کدخبر: 2382

بهترین یو پی اس 2021

امروزه با افزایش نوسانات برق احتمال سوختن دستگاه‌های خانگی مانند لپ‌تاپ، تلویزیون و غیره بیشتر شده است که مسلماً هر کدام از ما به هیچ عنوان علاقه‌ای به از دست رفتن دستگاه‌های برقی‌ خانگی‌مان نداریم که برای این منظور به استفاده از یک محافظ نوسانات جریان برق که منبع تغذیه بی‌وقفه یا همان یو پی اس نامیده می‌شود نیاز خواهیم داشت.

به طور کلی عملکرد UPSها تأمین توان مورد نیاز بار مصرفی است که هر چه کیفیت این‌گونه دستگاه‌ها بیشتر باشد بر کاهش نویز و اختلالات شبکه تأثیر بهتری خواهد داشت که در نتیجه به حفظ وسایل برقی خواهد انجامید. حال ما در این مطلب قصد داریم در خصوص انواع مختلف یو پی اس و ویژگی‌های آن صحبت کنیم تا در صورتی که هنوز از این قطعه‌ی کاربردی استفاده نکرده‌اید، اقدام به این کار کنید.

بخش‌های مختلف یک UPS

شناخت قسمت‌های یک دستگاه UPS در موارد مختلفی مانند تعمیر یو پی اس از اهمیت به سزایی برخوردار است. حال ما در ادامه به معرفی جزئی بخش‌های این دستگاه خواهیم پرداخت:

  • یکسو کننده شارژ

این بخش در دستگاه UPS وظیفه‌ی تبدیل جریان متناوب یا همان AC را به جریان مستقیم یا DC خواهد داشت. ضمناً در نظر داشته باشید که برای این منظور می‌توان از سه حالت یک سو کننده شارژ یا همان رکتیفایر بهره برد که انواع آن به ترتیب IGBT ، Diode + IGBT و تریستور نام دارد.

  • باتری یو پی اس

وجود و سلامت این بخش در UPSها از اهمیت به سزایی برخوردار است چرا که در هنگام قطع یا نوسان جریان برق شهری، وظیفه‌ی ارسال انرژی به دستگاه‌های متصل شده را بر عهده خواهد داشت. معمولاً جنس باتری ‌UPSها از سیلد اسید است که به طور کاملاً مشخص از محافظ‌هایی مانند فیبر احاطه شده است تا کمتر مورد آسیب رطوبت و یا دیگر موارد مخرب قرار بگیرد.

  • مبدل DC به AC

وظیفه‌ی این بخش از دستگاه UPS برعکس قسمت یکسو کننده شارژ است. یعنی این مبدل که اینورتر نیز نامیده می‌شود، کار تبدیل جریان مستقیم را به جریان متناوب انجام می‌دهد.

انواع باتری UPS

باتری‌های یو پی اس به انواع و اقسام تبدیل می‌شوند که از جمله می‌توان به باتری‌های سیلد کلسیم، سیلد اسید، نیکل کادمیوم و هیدروژنی اشاره کرد که هر کدام نیز دارای مشخصات و ویژگی‌های خاص خودشان هستند. حال اجازه دهید که اجزای کلی باتری UPS را نام ببریم:

  • بدنه‌ی باتری که در برابر حرارت مقاوم خواهد بود.
  • پلیت که از الکترود مثبت و منفی تشکیل می‌شود.
  • الکترولیت باتری که عملیات میان الکترون‌های مثبت و منفی را پیش می‌برد.
  • جداکننده صفحات که در اکثر موارد دارای جنس PVC هستند.
  • ترمینال باتری که دارای قطب مثبت و منفی است.
  • سوپاپ که برای خارج کردن گاز باتری کاربرد دارد.
  • سلول باتری.

مزایای استفاده از UPS

همان طور که اشاره شد برای کمتر ضربه خوردن وسایل برقی در حین کار باید از یک UPS استفاده کرد که به کارگیری از آن مزایای زیر را در پی خواهد داشت:

  • پیوستگی (تداوم)

خوب می‌دانیم که عملکرد بعضی از دستگاه‌های برقی باید به صورت پیوسته باشد که استفاده از یو پی اس می‌تواند چنین امکانی را برای این‌گونه وسایل فراهم کند. این قطعه که با برق شهری شارژ می‌شود به محض این که جریان برق به هر دلیلی نوسان داشته باشد و یا به طور کامل قطع شود، جریان برق دستگاه‌های متصل شده را حفظ خواهد کرد که تداوم این جریان سیستم‌ دستگاه‌های برقی را از ایجاد مشکل دور نگه خواهد داشت.

  • حفاظت

یو پی اس به خوبی می‌تواند از کلیه‌ی دستگاه‌های برقی در برابر مشکلات مختلف مانند اسپایک، کاهش یا افزایش ناگهانی ولتاژ، سرج‌ها و مواردی از این دست محافظت کند. نحوه‌ی عملکرد این دستگاه در زمان‌های ایجاد مشکل، این است که قبل از آن که مشکلات عنوان شده به سیستم‌ دستگاه‌های برقی وارد شد، آن‌ها را تشخیص داده و به سرعت به برق متناوب مبدل خواهد کرد.

  • حفظ سرمایه

ممکن است خرید یو‌پی‌اس و استفاده از آن در محیط‌های مختلف دارای هزینه‌های زیادی باشد اما در مواقعی که از کلیه‌ی تأسیسات خانگی و اداری (وسایل مورد استفاده در بیمارستان‌ها یا حتی دیتاسنترها) محافظت می‌کند، یک برگشت سرمایه‌ی فوق العاده‌ محسوب می‌شود.

بهترین یو پی اس 2021

برای خرید UPS باید نوع با کیفیت آن را در نظر گرفت و از برندهای معتبر استفاده کرد. در حال حاضر UPSهای عنوان شده در ادامه از بهترین‌های سال 2021 هستند:

  • برند ایرانی

در بین  فروشندگان دستگاه UPS می‌توان به برندهای با کیفیتی مانند آماک، پرسو، تکام، صاهیراد، فاراتل، فاران و هژیر صنعت اشاره کرد. پر واضح است که برای خرید هر کدام از این برندها باید از نمایندگی‌های معتبر استفاده کنید.

  • برند آمریکایی

برندهای آمریکایی مناسبی نیز در بازار برای فروش UPS وجود دارد که از جمله می‌توان به برندهایی نظیر apc، ge، mge، powerware، فیام و کلوراید اشاره کرد. دقت کنید که این برندها علاوه بر یو پی اس به فروش باتری این دستگاه نیز می‌پردازند.

  • برند اروپایی

از دیگر برندهایی که دارای دستگاه‌های با کیفیتی از UPS هستند می‌توان به مک پاور، BPC، مکلسان، astrid، Riello و eximpower اشاره کرد که هر کدام برای استفاده به جهت نگهداری دستگاه‌های برقی مختلف کاربرد دارند.

حال با توجه به این که برندهای مختلفی از این قطعه را معرفی کردیم، در ادامه به یک شرکت معتبر به جهت خرید UPS می‌پردازیم.

فروش یو پی اس توسط شرکت رسام UPS

توصیه می‌کنیم با توجه به موارد عنوان شده در این مقاله که در خصوص عملکرد دستگاه UPS و نیاز مبرم دستگاه‌های مختلف برقی به این قطعه بوده است؛ حتماً با استفاده از یک شرکت معتبر اقدام به خرید این وسیله کنید تا از شر نوسانات برق و خرابی‌های پی در پی دستگاه‌های برقی‌تان راحت شوید. در این خصوص شرکت رسام یو پی اس از جمله شرکت‌هایی است که سابقه‌ی چندین ساله در خصوص فروش و تعمیر انواع UPS دارد.

در کنار این موارد تعمیرات استابلایزر و باتری شارژر این دستگاه نیز در دستور کار این شرکت قرار خواهد داشت که با کمترین میزان هزینه و ضمانت کامل انجام می‌شود. در هر حال چنانچه نیاز به UPS داشتید، می‌توانید با استفاده از راه‌های ارتباطی موجود در انتهای مقاله با بخش پشتیبان شرکت رسام یوپی‌اس در تماس باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به آدرس الکترونیکی https://rasamups.com/ مراجعه نمایید و از خدمات این مجموعه بهرمند شوید.

ارسال نظر: