کدخبر: 3558

اخباراقتصادی|پرداخت یارانه|فوری: یارانه معیشتی امشب واریز می شود

فوری: زمان واریز یارانه معیشتی مشخص شد

یارانه معیشتی امشب واریز می شود.

یارانه و حقوق ها را می‌توان چند برابر کرد. پرداخت یارانه 120 هزارتومانی با همان یارانه کالایی امروز در مجلس نهایی شد. یارانه نقدی براساس زمانبندی باید در روز بیستم مهر به حساب سرپستان خانوار واریز شود. یارانه معیشتی جدید به ۶۰ میلیون ایرانی برای تامین کالاهای اساسی خود تعلق می گیرید. سقف یارانه کالایی خانوار پنج نفره و ۶۰۰ هزار تومان است.

یارانه

یارانه معیشتی امشب واریز می شود

یارانه معیشتی بنزین همچون ماه‌های گذشته روز چهارشنبه دهم آذرماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. میزان این یارانه که از آذر سال ۹۸ پرداخت می‌شود بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان است.

بر اساس قانون پرداخت یارانه، خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه ‌نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج‌ نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت می‌کنند.

از بین یارانه‌بگیران، هفت میلیون سرپرست خانوار مرحله دوم وام یک میلیون تومانی خانوار را دریافت کردند که باید اقساط آن را از یارانه هر ماه پرداخت می‌کنند. در واقع یارانه معیشتی این خانوارها پس از کسر قسط وام واریز می‌شود، مبلغ این وام ۳۵ هزار تومان است.

یارانه

پرداخت ارز ۴۲۰۰ بهتر است یا یارانه نقدی؟

پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی از سال ۹۷ در اقتصاد ایران باب شد. سیاست غلطی که از دولت روحانی آغاز شد و هنوز هم ادامه دارد. آن هم در حالی که رئیسی وعده داده بود ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف می‌کند.

فقط در سه سال ۹۷، ۹۸ و ۹۹ دولت ۵۵ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی داده بود. رقمی معادل ۵۱۵ هزار میلیارد تومان.

حالا امیرحسین نام‌آور، کارشناس بازارهای مالی گفته از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۲ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی پرداخت داده شده است. با احتساب حداقل ۲۰ هزار تومان اختلاف قیمت هر دلار با بازار، یعنی ۲۴۰ هزار میلیارد تومان! ۲۴ برابر کل درآمدهای نفتی پارسال!

یعنی دولت در مجموع این چهار سال ۷۶۰ هزار میلیارد تومان ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات چند قلم کالایی تخصیص داده که تورم را کنترل کند و نتوانسته.

این یعنی دولت می‌توانست به جای این کار، در این چهار سال مستقیما نفری ۱۹۷ هزار تومان یارانه نقدی به کل جمعیت ایران بدهد. البته اعلام خبر پرداخت یارانه نقدی ۱۱۰ هزار تومانی هم با واکنش منفی بسیاری از مردم مواجه شد.

چون آنها معتقدند در این شرایط پرداخت یارانه نقدی بدون تامین اعتبار از یک محل دقیق و درست فقط می‌تواند به تورم بیشتر دامن بزند.

 

ارسال نظر: