پارتیشن

 

پارتیشن تک جداره

پیش از آنکه بخواهیم راجع به پارتیشن های تک جداره صحبت نماییم بایستی بگوییم که پارتیشن های تک جداره بهتر و بدتر از پارتیشن های دوجداره نمیباشند چرا که هر یک از آنها دارای ویژگی های خاص خود میباشد که بسته به نیاز مصرف کننده انتخاب میگردند.پارتیشن های دوجداره عملکرد برتری را نسبت به پارتیشن تک جداره دارند اما خوب به مراتب قیمت پارتیشن های دوجداره از تک جداره بالاتر است و نیز مسئله قیمت پارتیشن تک جداره سبب گردیده محبوب واقع گردد و علاوه بر قیمت پارتیشن تک جداره زمان نصب این نوع پارتیشن هم کمتر بوده و اینکه قابلیت جابجایی را داشته اند.

پارتیشن‌های تک جداره عموما بخاطر این مسئله در حوزه عایق بودن صدا موثر عمل نمی کنند اغلب برای تفکیک فضای اداری بکارگرفته میشوند.استفاده از پارتیشن تک جداره در ایام کرونا بیشتر گردیده به خاطر این مسئله که با تفکیک فضا فاصله بین کارمندان لحاظ گردیده و رعایت میشود. 

از مزایای تهیه پارتیشن تک جداره از مجموعه رسا پارتیشن، متنوع بودن طرح و مدل های این نوع از پارتیشن های تک جداره است.پس در نتیجه در میابیم که پارتیشن های تک جداره دارای ضخامت کمی بوده و عایق صدا نیستند و پایین بودن قیمت پارتیشن تک جداره آنها را بین مردم محبوب کرده است. 

پارتیشن‎ های تکجداره اتفاع‌های متفاوتی را تا سقف دارا میباشند و چنانچه تصمیم به ایجاد فضای دفتری خود دارید میتوانید از پارتیشن های تک جداره در سه حالت پارتیشن با نمای سرتاسر شیشه - پارتیشن های کامل ام دی اف و پارتیشن های ترکیب شیشه و ام دی اف استفاده نمایید.

اسکلت دیواره های پارتیشن بشکل شبکه‌ای از قطعات عمودی و افقی با ابعاد mm 30*30 است که توسط اتصالات ویژه ای به یکدیگر متصل میگردند. از پروفیل های H مانند در سایز  mm 10*10 بمنظور اتصال و درزگیری و عایق بندی بین پنل‌ها استفاده میگردد.

 

در توضیح پارتیشن ام دی اف بایستی بگوییم که خود ام دی اف از فرآورده های چوبی میباشد که در حقیقت ام دی اف ها تخته های فیبری میباشد که دارای چگالی متوسط حدود 650 تا 800 کیلوگرم بر متر مکعب هستند که به روش خشک تولید میگردد. ام دی اف ها به صورت فشرده از ضایعات چوب با حرارت بالا تولید میگردند که میتوان گفت از دوام خوبی نسبت به رطوبت برخوردار هستند. MDF ها در نقش مغز کار هستند و داخل کار در صنعت چوب بکار گرفته میشوند که در عصر امروزه برای ساخت کابینت از تخته های ام دی اف استفاده میشود و از محصولات کاربردی امروز استفاده از ورق های ام دی اف برای تولید پارتیشن میباشد.

 

پارتیشن ام دی اف

در تعریف پارتیشن ام دی اف بایستی گفت که به پارتیشنی اطلاق میگردد که هم دیوار پر کننده و هم فریم یا سازه دوم آن از متریال ام دی اف تشکیل شده باشد  که پارتیشن های ام دی اف با لحاظ کردن نحوه مونتاژ و دمونتاژ به دو نوع پارتیشن MDF بد مونتاژ و پارتیشن های ام دی اف خوش مونتاژ دسته بندی میگردند. مونتاژ و دمونتاژ پارتیشن های ام دی اف اعم از اداری و مسکونی حائز اهمیت میباشد که بدین خاطر بایستی در انتخاب نوع پارتیشن ام دی اف دقت کافی داشت تا بدون هیچ گونه آسیبی، امکان دمونتاژ و نصب مجدد را دارا باشند.

13

 

دلایل بکار گرفتن ام دی اف در پارتیشن چیست؟

ویژگی هایی که منجر به ایجاد کاربردهای متنوع MDF می گردد  و باعث کاربرد پارتیشن ام دی اف میگردد عبارت است از :

دامنه گسترده وزن مخصوص که در اصطلاح به دانسیته معروف میباشد

ضخامت و ابعاد متنوع ام دی اف

قابلیت تولید سطح صاف و متراکم ام دی

دارا بودن قابلیت ماشین کاری

 

پاریتشن نمایشگاهی

پارتیشن های نمایشگاهی همان غرفه بندی های موجود در نمایشگاه میباشند که با استفاده از پارتیشن تمام غرفه های نمایشگاه ها شکل میگیرند و اینکه استفاده از پارتیشن بندی در نمایشگاه ها امری کاملا الزامی میباشد که اغلب این پارتیشن ها دارای جنس آلومینیومی میباشند ، به دلیل اینکه پارتیشن های نمایشگاهی از جنس آلومینیوم دارای وزن سبکی بوده و اینکه سبک وزن میباشند برای اینکه بتوان آنها را جابجا نمود و در هر جایی که نیاز است قرار داد و بدین خاطر است که در غرفه های نمایشگاهی اغلب پارتیشن های آلومینیومی استفاده میگردد.

14

 

پارتیشن های نمایشگاهی اغلب دارای مدل های متنوعی از قبیل: سازه مدولار، سازه ی ماکسیما، اسپیس فریم و خودسازه هستند.

 

پارتیشن های نمایشگاهی در مدل مدولار اغلب در فضاهای سرپوشیده بکار گرفته میشود چون نسبت به باد و آب دوام چندانی نداشته و بمنظور نصب، توسط پایه هایی که دارد راه اندازی میگردد.

 

پارتیشن نمایشگاهی در مدل ماکسیما سازه ای سریع است اینکه در حداقل ترین زمان ممکن ساخته میگردد و دارای طیف رنگی متنوعی هم میباشندو نیز فرق این دو مدل از پارتیشن نمایشگاهی نیز در نوع پنل های بکار رفته در آن میباشد.

 

مدل دیگر پارتیشن های نمایشگاهی ، پارتیشن های خودسازه هستند که این نوع پارتیشن فارغ از هرگونه محدودیتی میباشد و بر اساس درخواست مشتری تهیه میگردد و امکان دارد ساخت آن با تلفیق چند روش گوناگون صورت گیرد.

پارتیشن شیشه سکوریت

در متریال پارتیشن های شیشه ای از چه شیشه هایی استفاده میگردد؟

15

ممکن است این سوال ذهن شما را درگیر کرده باشد که شیشه مناسب برای پارتیشن شیشه ای چه شیشه ای است که ما برای شما انواع شیشه های رایج در پارتیشن را ذکر کرده ایم که عبارتند از

1.شیشه رنگی 2. شیشه دوجداره 3. شیشه نشکن 4. شیشه ضد آتش 5. شیشه رفلکس 6. شیشه کریستال

در بین این شیشه های ذکر شده میخواهیم راجع به شیشه سکوریت کمی توضیح بدهیم که اصلی ترین نوع شیشه یا به عبارت دیگر شیشه های ایمنی در صنعت شیشه هستند، نخستین شیشه سکوریت در یک قرن گذشته  تولید گشت که با گذشت این مدت زمان طولانی نیز تغییرات و پیشرفت های چشمگیری نیز در تولید شیشه سکوریت رخ داده است. این تغییرات و پیشرفت های صورت گرفته در تولید شیشه سکوریت نیز به تبع لاعث افزایش قیمت آنها هم گشت اما این مسئله چیزی از ارزش شیشه سکوریت را کم نکرد بلکه تقاضا برای استفاده از این شیشه ها روز به روز ببیشتر گشت.

شیشه سکوریت ها در مقایسه با شیشه های معمولیاز دوام بالاتری برخوردار بودهو همچنین ایمنی بیشتری را هم داشته که به همین خاطر است که به شیشه های ایمنی معروف میباشند. همانطور که از دوام شیشه سکوریت گفتیم یعنی اینکه شیشه سکوریت ها در برابر فشار و  ضربه مقاوم بوده و چنانچه که در اثر ضربه ای شیشه سکوریت بشکند به قدری این شیشه ها ریز میگردند که هرگز برنده نمیباشند.

 انواع شیشه سکوریت

  • شیشه خم
  • شیشه تاشو
  • شیشه سندبلاست

منبع:

https://rasapartition.ir/

 

 

ارسال نظر: