کدخبر: 3361

اول ایمنی بعد بازی! ایمن سازی فضای بازی کودک

کودکان به دنبال کشف دنیای اطراف‌شان هستند، به همین علت به سمت هرچیز تازه‌ای جذب می‌شوند و تلاش می‌کنند تا مانند یک مسئله‌ی مهم حلش کنند و آن را بیاموزند. اما تجربه کردن همه‌ی چیزها می‌تواند برای آن‌ها خطرآفرین باشد.

تاسیس خانه بازی برای کودکان امروزه رونق فراوانی گرفته است. یکی از مهم ترین مسائل جهت حفظ ایمنی کودکان در خانه بازی و مهدکودک و حتی منازل، ایمن سازی فضای بازی کودک است ، فضایی که کودکان بیش از هر محیطی در آن به کشف و تفریح می‌پردازند. در ادامه به شما خواهیم گفت که ایمن سازی محیط بازی کودک باید به چه صورت انجام شود.ایمن سازی خانه بازی

اهمیت ایمن سازی محیط بازی کودک

ایمن سازی محیط بازی کودکان، هنگام بازی کردن آن‌ها در محیط‌های عمومی مانند مهدکودک‌ها ، پارک‌ها و... اهمیت دوچندان دارد. کودکان در این محیط‌ها معمولا به صورت دسته جمعی بازی می کنند و ممکن است بازی‌های فیزیکی انجام دهند که در این صورت احتمال وقوع حادثه دوچندان می‌شود.

ایمن سازی صحیح، راه جلوگیری از بروز این حوادث است. مسائل مربوط به کودکان انقدر حساس و حیاتی هستند که اگر یک درصد امکان بروز حادثه در محل بازی کودک ، وجود داشته باشد ایمن سازی فضای بازی کودک یک مسئله اجباری است.

چطور می‌توانیم محیط بازی کودک را ایمن کنیم؟

برای ایمن سازی محیط بازی کودک، چندین محصول وجود دارد که در ادامه آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

دیوار پوش :

استفاده از دیوارپوش مهد کودک یکی دیگر از روش‌های ایمن سازی فضای بازی کودک است. این محصولات به صورت فوم رولی و از جنس فوم پلی اتیلن تولید می‌شوند و برای پوشاندن دیوارها در محیط‌های کودکانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. دیوار پوش مهدکودک که دقیقا برای همچین محیط‌هایی طراحی شده است و یکی از راه های حفاظت از کودکان در محیط دسته جمعی ‌می‌باشد. در مهدکودک‌ها کودکان زیادی حضور دارند که معمولا در حال بازی کردن هستند، به همین دلیل احتمال برخورد کودکان به لبه‌های تیز، پله‌ها و دیوار مهدکودک و... بسیار بالاست و ایمن سازی این فضاها با استفاده از دیوارپوش فومی امکان پذیر است.

مزایای استفاده از دیوار پوش

  • ایمن سازی دیوارها، لبه‌ها، پله‌ها و گوشه‌های تیز
  • ایجاد ایمنی برای کودکان در محیط‌هایی مانند مهدکودک، پارک‌های سربسته، محیط مدارس و...
  • دارای ضخامت مناسب جهت ضربه گیر بودن
  • دارای طرح‌های شاد و کودکانه
  • نصب آسانایمنی خانه بازی کودک

ایمنی خانه بازیتاتامی:

استفاده از کفپوش‌های تاتامی در فضای بازی کودک یکی از بهترین روش‌ها جهت ایمن سازی است. تاتامی نوعی کفپوش فومی است که از فوم نرم و بهداشتی EVA تولید می‌شود. این فوم‌ها ضخامت‌های مختلفی دارند و برای کارهای متفاوتی به کار می‌روند. یک تاتامی با کیفیت با ضخامت متوسط یکی از بهترین ابزار جهت ایمن سازی محسوب می‌شود. تاتامی از مواد باکیفیت، استاندارد، بهداشتی و ضدحساسیت تولید شده است. قابل شستشو هستند و در ضخامت‌های 10،20،30،40و 50 میلی‌متری تولید می‌شوند. دارای رنگبندی شاد و مناسب برای محیط‌های کودکانه هستند.

مزایای استفاده از تاتامی :

  • بهداشتی و ضدحساسیت
  • تنوع میزان ضخامت جهت استفاده در محیط‌های مختلف

    قابل شستشو

  • دارای رنگ‌های شاد و مناسب برای محیط‌های کودکانه
  • قابل استفاده در محیط‌های باز و سربسته

کفپوش گرانولی :

کفپوش گرانولی یک گزینه‌ی دیگر جهت ایمن سازی محیط کودک است. کفپوش‌های گرانولی از گرانول ساخته‌ می‌شوند که دانه‌های ریزی از جنس پلیمر هستند و از بازیافت ضایعات پلاستیکی تولید می‌شوند. این کفپوش‌ها ضربه گیر و نرم هستند و در صورت فرود آمدن بدن کودک روی آن‌ها از صدمه دیدن کودک جلوگیری می‌کنند. این محصولات مقاومت بالایی دارند و در مقابل نور خورشید تغییر رنگ نمی‌دهند، به همین دلیل یک انتخاب مناسب جهت ایمن سازی پارک‌های بازی و محیط مدرسه هستند. ضخامت این کفپوش‌ها معمولا 20،25 و 30 میلی‌متر است.خانه بازی کودک

مزایای استفاده از کفپوش گرانولی

  • مقاومت زیاد در مقابل هرگونه ضربه
  • دارای ضخامت‌های مختلف جهت استفاده در محیط‌های مختلف
  • تولید شده از مواد بازیافتی
  • دارای تاییدیه و تولید شده تحت شرایط کاملا بهداشتی

همانطور که گفتیم ایمن سازی فضای بازی کودک اولین قدم جهت ساخت این محیط‌هاست. کودکان، به خصوص در سنین ابتدایی، توان حفاظت از خودشان را ندارند و وظیفه‌ی بزرگسالان است که محیط بازی و تفریح آن‌ها را ایمن کنند. اگر کودک شما قرار است در یک محیط تفریحی قرار بگیرد حتما مطمئن شوید که محیط با هر نوع پوششی ایمنی استانداردی ، حفاظت شده است و هیچ مشکلی برای کودک دلبندتان پیش نخواهد آمد.

در صورت نیاز به کفپوش‌های گرانولی، تاتامی یا دیوارپوش‌ها ، آن‌ها را از مراکز معتبر خریداری کنید تا در کنار ایمنی از کیفیت و دوام بالای محصولات نیز بهره مند شوید.

ارسال نظر: