کدخبر: 4932

نوشتن رزومه برای اپلای کانادا

آغاز کار در کانادا می­تواند چشم­اندازی ترسناک برای شما داشته باشد؛ ولی اولین قدم نوشتن یک رزومه­ی عالی به سبک کانادایی است که به شما در رسیدن به شغل رؤیایی­تان کمک خواهد کرد. برای نوشتن چنین رزومه­ای نکات زیر را دنبال کنید:

اپلای

  1. مختصر و مفید بنویسید: هیچ کارفرمایی علاقه­ای به خواندن بیش از 2 صفحه از CV شما ندارد؛ پس کوتاه و ساده بنویسید و جزییات اضافی را فراموش کنید.
  2. رزومه­ی خود را متناسب کنید: هر موقعیت شغلی به دنبال چیزی متفاوت است؛ بنابراین CV شما باید متناسب با هر موقعیت تغییر کند و مهارت­های خاص شما را که دقیقا متناسب با نیازمندی­های آن موقعیت شغلی است پررنگ سازد.
  3. کلیدواژه به کار ببرید: بیش­تر کارفرمایان کار در کانادا تنها نگاهی مروری به CV شما می­اندازند، پس بهتر است با عبارات کلیدی که توجه آن­ها را جلب خواهند کرد، کار را برای ایشان ساده­تر کنید. از تیترهایی مانند توانمندی­های برجسته، تجربه­ی حرفه­ای، و تحصیلات برای درج نکات اصلی استفاده کنید.
  4. به قالب­بندی توجه کنید: یک CV مرتب، واضح و متجانس می­تواند بزرگ­ترین شانس شما باشد. دقت کنید که همه­ی فونت­ها یکسان باشند، از علائم نگارشی هماهنگ استفاده کرده باشید، و محتوای بیان­شده یکدست باشد. مهم­ترین نکته این است که هیچ­گونه اشتباه املایی در رزومه­ی شما وجود نداشته باشد. برای اطمینان می­توانید نوشته­ی خود را دوباره بخوانید و پیش از ارسال آن، از شخص دیگری نیز بخواهید تا آن را دوباره بررسی کند.

شما می توانید در مقاله دانستنی های کانادا، اطلاعات بیشتری درباره فرهنگ کسب و کار در کانادا به دست بیاورید

اپلای

  1. کار داوطلبانه یک امتیاز محسوب می­شود: کارفرمایان کانادایی علاقه­ی خاصی دارند که ببینند شما بخشی از زمان خود را به طور داوطلبانه به یک یا دو هدف ارزشمند اختصاص داده­اید.
  2. از این کلمات اجتناب کنید: کلمات CV یا رزومه را در بالای صفحه ننویسید.
  3. از شبکه­های اجتماعی استفاده کنید: کارفرمایان عاشق این هستند که به پروفایل­های شما در شبکه­های مجازی سر بزنند، به ویژه صفحه­ی LinkedIn شما که باید نقاط عطف حرفه­ای شما را نشان دهد. متأسفانه آن­ها به چک کردن صفحات شخصی فیسبوک و توییتر شما نیز علاقه دارند؛ پس بهتر است همیشه حواستان به آن­چه در این صفحات منتشر کرده­اید باشد تا هیچ عکس خجالت­آور یا نقل­قول خنده­داری علیه شما استفاده نشود.
  4. آدرس ایمیل خود را قید کنید: آدرس ایمیل ارتباطی شما باید حرفه­ای باشد، پس بی­خیال اسم مستعار یا آدرس­های خنده­دار و بی­معنی شوید. آموزش ساخت ایمیل حرفه ای برای رزومه در این لینک آمده است.
  5. ارجاع ندهید: اگر لازم باشد شما مرجعی را معرفی کنید، کارفرما آن را درخواست خواهد کرد.

پزشک

  1. نشان دهید که به دنبال ماندن در شغل و ساختن آینده­ی حرفه­ای خود هستید: بیش­تر کارفرمایان به دنبال استخدام افرادی هستند که برای مدت قابل توجهی در شرکت­شان بمانند؛ بنابراین در رزومه­ی خود ذکر نکنید که فقط یک سال برای کار وقت دارید یا دارای ویزای یک­ساله­ی کاری هستید.

با رعایت این 10 نکته، رزومه­ای به سبک کانادایی خواهید داشت که باعث می­شود شما در بین متقاضیان بدرخشید.

 

ارسال نظر: