کدخبر: 1140

داوران دربی 1400 پایتخت مشخص شدند

با توجه به وضعیت و شرایط امروز داوری در فوتبال ایران، در هر دربی حدود ۱۰ داور گزینه قضاوت داوری دربی هستند اما طبق شنیده‌ها محمدرضا اکبریان، مهدی سیدعلی و کوپال ناظمی شانس بیشتری برای قضاوت بازی پرسپولیس و استقلال دارند

دربی نود و پنجم سرخابی‌های پایتخت روز جمعه (۲۴ اردیبهشت) از ساعت ۲۰: ۳۰ آغاز می‌شود. سه روز مانده به این بازی حساس، گمانه زنی‌ها بر سر اینکه چه کسی دربی را سوت می‌زند، شروع شده است.

نام سه گزینه برای قضاوت دربی مطرح است. محمدرضا اکبریان، مهدی سیدعلی و کوپال ناظمی سه داوری هستند که شانس بالایی برای سوت زدن دیدار پرسپولیس و استقلال را دارند. از دربی گذشته این مسئله که دربی تهران را داوران تهرانی هم می‌توانند سوت بزنند مطرح شد و رضا کرمانشاهی، داور پاکدشتی فوتبال ایران دربی ۹۴ را قضاوت کرد. در آن بازی بیژن حیدری به عنوان داور چهارم حضور داشت. با توجه به اینکه بیژن حیدری دیدار سپاهان پرسپولیس را قضاوت کرده، از لیست گزینه‌های داوری دربی کنار می‌رود. میثم زاهدی فر هم هفته قبل از دربی بازی با ذوب آهن را برای استقلال سوت زد پس او نیز شانسی برای داوری دربی ندارد. موعود بنیادی فر نیز بازی حساس مس رفسنجان و نساجی مازندران در هفته ۲۲ لیگ برتر را قضاوت کرد و حضورش در دربی بعید است.

با این تفاسیر، شش گزینه برای قضاوت دربی باقی می‌ماند. مهدی سیدعلی، کوپال ناظمی، وحید کاظمی، محمدرضا اکبریان، پیام حیدی و اشکان خورشیدی.

شنیدیم از بین این شش گزینه، سه داور تهرانی شانس بیشتری برای قضاوت دربی دارند، مهدی سیدعلی از شهر ری، کوپال ناظمی از تهران و محمدرضا اکبریان از کرج. اما محمدرضا اکبریان، گزینه اصلی قضاوت دربی است و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد او داور دیدار پرسپولیس و استقلال در روز ۲۴ اردیبهشت است.

محمدرضا اکبریان، کرجی و ساکن مهرشهر این شهر است. او مهندس برق است و جدای از داوری در فردیس کرج با مپنا همکاری می‌کند.

ارسال نظر: