کدخبر: 18743

بهترین سنگ برای نمای ساختمان

 

شاید از معروف شدن سنگ بازالت بیش از چند سال نگذشته باشد . سنگ بازالت برخلاف اینکه در ایران به وفور یافت می شود در گذشته کاربرد زیادی در ساختمان ها نداشت . استفاده از سنگ گرانیت و مرمر و یا در نهایت آجر خصوصا در نمای ساختمانها بیشتر به چشم می خورد اما امروزه خصوصا در دکوراسیون داخلی استفاده از بازالت به وفور دیده می شود . سنگ بازالت به دلیل طیف رنگی طوسی تا مشکی بسیار در دکوراسیون مدرن و امروزی کاربرد دارد و با هر رنگ و سبکی هماهنگ می شود . شرکت سنگ بازالت ماکو به صورت اختصاصی در زمینه فروش سنگ بازالت فعالیت می کند و آماده اجرای انواع پروژه ها در این زمینه می باشد .

برای ارتباط با شرکت سنگ بازالت ماکو می توانید با شماره های 09128282912  و 02144138813  تماس حاصل فرمائید .

کاربرد سنگ بازالت در ساختمان

سنگ بازالت در نما : سنگ بازالت چسبندگی خوبی به ملات دارد که موجب می شود به مرور زمان از نمای ساختمان جدا نشده و سقوط نکند . علاوه بر این به دلیل رنگ و جنس آن به نمای ساختمان حالتی مدرنیته و زیبا می بخشد . همین طور سنگ بازالت عایق حرارت است و مصرف انرژی را در ساختمان کاهش می دهد .

سنگ بازالت در کف ساختمان : این سنگ مقاومت بالایی در مقابل فشار و سایش دارد و این ویژگی موجب می شود که سنگ بازالت در مکان هایی مانند پارکینگ ، حیاط ، راه پله ها ، لابی و ... که رفت و آمد در آنجا زیاد است گزینه بسیار خوبی باشد . البته باید توجه داشت که برای استفاده در این مکان ها نباید سنگ را صیقلی کرد تا امکان لیز خوردن در آنجا وجود نداشته باشد .

سنگ بازالت در طراحی داخلی :  امروزه کاربرد سنگ بازالت در دکوراسیون داخلی بسیار چشم گیر است . مثلا دیوار پشت تلویزیون که به تی وی وال معروف است استفاده از اسلب بازالت یک تکه از این سنگ می تواند بسیار شیک و مدرن باشد . همچنین در برخی دیوارهای پذیرایی و ... نیز قابل استفاده است .

استفاده از سنگ بازالت برای کانتر آشپزخانه : این سنگ به دلیل مقاومت بالا و ویژگیهای مثبتی که برخواهیم شمرد گزینه خیلی خوبی برای کانتر آشپزخانه است و ضمن اینکه قیمت بسیار مناسبی هم دارد .

سنگ بازالت برای ساخت شومینه : در خانه هایی که در آنها شومینه تعبیه شده است نمای شومینه را می توان با سنگ بازالت کار کرد تا ظاهری طبیعی و زیبا به محیط ببخشد .

سنگ بازالت پله : پله هم بدلیل پر رفت و آمد بودن بسیار مورد سایش قرار می گیرد . استفاده از سنگ بازالت در پله می تواند این مشکل را حل کند .

سنگ بازالت در اشیا سنگی ساختمان : استفاده از سنگ بازالت در ساخت نرده های سنگی ، مجسمه های سنگی ، حوض سنگی حیاط و ... بسیار پرکاربرد و زیبا است.

سنگ بازالت که با سنگ اسپراخون و آندزیت نیز شناخته می شود تنها در ساختمان سازی کابرد نداره و در صنایع مختلف نیز کاربردهای فراوانی دارد .  بهترین سنگ بازالت ایران از معادن بازالت ماکو استخراج می شود که توسط شرکت سنگ بازالت ماکو بصورت عمده و جزئی به فروش می رسد . این شرکت همچنین پروژه هایی نیز با این سنگ اجرا نموده که در سایت قابل رویت می باشد .

17      

ویژگی های سنگ بازالت ماکو

  • تراکم بالا ، استحکام و دوام بالا
  • مقاومت فشاری و سایشی بالا که موجب می شود برای مکان هایی که رفت و آمد در آن زیاد است گزینه مناسبی بعنوان سنگ کف باشد .
  • چسبندگی خیلی خوب سنگ بازالت به ملات به دلیل تخلخل بالا که این امر موجب می شود بعنوان سنگ نمای ساختمان گزینه ای بسیار مناسب باشد زیرا به مرور زمان دچار ریزش و سقوط از ساختمان نمی شود .
  • مقاومت حرارتی بالا که باعث می شود در شهرهایی که تابش آفتاب مستقیم و حرارت بالایی دارند مانند شهرهای کویری سنگ بازالت مقاومت خوبی از خود نشان دهد و دچار تغییر رنگ و کیفیت نشود .
  • مقاومت خیلی خوب در برابر مواد اسیدی و رطوبت که موجب می شود در مکان هایی مانند حمام، سرویس بهداشتی ، استخر و ... که در تماس مستقیم با آب هستند این سنگ مقاومت بالایی داشته باشد و در اثر شستشو با مواد شوینده اسیدی دچار آسیب زیادی نشوند .
  • قیمت مناسب در بازار که این بدلیل وفور این نوع سنگ در کشور ما می باشد . در پروژه های ساختمانی که میزان استفاده از سنگ در آنها زیاد است قیمت مناسب سنگ می تواند در قیمت تمام شده ساختمان بسیار تاثیرگذار باشد که این خیلی به نفع سازندگان است .
  • جذب دی اکسید کربن که این امر برای محیط زیست بسیار مفید است .
  • وزن مخصوص بالا که به دلیل وجود کانیهای سنگین مثل منیزیم و آهن در آن است . همین متراکم بودن و وزن مخصوص بالاست که موجب می شود مقاومت و دوام سنگ بازالت بالا باشد و در طی زمان دچار آسیب ، ترک خوردگی و شکستگی نشود .

قیمت سنگ بازالت به چه عواملی بستگی دارد

قیمت سنگ بازالت نیز مانند سایر سنگ های ساختمانی به عوامل گوناگونی بستگی دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • ابعاد سنگ : سنگ هر چه ابعاد (طول و عرض) بزرگ تری داشته باشد مبلغ بالاتری دارد .
  • ضخامت سنگ : سنگ بازالت هر چه ضخیم تر باشد گران تر است زیرا تراکم،  استحکام و وزن بیشتری دارد .
  • کیفیت فرآوری : اینکه سنگ با چه کیفیت فرآوری شده باشد یا صیقلی شده و یا ساب خورده باشد در قیمت آن موثر است .
  • درجه بندی کیفی : سنگ بازالت نیز مانند سایر سنگهای ساختمانی دارای درجه بندی کیفی است . سنگهای با کیفیت پایین تر که ناخالصی های بیشتری دارند یا ناخالصی رنگی دارند قیمت پایین تری دارند و سنگهای با کیفیت قیمت بالاتر دارند .
  • معدن محل استخراج سنگ : اینکه سنگ بازالت از چه معدنی استخراج شده باشد یا مثلا داخلی یا خارجی باشد و مسافت آن با شهر مقصد چقدر باشد همه و همه در قیمت سنگ موثر است .
  • نحوه استخراج سنگ بازالت : اینکه سنگ بازالت با چه دستگاهی و به چه نحوی استخراج شده باشد در قیمت آن موثر خواهد بود .

18

شرکت سنگ بازالت ماکو صاحب امتیاز معدن سنگ بازالت می باشد و شما می توانید سنگ بازالت را بدون واسطه از معدن دار تهیه نمایید . برای آگاهی بیشتر از جزئیات می توانید با شرکت سنگ بازالت ماکو تماس بگیرید .

شرکت سنگ بازالت ماکو ، عرضه کننده بهترین سنگ بازالت ایران

شرکت سنگ بازالت ماکو دارنده معادن سنگ بازالت ، سنگ گرانیت ، سنگ آندزیت و تراورتن در کشور است و سابقه ای طولانی در زمینه استخراج و فروش سنگ خصوصا سنگ بازالت دارد .

این شرکت با دارا بودن کارخانه های سنگبری در شهر ماکو فرآیند استخراج سنگهای خود را بصورت تایل و اسلب انجام می دهد .

برای گسترش کسب و کار خود می توانید با مشاورین شرکت طراحی سایت کارنیل وب تماس بگیرید.

 

 

 

 

ارسال نظر: