کدخبر: 6805

کنعانی زادگان| حسین کنعانی زادگان|عکس کنعانی زادگان

حکم کنعانی زادگان مشخص شد| محرومیت حسین کنعانی زادگان از فوتبال

حرکت منشوری مدافع ملی پوش لو رفت.

حسین کنعانی زادگان مدافع تیم ملی است.حسین کنعانی زادگان بازیکن پرحاشیه فوتبال است. حسین کنعانی زادگان بازیکن خوب فوتبال ایران است. حسین کنعانی زادگان به انتشار این فایل در فضای مجازی واکنش نشان داد. پیشکسوت فوتبال از حسین کنعانی زادگان دفاع کرد.

کنعانی

محمد+حسین+کنعانی+زادگان

کنعانی زادگان

آزمون در این گفتگوی زنده به ماجرای حسین کنعانی زادگان و حواشی شکل گرفته واکنش نشان داد و هم چنین درباره شایعات مطرح شده درباره آینده فوتبالی اش، زیباترین گل سال و کاندیداتوری مهدی طارمی و شرایط تیم های ایرانی هم صحبت های جالبی را مطرح کرد.

کنعانی زادگان را از بچگی می شناسم و این حرف ها صحت ندارد

واقعا من یکبار حاضر هستم که درباره این مسئله صحبت کنم و دیگر هم تمایلی به صحبت در این موضوع ندارم، این حرف ها مزخرف است؛ کنعانی زادگان را من از بچگی می شناسم و می دانم که این صحبت ها هیچ واقعیتی ندارد. هر چیزی شود و در هر شرایطی، من پشت رفیق هایم هستم و پشت شان را خالی نمی کنم. اگر بخواهم بین دو چیز قرار بگیرم، قطعا طرف دوستان خودم خواهم بود آن هم کسی که از بچگی من را می شناسد.

فوتبال ایران در چند روز گذشته درگیر یک حاشیه عجیب بود. صدای ضبط شده خصوصی منتسب به محمدحسین کنعانی‌زادگان پس از پخش شدن از منبعی نامعلوم در فضای مجازی آنقدر جنجالی شد که خیلی زود گمانه‌زنی‌ها برای محرومیت این مدافع محبوب دراگان اسکوچیچ آغاز شود.

تله جنسی یا دام شیرین (انگلیسی: Honey trap هانی ترپ) عملیاتی است که در آن تلاش می‌شود تا با تهدید به برملا کردن روابط نامشروع جنسی یا عاطفی و رسواسازی «هدف» تله، او را به عنوان عامل به خدمت خود درآورد.

وی اضافه کرد: پس از جنگ جهانی دوم، تله جنسی چنان در اروپا رایج شده بود که دولت ایالات متحده به کارمندان خود در خارج از این کشور دستور داد مافوقان خود را از هرگونه رابطهٔ عاطفی با خارجی‌هایی که کشورشان تهدیدی علیه آمریکا است مطلع سازند.

این منبع آگاه اضافه کرد: در ایران اما پرستو اصطلاحی است برای توصیف زنانی که استخدام شده و سرراه چهره‌های سیاسی، مشهور و شناخته شده قرار می‌دهند تا آنها را در جامعه تخریب کنند! نمونه های زیادی در کشورمان در این رابطه داریم که شاید اصلا نیازی به مثال زدن آنها نباشد.

وی تاکید کرد: در فوتبال نیز چنین مواردی دیده شده است؛ بازیکنانی که خواسته یا ناخواسته سبب نابودی همبازی خود شده‌اند.

این منبع آگاه تصریح کرد: حالا محمدحسین کنعانی‌زادگان به نظر می‌رسد قربانی «پرستو»یی باشد که آگاهانه از ساده لوحی و جوانی این مدافع ملی پوش سوء استفاده کرده و زندگی شخصی و ورزشی‌اش را تخریب کرده است.

فایل صوتی کنعانی زادگان توسط همین «پرستو» در دنیای مجازی پخش و واکنش‌های منفی زیادی به دنبال داشته است. شاید پرسش این باشد که چه کسی ممکن است برای تخریب یک مدافع ملی پوش که به تازگی هم به عضویت تیم منتخب قاره آسیا در سال ۲۰۲۱ درآمده «تله جنسی» بگذارد؟ یک رقیب؟ همبازی یا کسی که درگذشته با محمدحسین کنعانی‌زادگان دچار مشکل شده است؟

جواب هرچه باشد مهم نیست؛ آنچه حائز اهمیت است جوانی است که پتانسیل تبدیل شدن به مجاهد را دارد یا اینکه با بخشش، توبیخ یا جریمه مالی و... بتواند همچنان درخدمت تیم ملی باشد؟ شاید بهترین جمله را دراگان اسکوچیچ گفته است که «تیم ملی نباید آسیب ببیند.» شاید!

روز گذشته فایل صوتی جنجالی از محمدحسین کنعانی زادگان منتشر شد. انتشار این فایل در فضای مجازی، حواشی زیادی برای این مدافع ملی پوش به همراه داشت. چرا که وی زمانی که وی در قرنطینه و اردوی تیم ملی بوده در اتوبوس تیم، قول و قرار می گذارد تا ارضای غرایض خود بپردازد. 

حتی شایعاتی مطرح بود که مدافع جنجالی تیم ملی به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال احضار شده است. 

در همین رابطه خداد عزیزی درباره اشتباه کنعانی زادگان، اظهار داشت: «حریم خصوصی افراد مهمترین مساله است و اصلا نباید وارد آن شد. اگر کسی چنین کاری انجام می‌دهد باید با او به صورت قانونی برخورد شود چون آبروی افراد را نشانه رفته است.کنعانی‌زادگان بازیکنی است که طی چند سال گذشته از نظر فوتبالی واقعا پیشرفت چشمگیری داشته و شاید اشتباه کرده اما نباید او را نابود کرد.»

به فرض خداداد عزیزی اتوبوس و اردوی تیم ملی را حریم خصوصی نمی داند. آیا این پیشکسوت فوتبال فراموش کرده که چگونه در سوگ دوست صمیمی خود مهرداد میناوند گریه می کرد؟ مگر او به خاطر نمی آورد میناوند بعد از ابتلا به کرونا درگذشت؟ عزیزی باید تمامی بازیکنان نسل فعلی تیم ملی را مهرداد میناوند ببیند و سلامت آنها را همچون سلامت دیگران.

*شانس آوردیم شان تیم ملی در جهان خدشه دار نشد

  ملی پوش جنجالی نه تنها جان خود بلکه جان بسیاری از بازیکنان تیم ملی ایران و کره جنوبی را تهدید کرده است. و عملاً قصد داشته با قانون شکنی به اهداف شخصی خودش برسد. اگر بازیکنان کره جنوبی به کرونا مبتلا می شدند و بعد از بررسی مشخص می شد که پروتکل ها توسط بازیکنان ایران نقض شده است آنوقت در سطح جهانی چه تبلیغاتی علیه ایران و بازیکنان ملی پوش کشور صورت می گرفت؟ 

بنابراین با این شکل و شمایل کاملا می توان گفت که تیم ملی و سلامت بازیکنان حریم شخصی فرد خاصی نیست. 

10 سال قبل وقتی دو بازیکن پرسپولیس در حین بازی فوتبال به شوخی حرکت منشوری انجام دادند توسط یکی از سایت های مطرح جهان با تیتر « سکس گروهی در فوتبال » یاد شد و عملاً سرنوشت یکی از بازیکنان بزرگ فوتبال کشورمان با مشکل روبرو شد.

*برخورد با قانون شکنی در هلند

در کشوری مانند هلند ارزش های عرفی و دینی آنها در مقایسته با کشورمان کمتر است. در مورد مشابه ای بازیکنان ملی پوش پایه هلند(تاکید می کنیم بازیکنانی با سن کمتر) به اشتباه دختران را همراه با خود به اردوی تیم ملی می برند که به شدت با این حرکت برخورد شد. حال از بازیکن بزرگسال کشورمان انتظار نابه جایی است که حرمت تیم ملی، سلامت خود و دیگر بازیکنان را رعایت کند؟ 

*ارسطو یا پرستوها؛ تو چرا به دام افتادی؟

بعضی از کارشناسان و اهالی فضای مجازی معتقد بودند انتشار چنین صوتی می تواند با هدف اخاذی یا حتی ورود پرستوها باشد. اما پرسش اینجاست مدافع مشهور کشور چرا به دام دیگران افتاده است؟ مگر کنعانی زادگان از خاطرش رفته که حداقل 3 بازیکن همدوره او در تیم ملی با چه مشکلاتی در این خصوص روبرو شدند. درباره یکی از بازیکنان گفته می شد با دختر مورد نظر صیغه محرمیت داشته اما انتشار عکس هایش برای او تا مدتها چالش ایجاد کرد. یا ستاره مشهور جنوبی استقلال که به خاطر بروز حاشیه اش، شانس بازی در تیم های بزرگ جهان را از دست داد. بنابراین حریم خصوصی بازیکنان و چهره های مطرح با حریم خصوصی دیگران متفاوت است.

*این که دیگر ارزیابی سال نیست

البته نباید فراموش کرد که خداداد عزیزی در گذشته در پاسخ به سوالی که سال را چطور ارزیابی می کند، مطالبی را به زبان آورد که تا مدتها در فضای مجازی دست به دست می شد. حتی ناچار به عذرخواهی شد. البته او این پاسخ را به خاطر مرگ عزیزانی همچون مهرداد میناوند و علی انصاریان داد. اما در چنین شرایطی به خداداد عزیزی که اجرای برنامه تصویری را به عهده گرفته است، پیشنهاد می شود با مطالعه روی حریم خصوصی و انعقاد کلامش، منطقی تر پاسخ دهد. از غزال تیز پای ایران که همواره در تیم ملی زبان تندی داشت و به صراحت از مربیان انتقاد می کرد، انتظار می رود رویه صداقت خود را به خاطر حمایت از اشخاص تغییر ندهد.  

در حالی که روز گذشته محمدحسین کنعانی زادگان در لیست تیم منتخب سال آسیا قرار گرفت، خبر بدی در خصوص وی منتشر شد. انتشار فایل های صوتی عجیب از محمدحسین کنعانی زادگان مدافع ملی پوش در اردوی اخیر تیم ملی حاشیه های جدیدی برای او به همراه داشته است. 

وی در طول صحبت هایش به دنبال دریافت عکس منشوری از یک دختر است. صوت های منتشر شده نشان می دهد، وی بارها و در ساعت های مختلف به دنبال دریافت تصاویر غیر اخلاقی بوده است. تا این لحظه حداقل 4 صوت از وی منتشر شده است که با سانسور بخش هایی از آنها به انتشار آن دست می زنیم.

 پس از انتشار گسترده این صوت ها گفته می شد کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال این مدافع جنجالی را برای ادای توضیحاتی به این نهاد احضار کرده است.

*افتضاح اتوبوس تیم ملی ؟

در یکی از این صوت ها محمدحسین کنعانی زادگان به دخترجوان که احتمال داده می شود پرستوی ورزشی بوده باشد می گوید که در قرنطینه تیم ملی است؛ اما به خاطر رفاقتی که با راننده اتوبوس تیم ملی دارد می تواند برای کنار هم بودن به اتوبوس بروند. در چنین شرایطی اگر ویروس کرونا بین بازیکنان تیم ملی منتقل می شد چه کسی  می توانست در این باره پاسخگو باشد؟ آیا سلامت بازیکنان زیر سوال نمی رود؟

با توجه به اینکه تیم ملی در مرحله مقدماتی جام جهانی حضور دارد. به نظر می رسد این اتفاق به حوالی 20 مهر یا 25 آبان باز می گردد. تیم ملی در این روزها از کره جنوبی و سوریه دیدار داشته است.

جنجال های اخلاقی علیه مدافعان ملی پوش!

 اکنون باید دید آیا کنعانی زادگان هم به سرنوشت مدافع قبلی دچار می شود یا خیر؟ در صورت محرومیت کنعانی زادگان وی به احتمال زیاد حضور در جام جهانی فوتبال را از دست خواهد داد.

بعد از این موضوع تلخ، بعضی طرفداران فوتبال در شبکه های اجتماعی اعلام کردند این موضوع می تواند برای اخاذی از بازیکنان تیم ملی باشد. در هر حال، انتشار چنین صوتی برای تیم ملی که در آستانه صعود به جام جهانی قرار دارد خبر خوبی نیست. شاید آن روز که تاکید می شد سرپرست تیم ملی باید نام بزرگتری باشد، بهتر بود فدراسیون فوتبال تصمیم درست تری اتخاذ می کرد. 

ارسال نظر: