کدخبر: 18758

6 دلیل مهم برای استفاده از گواهی SSL

صاحبان کسب‌وکارها، همواره به دنبال افزایش مشتریان خود هستند. یکی از عواملی که باعث افزایش بازدیدکنندگان و مشتریان کسب‌وکار شما می‌شود، حفظ امنیت داده‌ها و اطلاعات‌های کاربران است. گواهی SSL، امنیت را برای داده‌ها و اطلاعات کاربران و وب‌سایت‌ها فراهم می‌کند و باعث اطمینان کاربران به وب‌سایت می‌شود. با این گواهی، شما از سرقت اطلاعات کاربران خود در وب‌سایت‌ جلوگیری می‌کنید. در ادامه ۶ دلیل مهم برای استفاده از گواهی SSL را بررسی می‌کنیم تا با انواع گواهینامه‌ها آشنا شوید.

 

گواهی SSL چیست؟

گواهینامه‌های SSL فایل رمزگذاری شده‌ای از داده‌ها هستند. گواهی SSL اتصال رمزنگاری شده‌ای بین سرور و مرورگر کاربران برقرار و ضمانت می‌کند که تمام داده‌های ارسال شده، خصوصی باقی بماند. 

هنگامی که در صفحه وب‌سایت‌ها اطلاعات خود را وارد می‌کنید، ممکن است آن اطلاعات توسط هکرها، دزدیده شود. اطلاعات محرمانه شما، می‌تواند جزییات تراکنش‌ها یا ایمیل خصوصی شما باشد. 

در ادامه به توضیح یکی از رایج‌ترین راه‌های هک می‌پردازیم. هکرها فایل کوچکی که برای گوش کردن است را در سرور میزبان وب‌سایت قرار می‌دهند. این برنامه در پس زمینه می‌ماند تا کاربر شروع به تایپ اطلاعات در وب‌سایت کند. پس از بارگذاری اطلاعات کاربر، فایل فعال می‌شود و اطلاعات را دریافت و سپس به هکر ارسال می‌کند. 

هنگامی که شما از وب‌سایتی بازدید می‌کنید که با SSL رمزگذاری شده است، مرورگر شما با سرور ارتباط برقرار می‌کند و از وجود گواهی SSL مطمئن می‌شود، سپس مرورگر و سرور را متصل می‌کند. این اتصال به شما اطمینان می‌دهد که وب‌سایت ایمن است و کسی جز شما، نمی‌تواند به اطلاعات خصوصی دسترسی داشته باشد. 

انواع گواهینامه‌های SSL 

گواهینامه‌های SSL، توسط یک مرجع صدور گواهی به نام CA پردازش می‌شوند که بطور اختصاصی برای اجرا و اعطای این گواهی‌ها طراحی شده است.

انواع گواهی‌های SSL عبارت‌اند از:

1.گواهینامه SSL اعتبارسنجی تمدید شده (EV)

یکی از رایج‌ترین گواهی‌های SSL گواهینامه EV SSL است که برای ایمن‌سازی وب‌سایت‌های تجاری بزرگ و کوچک مناسب است. برای راه‌اندازی EV SSL، ابتدا لازم است، ثابت کنید که مالک دامنه هستید تا احراز هویت مالک دامنه تایید شود. 

15

2.گواهی معتبر سازمان (OV SSL)

گواهینامه‌های SSL معتبر سازمانی (OV) سطح متوسطی از رمزگذاری را ارائه می‌دهند که ابتدا، CA به بررسی مالک دامنه و فعالیت سازمان می‌پردازد و پس از ارسال اطلاعات و مدارک، در صورت عدم مشکل درخواست گواهی سازمان تایید می‌شود. 

3.گواهی اعتبار‌سنجی دامنه (DV)

گواهینامه اعتبارسنجی دامنه (DV) سریع‌ترین تاییدیه برای درخواست گواهی را به کاربران ارائه می‌دهد و برای دریافت گواهینامه، تنها به چند سند شرکت نیاز است. برای این گواهی، CA حق مالکیت دامنه ارسال شده توسط متقاضی را بررسی می‌کند. 

۷ دلیل مهم برای استفاده از گواهی SSL 

وجود گواهینامه‌های SSL برای هر کسب‌وکاری مهم است. مهم نیست که شما یک وبلاگ کوچک دارید یا یک سایت تجاری، شما به گواهینامه SSL نیاز دارید. در ادامه ۷ دلیل مهم برای استفاده از گواهی SSL را بررسی می‌کنیم. 

1.گواهینامه‌های SSL در برابر هکرها محافظت می‌کنند

HTTP پروتکل متنی است که اطلاعات را بین دستگاه شما و وب‌سایتی که از آن بازدید می‌کنید، تبادل می‌کند. HTTPS نسخه ایمن این پروتکل است. فناوری SSL اطلاعات را رمزگذاری می‌کند، بنابراین هر چیزی که بین سرور و مرورگر ارسال می‌شود، غیرقابل خواندن و دسترسی است. 

اگر کاربران شما، قصد وارد کردن اطلاعات خصوصی مانند کارت اعتباری و یا رمز عبورهای خود را در وب‌سایت شما دارند، استفاده از SSL ضروری است.

شما ممکن است این موضوع را یک مسئله مهم در نظر نگیرید؛ اما بدون رمزگذاری، هکرها می‌توانند، یک صفحه جعلی را نمایش دهند و پیوندهای موجود در این سایت جعلی، می‌تواند بدافزارهای مخربی را روی رایانه شما بارگیری کند.

 

2.شما برای کاربران قابل اعتمادتر هستید

کاربران به یک سایت که دارای گواهینامه SSL است، بیش از یک سایت بدون وجود SSL اعتماد دارند که می تواند برای تعداد بازدیدهای وب‌سایت شما منفی باشد. بهتر است، همیشه با بررسی URL، به ویژه صفحات تجارت الکترونیک، ایمن بودن سایت را بررسی کنید و از وجود گواهی وب‌سایت، مطمئن شوید. 

چند سال پیش، افراد نسبتا کمی در مورد گواهینامه های SSL می دانستند، اما امروزه بیش‌تر کاربران برای حفظ اطلاعات خود به وب‌سایت‌های دارای SSL رجوع می‌کنند.

با خرید SSL شما به کاربران خود ثابت می‌کنید که حریم خصوصی آن‌ها اولویت شما است و از داده‌ها و اطلاعات آن‌ها، محافظت می‌کنید. بدون گواهی SSL، شما یک پرچم قرمز برای کاربران خود تکان می‌دهید که ممکن است، باعث توقف بازدیدهای بعدی آن‌ها شود.

3.گوگل کروم وب‌سایت شما را به درستی نمایش می‌دهد

Google Chrome وب‌سایت‌هایی که دارای گواهینامه SSL نیستند را به کاربران با ارسال پیغام Not Secure (اتصال خصوصی نیست) نشان می‌دهد. 

گوگل سعی‌ می‌کند، وب‌سایت‌هایی که ایمن نیستند را به کاربران نشان ندهد تا کاربران مورد حمله‌های سایبری و هکرها قرار نگیرند. 

4.گواهینامه‌های SSL باعث بهبود رتبه‌بندی موتورهای جستجو گوگل می‌شوند

همانطور که گفته شد، گوگل کروم تلاش می‌کند تا وب‌سایت‌های بدون SSL را به کاربران نمایش ندهد. 

استفاده از گواهی SSL به بهبود رتبه‌های سئو بسیار کمک می‌کند. اگر دقت کنید صفحات اول در نتایج اولیه گوگل، دارای گواهی SSL هستند. استفاده از SSL نشان می‌دهد که امنیت اطلاعات کاربران شما، در اولویت قرار دارد و همین امر باعث افزایش کاربران شما می‌شود که به بهبود رتبه‌بندی بسیار کمک می‌کند. با یک گواهی SSL، نه تنها کاربران بیش‌تری به شما اعتماد خواهند کرد، بلکه موتورهای جستجو نیز به بهبود رتبه‌بندی وب‌سایت شما، کمک می‌کنند. 

16

5.به سرعت بارگذاری وب‌سایت کمک می‌کند

افزایش سرعت وب‌سایت شما، تا حد زیادی به رتبه‌بندی آن در موتور جستجوی گوگل کمک می‌کند. هرچه سرعت وب‌سایت شما بیشتر باشد، افراد بیشتری از آن بازدید خواهند کرد و در صفحات نتایج جستجوی گوگل، رشد پیدا می‌کنید.

اگر کاربران شما مطمئن باشند، وب‌سایت در زمان سریع بارگذاری می‌شود، احتمال بازگشت آن‌ها بیش‌تر خواهد بود.

6.مطابق با استانداردهای PCI

وب‌سایت‌هایی که دارای درگاه آنلاین پرداخت هستند، ابتدا لازم است استاندارد‌های امنیتی PCI را داشته باشند. پذیرش این درخواست‌ها مراحل مختلفی دارد که یکی از این مراحل، خرید گواهی SSL برای وب‌سایت‌ها است. خرید SSL به شما کمک می‌کند تا استانداردهای لازم PCI را به دست آورید. 

آیا به گواهی SSL نیاز دارم؟

اگر صاحب یک وب‌سایت هستید، لازم است از گواهی SSL استفاده کنید. اگر از کاربران در وب‌سایت خود، می‌خواهید اطلاعات خصوصی مانند شماره کارت اعتباری یا حساب‌های مالی خودشان را وارد کنند، برای اطمینان از امنیت انتقال این داده‌ها به گواهی SSL نیاز دارید.

بیش‌تر وب‌سایت‌ها، حتی اگر کاربران در وب‌سایت‌ آن‌ها اطلاعات حساس و خصوصی خود را وارد نکنند از گواهینامه SSL استفاده می‌کنند؛ به این دلیل که الگوریتم گوگل به وب‌سایت‌هایی که SSL دارند، توجه بیش‌تری نشان می‌دهد. 

جمع‌بندی

SSL یک فناوری امنیتی است که برای سرورها و مرورگرهای وب استفاده می‌شود و از خصوصی بودن داده‌های ارسال شده بین آن‌ها اطمینان می‌دهد. 

شرکت‌ها و سازمان‌هایی که اطلاعات شخصی را از کاربر درخواست می‌کنند، مانند آدرس ایمیل یا اطلاعات پرداخت، لازم است گواهینامه SSL را در وب‌سایت خود داشته باشند. خرید گواهی SSL به کاربران اطمینان می‌دهد که اطلاعات آن‌ها در امنیت کامل است. 

با خرید SSL، وب‌سایت خود را ایمن کنید تا باعث رشد و بهبود کسب‌وکار خود شوید. شما می‌توانید، برای خرید گواهی SSL به برتینا مراجعه کنید تا با مشاوره کارشناسان مجموعه، گواهی متناسب با نیاز خود را خریداری نمایید. 

همچنین می‌توانید، جهت کسب اطلاعات بیش‌تر از طریق شماره ۶۱۰۶۴-۰۲۱ با مشاوران برتینا، تماس حاصل فرمایید.

 

منابع: 

https://www.verisign.com/en_US/website-presence/online/ssl-certificates/index.xhtml

 

 

 

 

ارسال نظر: