کدخبر: 17556

فسفر برنز ضد سایش

فسفر برنز ضد سایش، یکی از انواع فسفر برنز می‌باشد که شما می‌توانید قیمت آن را از فروشگاه ایران متال مارکت استعلام بگیرید.

 

 

 

فسفر برنز ضد سایش

فسفر برنز ضد سایش، یکی از پرکاربردترین انواع مواد مورد نیاز در صنعت می‌باشد. کاربرد این نوع فسفر برنز گسترده بوده و در صنایع مختلفی از آن بهره گرفته می‌شود. از این ماده در ساخت انواع کابل‌های شبکه، سوکت تلفن، پروانه کشتی‌ها و حتی سیم‌های گیتار استفاده می‌شود. فسفر برنز ضد سایش، یکی از انواع فسفر برنز می‌باشد که شما می‌توانید قیمت آن را از فروشگاه ایران متال مارکت استعلام بگیرید. اگر قصد دارید اطلاعات جامع و کاملی درباره این محصول صنعتی پرکاربرد به دست آورید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

 

 

فسفر برنز

فسفر برنز (Phosphor bronze) یکی از آلیاژهای مس با نسبت ۰.۵ تا ۱۱ درصد قلع و ۰.۰۱ تا ۰.۳۵ درصد فسفر است. عنصر قلع، خاصیت مقاوت در برابر خوردگی و استحکام و عنصر فسفر، خواص مقاومت در برابر سایش و سختی را افزایش می‌دهد.از خواص دیگر این آلیاژ‌ها می‌توان به سختی، استحکام، ضریب اصطکاک کم و دانه‌بندی مناسب اشاره داشت. فسفر باعث کاهش ویسکوزیته مذاب برای ریخته‌گری آسان و کاهش مرزدانه‌های بین کریستال‌ها می‌شود. خود فسفر برنز ضد سایش نیز از ویژگی‌های‌ گفته شده، برخوردار‌ می‌باشد.

از این فسفز برنز در صنایع گوناگونی بهره گرفته می‌شود؛ این صنایع عبارت‌اند از:

  • صنایع حمل و نقل

  • صنایع آلات موسیقی

  • صنایع کامپیوتر

 

تشکیل فسفر برنز

قلع در محلول جامد آلفا مس باقی می‌ماند، فسفر یک فاز فسفید مس تشکیل می‌دهد، برنزهای فسفر دارای محدوده انجماد گسترده‌ای بوده و تفکیک گسترده آلیاژها در پروسه خنک شدن رخ می‌دهد. موادی که ابتدا سرد می‌شوند، دندریت‌های فاز آلفا، غنی از مس هستند. دندریت‌ها دارای حفره‌های زیادی هستند و طیف وسیعی از ترکیبات را در ضخامت خود دارند. قیمت ورق فسفر برنز را باید از مراجع معتبری مثل ایران متال مارکت و آیرومارت دریافت کنید.

مرحله دو، شکل‌گیری غنی از قلع می‌باشد، ابتدا به بتا تبدیل شده و در نهایت به ترکیبی از آلفا و دلتا تبدیل می‌شود. فازهای آلفا و دلتا بین دندریت ها ایجاد می‌شود. فاز غنی از فسفر آخرین بار به عنوان ترکیب یوتکتیک فسفید مس جامد می‌شود. دندریت‌ها در حین کار و پختن تجزیه می‌شوند. پروسه تشکیل فسفر برنز ضد سایش، علاوه بر موارد گفته شده، دارای بخش‌های گوناگون دیگری نیز هست.

 

مزایا و معایب فسفر برنز

اغلب آلیاژهای فسفر برنز، در برابر خوردگی مقاوم بوده و در مجاری الکتریکی و دیگر محیط‌های سوزاننده مفید می‌باشند؛ آن‌ها همچنین در برابر فرسایش نیز مقاوم هستند؛ این بدان معناست که قدرت خود را در بسیاری از چرخه‌های بارگیری حفظ می‌کنند. افزودن قلع باعث افزایش این مقاومت همراه با استحکام آن می‌شود، و افزودن سرب نیز باعث ایجاد برنز فسفری می‌شود.

تنها عیب فسفر برنز می تواند هدایت الکتریکی پایین آن باشد، چراکه فسفر، توانایی فلز در هدایت جریان را کاهش می‌دهد.‌ مزایا و معایب فسفر برنز، برای فسفر برنز ضد سایش نیز صدق می‌کند؛ البته که ضد سایش بودن، خودش می‌تواند یک ویژگی مثبت به شمار رود.

 

کاربرد فسفر برنز

کاربرد فسفر برنز گسترده می‌باشد، از این ماده برای ایجاد قطعات الکترونیکی، استفاده می‌شود. به زبان دیگر، می‌توان گفت که، فسفر برنز معروف‌ترین آلیاژی است که در صنایع الکترونیکی از آن استفاده می‌شود. برای مثال، بخش‌هایی که به کامپیوتر وصل می‌شوند، از جنس فسفر برنز ضد سایش می‌باشند. فراتر از اتصالات الکتریکی، فسفر برنز در ساخت قطعاتی مانند میله‌های جوشکاری، قطعات سوئیچ، گیره فیوز، فنرها و اتصال‌دهنده‌ها استفاده می‌شود. میلگرد فسفر برنز یکی از محصولات پر استفاده این آلیاژ است.

فنرها را نیز، از جنس فسفر برنز می‌سازند. در ماشین های صنعتی فنرهای بزرگی استفاده شده است که جنس آن‌ها اغلب از این آلیاژ می‌باشد؛ چراکه این فسفر مقاومت بیشتری در برابر سایش نسبت به دیگر آلیاژها دارد که این خواص باعث شده از آن در ساخت بست‌ها نیز استفاده شود. بیشترین کاربرد این آلیاژ، در ساخت فنرها، بست‌ها و مهره‌ها می‌باشد. پیچ‌ها از جنس آلیاژ فسفر برنز می‌باشند، زیرا پیچ‌ها باید نیروی زیادی را تحمل کنند اما دچار فرسایش و شکستگی نشوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ضد سایش بودن فسفر برنز

مقاومت فسفر برنز، در مقابل سایش و فرسودگی، یکی از مهم‌ترین خواص این آلیاژ بوده که باعث شده تا این آلیاژ برای استفاده در پروژه‌های مختلف انتخاب شود. ضد سایش بودن فسفر برنز، آن را برای استفاده در ساخت محصولات گوناگوم مناسب می‌کند؛ به خصوص استفاده در مکان‌هایی که رطوبت بالایی دارند و به دلیل امکان زنگ‌زدگی و فرسایش، نمی‌توان از هر نوع فلز و آلیاژی در آن جا استفاده نمود. تفاوت فسفر برنز و برنج، بسیار زیاد می‌باشد؛ همچنین شباهت‌های زیادی را دارا هستند. به دلیل ویژگی‌های ذکر شده، فسفر برنز ضد سایش، از محبوبیت بالایی برخوردار است.

وجود مس در فسفر برنز، منجر به وجود خواص مهم این فلز به آلیاژ فسفر برنز شده است؛ اما وجود قلع و فسفر در ترکیبات این الیاژ نیز بی تاثیر، در ضد سایش بودن فسفر برنز نیست. قلع ماده‌ای غیر سمی بوده که نقطه ذوب پایینی دارد و چسبندگی آن به سطوحی از جنس آهن، باعث شده است تا از آن به عنوان پوششی برا جلوگیری از اکسیداسیون و خوردگی مواد مختلف می‌شود.

 

کاربردهای فسفر برنز ضد سایش

کاربرد‌های فسفر برنز ضد سایش را می‌توانید در قسمت‌های مختلف صنایع گوناگون، مشاهده کنید. با استفاده از این آلیاژ، انواع لوله‌ها و نیز میلگردهایی از فسفر برنز، ساخته می‌شوند. این محصولات، و به طور کلی فسفر بزنز ضد سایش، قابل استفاده به عنوان لایه‌ای مقاوم در برابر خوردگی در ساخت وسایل حمل و نقل سوخت هسته‌ای می‌باشد. همچنین برای ساخت قطعات کامپیوتر، ساخت آلات موسیقی و پروانه کشتی‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 

 

 

 

ایران متال مارکت

گروه متال مارکت، تصمیم دارد تا با واردات و مشارکت در تولیدات داخلی، اجناس مورد نظر شما را با مناسب‌ترین قیمت در بازار و کوتاه‌ترین زمان ممکن آماده کند و برای سراسر کشور، ارسال کند. با خرید از متال مارکت، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که خرید خود را با دقت بالا بالا انجام داده‌اید و همچنین پایین‌ترین قیمت را در بازار، به نسبت کیفیت بالا، دریافت کرده‌اید. کافی‌ست یکبار برای ثبت سفارش، با مشاورین این مرکز تماش بگیرید. همچنین شما می‌توانید قیمت فسفر برنز ضد سایش را از این مرکز پیگیری کنید.

 

جمع بندی

قیمت فسفر برنز یکی از موارد پرنوسان در بازار ایران است. همانطور که در‌ متن بالا گفته شد، فسفر برنز ضد سایش، دارای ویژگی‌هایی‌ است که باعث محبوبیت هرچه بیشتر آن می‌شود. از این ماده پرکاربرد، در‌صنایع مختلفی نیز بهره گرفته می‌شود. قیمت این ماده، بر اساس موارد گوناگونی، می‌تواند متغیر باشد. این محصول را می‌توانید‌، با مشاوره گرفتن از متخصصین ایران متال مارکت، خریداری کنید و از کیفیت آن اطمینان خاطر داشته باشید.

 

سوالات متداول

از فسفر برنز ضد سایش در چه صنایعی استفاده می‌شود؟

این ماده در صنایع حمل و نقل، کامپیوتر و آلات موسیقی بهره گرفته می‌شود.

آیا فسفر برنز ضد سایش در برابر رطوبت نیز مقاوم است؟

بله، می‌توان از‌ این محصول در مکان‌هایی با آب و هوای مرطوب استفاده کرد.

 

ارسال نظر: