کدخبر: 17555

چسب کاشت میلگرد چیست؟ + نحوه استفاده از چسب کاشت میلگرد

 

بتن، یکی از مقاوم‌ترین مصالح ساختمانی است، اما به تنهایی نمی‌تواند ضامن استحکام سازه‌ها باشد. برای افزایش مقاومت کششی این محصول، عموما از عمل کاشت میلگرد استفاده می‌شود. میلگردها به وسیله چسب کاشت میلگرد داخل بتن جاسازی می‌شوند تا استحکام آن را افزایش دهند.

 این نوع چسب از پلی استر، رزین‌های اپوکسی و وینیل استر ساخته می‌شود و مقاومت بتن در برابر نیروهای مکانیکی را تا حد زیادی بالا می‌برد. این محصول که با نام چسب بولت هم شناخته می‌شود، در انواع مختلفی در بازار وجود دارد که هر یک متناسب با نیازهای سازه می‌توانند استفاده شوند. 

چسب کاشت میلگرد چیست؟

12

چسب کاشت میلگرد یا چسب بولت، نوعی ماده شیمیایی دو یا سه بخشی است که از آن برای جاگذاری میلگرد در بتن استفاده می‌شود. این محصول می‌تواند درگیری میلگرد با بتن را به بالاترین حد ممکن برساند و مقاومت سازه‌ را در برابر نیروهای مکانیکی،‌ کششی و دینامیکی بالا ببرد. مهم‌ترین ویژگی چسب‌های کاشت میلگرد این است که گران‌روی بالایی دارند، به این معنا که سرعت پخش شدن آن‌ها بسیار پایین است و به همین دلیل، می‌توانند تمام حفره‌ها را به خوبی پر کنند. 

 

این چسب‌ها، سرعت خشک شدن مناسبی دارند و هنگام کار، باعث کثیفی و ایجاد مشکل در روند اعمال چسب در حفره‌های بتنی نخواهند شد. بهتر است بدانید که برای خرید چسب کاشت میلگرد، انتخاب‌های زیادی پیش روی شما قرار دارند که ممکن است شما را کمی سردرگم کند. به همین علت، بهتر است پیش از خرید، از سایت آهن اسپات برای بررسی قیمت انواع این محصول کمک بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان، برای انتخاب بهترین محصول استفاده نمایید. 

13

انواع چسب کاشت میلگرد

چسب‌های کاشت میلگرد، توسط کارخانه‌های زیادی تولید می‌شوند. تنوع نیازهای بازار، موجب شده است که این محصول در انواع و اقسام مختلفی تولید و عرضه شود. به طور کلی می‌توانیم چسب کاشت میلگرد یا چسب بولت را به سه نوع تقسیم کنیم:

۱- چسب کاشت میلگرد حجمی

یکی از پرکاربردترین انواع چسب میلگرد، چسب‌های حجمی هستند که در دو نوع دو جزئی و سه جزئی تولید می‌شوند. هر دو محصول می‌توانند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کاشت میلگرد در بتن و به اصطلاح، مسلح‌سازی بتن باشند. نوع سه جزیی این محصول، در ترکیبات خود فاقد سخت‌کننده است و به همین دلیل، می‌تواند برای مواردی که نیاز به دقت بیشتری دارند استفاده شود، چون سرعت خشک شدن آن کمتر است.

 از این نوع چسب، تنها برای کاشت میلگرد استفاده نمی‌شود، بلکه می‌توان آن را در اتصال بتن تازه به بتن قدیمی، اجرای دیوارهای برشی و اعمال ستون‌ها در ساختمان استفاده کرد. برای خرید این محصول، می‌توانید از آهن اسپات به عنوان مرجع آنلاین خرید محصولات فولادی و سایر ابزارهای مربوط به آن استفاده کنید. 

 

۲- چسب کاشت میلگرد کارتریجی

تمیزی و سرعت عمل هنگام استفاده از چسب کاشت میلگرد، برای بسیاری از افراد در مرحله اول اهمیت است. در چنین شرایطی، چسب بولت کارتریجی که به صورت دو جزیی طراحی شده است، می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. این محصول به دلیل طراحی اصولی، کمترین میزان هدر رفت را در هنگام استفاده دارد. درجه خطای چسب کاشت میلگرد کارتریجی هنگام استفاده برای اتصال میلگرد و آرماتور روی بتن بسیار پایین است و به همین علت، کار نهایی بسیار دقیق و تمیز از آب در می‌آید. با استعلام چسب کاشت میلگرد در آهن اسپات، می‌توانید متوجه شوید که بهای انواع کارتریجی نسبت به کاربرد سریع و آسان آن بسیار به صرفه است. 

۳- چسب کاشت میلگرد کپسولی

همانگونه که از نام این محصول پیداست، چسب میلگرد در محفظه‌ای کپسول مانند از جنس شیشه قرار می‌گیرد و به بازار عرضه می‌شود. سایزهای مختلف چسب میلگرد کپسولی، روی کاربرد آسان و سریع آن در مواقع مختلف بسیار موثر است. این محصول عموما در حفره‌های بتنی قرار می‌گیرد و پس از ورود میلگرد، محفظه شیشه‌ای آن می‌شکند و چسبندگی لازم میان بتن و میلگرد ایجاد می‌شود.

بهتر است بدانید که استفاده از چسب میلگرد کپسولی به صرفه‌تر از انواع دیگر است، زیرا می‌توانید سایز موردنیاز را خریداری کنید و در مصرف چسب، صرفه‌جویی بیشتری داشته باشید.

برای انتخاب سایز مناسب چسب میلگرد و همچنین نحوه استفاده از چسب کاشت میلگرد برای تقویت سازه ، منطبق با نیازتان، کافی است با کارشناسان آهن اسپات تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.  

مزایای استفاده از چسب کاشت میلگرد

راه‌های زیادی برای کاشت میلگرد در بتن وجود دارد، اما استفاده از چسب کاشت میلگرد در بتن، همچنان جزو روش‌های محبوب است. دلیل این امر، مزایای بسیار زیاد چسب میلگرد نسبت به سایر روش‌ها است. این نوع چسب، می‌تواند امکانات زیر را در هنگام ساخت و ساز فراهم نماید:

  • سرعت بالای کار، تمیزی و راحتی استفاده
  • امکان استفاده هنگام ایجاد تغییرات کلی یا جزیی در سازه
  • استحکام بسیار بالا که با بتن برابری می‌کند
  • میزان مقاومت بسیار زیاد و چسبندگی سریع و عالی
  • عدم تاثیر تغییرات جوی و آب و هوایی روی محصول

استعلام قیمت و خرید چسب کاشت میلگرد

خرید چسب میلگرد ارزان و با کیفیت، یکی از دغدغه‌های مهم هنگام ساخت و ساز است. این محصول، کاربردهای بسیار مهمی در ساختمان دارد، اما استفاده بی‌رویه و خرید بیش از اندازه لازم، می‌تواند باعث افزایش بی‌رویه هزینه‌های ساختمان شود. به همین دلیل بهتر است پیش از خرید محصول، نیازسنجی دقیقی انجام دهید و پس از انتخاب چسب میلگرد متناسب با نیازهای سازه، دست به خرید بزنید.

 

 برای مشاوره پیش از خرید، آهن اسپات یکی از بهترین مراجع آنلاین برای دریافت اطلاعات دقیق و تخصصی است. پس از آن‌که با کمک کارشناسان سایت، محصول موردنیازتان را انتخاب کردید، می‌توانید انواع چسب میلگرد را به صورت آنلاین و فوری سفارش دهید و در محل موردنظر، تحویل بگیرید.  برای استعلام قیمت میلگرد در آهن اسپات، اینجا کلیک کنید.

نتیجه‌گیری

چسب کاشت میلگرد در بتن، محصولی شیمیایی است که می‌تواند درگیری عالی میان بتن، بولت و میلگرد ایجاد کند. این نوع چسب هنگام ایجاد تغییرات کلی و جزیی در سازه بیشترین کاربرد را دارد. برای استفاده از این نوع میلگرد، وارد سایت آهن اسپات شوید و پس از انتخاب چسب میلگرد متناسب با نیازتان، سفارش خود را ثبت کنید. 

 

 

 

ارسال نظر: