کدخبر: 17554

8 فایده انجیر برای زنان

 

انجیر منبع عالی کلسیم، پتاسیم و ویتامین های ضروری است. فواید انجیر را برای ما مخصوصا زنها بدانید!

انجیر میوه فوق العاده بعدی است! رشد روی درخت فیکوس (Ficus carica)، معمولاً به صورت انجیر تازه یا خشک در دسترس ما است. از دانستن محتوای مغذی میوه انجیر یا آنجیر که معمولاً آن را می نامیم شگفت زده خواهید شد!

 

سرشار از پتاسیم، منگنز، ویتامین B6، مس، اسید پانتوتنیک و مقدار زیادی فیبر است.

خوردن انجیر به پیشگیری از سرطان سینه یائسه کمک می کند

میوه های غنی از فیبر همیشه برای پیشگیری از سرطان سینه مفید هستند. یک وعده انجیر (4 تا 5) با هم می تواند در مجموع 5 گرم فیبر از 25 گرم فیبری را که زنان در هر روز نیاز دارند، تامین کند. فیبر به نوبه خود خطر ابتلا به سرطان سینه را به شدت کاهش می دهد!

در زمان پریود، انجیر برای بدن زن مفید است

به زنانی که با PMS دست و پنجه نرم می کنند، برای تسکین علائم، انجیر توصیه می شود.

ضد دیابت است

این فقط برای انجیر تازه صادق است. انجیر خشک دارای مقدار زیادی قند غلیظ است و از این رو افراد دیابتی باید با احتیاط مصرف کنند. این محتوای پتاسیم موجود در انجیر است که به تنظیم سطح قند خون در بدن کمک می کند. برگ انجیر همچنین برای کمک به دیابت مفید است.

فواید خوردن انجیر برای پوست

میوه انجیر منبع غنی ویتامین B، ویتامین C، فسفر و مواد معدنی ضروری است که برای سلامت پوست شما مفید است. آنتی اکسیدان های موجود در آن پوست شما را جوان می کند و آن را عاری از اختلالات پوستی می کند.

 

فواید خوردن انجیر برای مو

ویتامین E موجود در انجیر برای موهای شما عالی است. کلسیم همچنین پیش ساز کلاژنی است که مو را تشکیل می دهد. جای تعجب نیست که اغلب اوقات انجیر را در نرم کننده ها و ماسک های مو پیدا می کنید! به غیر از خوردن انجیر، می توانید از روغن انجیر نیز برای سلامت موهای خود استفاده کنید.

 

انجیر به کاهش وزن کمک می کند!

فیبر بالای انجیر برای کنترل وزن مفید است. فیبر به تنظیم سیستم گوارشی بدن کمک می کند و در عین حال احساس سیری ایجاد می کند. میوه های حاوی قند بالا مانند انبه، انگور و آناناس را با انجیر تازه در رژیم غذایی خود جایگزین کنید.

2

فواید انجیر برای بدن زنان این است که هر روز تراکم استخوان را بهبود می بخشد. علاوه بر این، می تواند به پیشگیری از بیماری هایی مانند پوکی استخوان کمک کند. از آنجایی که انجیر منبع خوبی از پتاسیم و کلسیم است، رژیم غذایی غنی از پتاسیم آن می تواند سلامت استخوان ها را بهبود بخشد و چرخش استخوان را کاهش دهد.

 

فواید انجیر خیسانده یک شبه در آب

خوردن انجیر خیسانده شده در آب با معده خالی در صبح می تواند چندین فواید برای شما داشته باشد: یبوست را برطرف می کند و سطح گلوکز خون را کنترل می کند، انجیر سرشار از مواد معدنی منگنز، روی، منیزیم و آهن است. این مواد معدنی برای سلامت باروری افراد مفید هستند.

 

آیا تا به حال فکر کرده اید که این میوه کوچک می تواند چنین میوه ای پرقدرت باشد؟ داخل آن کاسه انجیر فرو کنید و لذت ببرید. یادتان باشد فقط یک مشت بخورید. 4 تا 5 انجیر برای بهره مندی از فواید آن کافی است!

انجیر همچنین شامل فنل ها، اسیدهای چرب امگا 3 و اسیدهای چرب امگا 6 است که همگی به کاهش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کمک می کنند. کلسترول خود را پایین بیاورید پکتین، نوعی فیبر محلول که به دلیل توانایی آن در کاهش سطح کلسترول مشهور است، ممکن است در انجیر یافت شود. انجیر شامل نوعی فیبر است که کلسترول اضافی را از دستگاه گوارش خارج کرده و به روده بزرگ می‌برد و در آنجا ممکن است دفع شود. انجیر همچنین حاوی ویتامین B6 است که برای تولید هورمون شادی آور سروتونین ضروری است. سروتونین موجود در این حالت خلق و خوی شما را بهبود می بخشد و سطح کلسترول شما را پایین می آورد.

 انجیرهایی که خشک شده اند سطح کلسترول تام پایین تری دارند زیرا اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 و فیتواسترول های موجود در آنها باعث می شود بدن کلسترول طبیعی کمتری تولید کند. از خود در برابر سرطان روده بزرگ محافظت کنید خوردن منظم انجیر ممکن است احتمال ابتلا به سرطان روده را کاهش دهد. محتوای فیبر بالای انجیر به دفع سریع مواد زائد در بدن کمک می کند، عملی که برای پیشگیری از سرطان روده بزرگ مفید است.

 انجیر دارای تعداد زیادی دانه است که هر کدام از آنها دارای غلظت بالایی از موسین است که به جمع آوری مواد زائد و مخاط در روده بزرگ و دفع آن کمک می کند. کم خونی ناشی از فقر آهن وضعیتی است که اگر بدن آهن کافی دریافت نکند ممکن است ایجاد شود. آهن، که برای تولید هموگلوبین ضروری است، ممکن است در انجیر خشک یافت شود. محققان دریافتند که خوردن انجیر خشک منجر به افزایش سطح هموگلوبین در خون می شود.

 

ارسال نظر: