کدخبر: 1765

سهام عدالت/ارزش سهام عدالت/سود سهام عدالت

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

ارزش سبد ۵۳۲هزار تومانی و یک میلیون تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۴ میلیون و ۹۶هزار تومان و ۲۶ میلیون و ۵۵۰هزار تومان رسید.

فروش سهام عدالت چند وقتی است توقیف شده.سهام عدالت به خاطر افت شدید بورس دیگر خرید و فروش نمی شود .کارشناسان نظر دارند که سیاست های دولت باعث افت سهام عدالت شده . سهام عدالت برای بسیاری مردم اهمیت دارد و لطمه شدید به اعتماد انها به دولت زده است.آخرین خبرها مربوط به سهام عدالت را در سایت خوندنی آنلاین می‌خوانید.

ارزش سهام عدالت امروز ۱۷ شهریورماه ۱۴۰۰ در مقایسه با روز گذشته، ۰.۲درصد افزایش یافت.

 ارزش سبد ۵۳۲هزار تومانی و یک میلیون تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۴ میلیون و ۹۶هزار تومان و ۲۶ میلیون و ۵۵۰هزار تومان رسید.

ارزش ۶۰درصد قابل فروش سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت به ۸ میلیون و ۴۵۸هزار تومان رسیده است.

توقف فروش سهام عدالت در آستانه یک ساله شدن است. در روز‌های ۱۹ و ۲۰ مرداد سال گذشته شاخص کل بورس در قله بیش از دو میلیون واحدی ایستاد و دوامی نیاورد که با سرعت بالایی افت کرد.

افتی که در بیش از ۱۱ ماه گذشته جبران نشده و در روز‌های اخیر شاخص کل برای حفظ تعادل تلاش کرده است. حالا شاخص کل کمی بالاتر از آخرین سطح سال گذشته روی رقم یک میلیون و ۳۱۱ هزار واحدی قرار گرفته.

پارسال همین روز‌ها بود که فروش سهام عدالت نسبت به گذشته کمی جان گرفت و روند فروش سرعت گرفت. اما با شروع افت بورس از روز ۲۱ مرداد ماه اولین متهم افت فروش سهام عدالت شناسایی شد. در اولین اقدام مسئولان تصمیم به توقف فروش سهام عدالت گرفتند.

ممنوعیت فروش اگرچه چند ماه بعد برداشته شد و حتی مسئولان به تغییر روش به بلوکی اصرار داشتند، اما نتوانست دردی را ۵۰ میلیون دارنده سهام عدالت دوا کند.

در حال حاضر همه‌ی پرسش‌های سهامداران درباره زمان شروع فروش سهام عدالت به این جمله مسئولان ختم می‌شود که «باید بورس رونق بگیرد تا فروش سهام عدالت شروع شود».

فروش سهام عدالت از کی هست؟

سهام عدالت

حالا، اما به گفته کارشناسان در دوران بی‌دولتی به سر می‌بریم، دولت روحانی کمتر سه هفته وقت دارد که برای فروش سهام عدالت کاری کند. به توجه به این که عملا دولت فعلی نمی‌تواند تصمیمی برای آینده اقتصاد بگیرد به احتمال زیاد امید برای فروش سهام عدالت نیز در زمان باقی مانده بی‌فایده به نظر می‌رسد.

دولت روحانی چند سال دنبال آزادسازی سهام عدالت بود، بالاخره در اردیبهشت پارسال با دستور رهبری در یک اقدام فوری سهام عدالت را آزاد کرد که در یک سال پایانی دولتش برای معیشت گروهی از مردم به بزرگی ۵۰ میلیون سهامدار کمک کند. اما نه تنها این نتیجه حاصل نشد بلکه سهامداران ناامیدتر از قبل شدند؛ بنابراین با توجه به موارد ذکر شده، امیدی به شروع فروش سهام عدالت در ۱۸ روز باقی مانده از دولت روحانی وجود ندارد. به احتمال زیاد سهامداران باید از نیمه دوم مرداد منتظر تصمیم رئیس‌جمهور جدید درباره بورس باشند.

ارسال نظر: