کدخبر: 3326

مدارس / بازگشایی مدارس / مدارس دخترانه

مدارس باز شد | رئیس جمهور جدید زنگ مدرسه ها را به صدا در آورد

زنگ بازگشایی مدارس به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید با حضور رئیس جمهور نواخته شد.

زنگ بازگشایی مدارس به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید با حضور رئیس جمهور نواخته شد.

وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای دیگر در خصوص بازگشایی مدارس؛ «تقدم تأمین سلامت دانش آموزان، معلمان و خانواده ها برفعالیت های آموزشی» را تشریح کرد.

بازگشایی مدارس به صورت تدریجی خواهد بود. سرپرست وزارت آموزش و پرورش بر بازگشایی مدارس به صورت تدریجی تاکید کرده است. شرط رئیس جمهور برای بازگشایی مدارس به صورت حضوری، واکسیناسیون کامل معلمان و دانش آموزان است. وزارت بهداشت نیز تاکید کرده است که بازگشایی مدارس بعد از واکسیناسیون دانش آموزان و برقراری الزامات بهداشتی انجام می شود.

در متن اطلاعیه شماره (۳) وزارت آموزش و پرورش بیان شده است: با توجه به رسالت آموزش و پرورش و تقدم ذاتی تأمین سلامت دانش آموزان، معلمان و خانواده ها در فعالیت های آموزشی و حضوری دانش آموزان در مدارس، در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ بر اساس رعایت اصول زیر تأکید شده است:

با توجه به آثار مثبت آموزش های حضوری ضمن بهره گیری از آموزش تلفیقی غیر حضوری و حضوری برای سال تحصیلی آینده مقدمات و زیرساخت های لازم برای استفاده از آموزش حضوری توسط آموزش و پرورش فراهم شود.

کلیه مرتبطین با نظام آموزش کشور اعم از معلمین، والدین و اعضاء خانواده های دانش آموزان، رانندگان سرویس مدارس و .. در اولویت واکسیناسیون قرار گیرند.

دستورالعمل تمهید مقدمات آموزش های حضوری با مشارکت وزات آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه شود. تامین بودجه مورد نیاز آموزش و پرورش برای توسعه زیرساخت های بهداشت مدارس در اولویت قرار گیرد.

کارگروه اطلاع رسانی با محوریت وزارت ارشاد و مشارکت آموزش و پرورش، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، صدا و سیما، اطلاع رسانی و اقناع افکار عمومی جهت آموزش های حضوری را تدبیر نمایند.

پایش و مراقبت از سلامت دانش آموزان در مدرسه و همکاری با ناظران بهداشتی صورت گیرد.

بازگشایی تدریجی مدارس با ارزیابی‌های بهداشتی و حداکثر آمادگی با اولویت مدارس (روستایی و عشایری ،کارگاهی و مهارتی) انجام شود.

تعداد افراد در کلاسها با احتساب ۱.۵ متر فاصله و ۲.۲۵ متر مساحت برای هر نفر در نظر گرفته شود

 در بخش های عمومی  نیز در مواجهه چهره به چهره فاصله ۱.۵ متر رعایت شود.

فعالیتهای ورزشی فرهنگی، به صورت انفرادی و با گروه های حداکثر ۱۵ نفره، با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در محیط های باز بلامانع است.

بر این اساس؛ قبل از هر اقدام، این وزارتخانه برای تأمین و تضمین سلامت دانش آموزان، با بهره مندی از ابزارهای مربوطه و  اجرای پروتکل های بهداشتی، تلاش می کند.

ارسال نظر: