کدخبر: 18599

قیمت مرغ | قیمت مرغ روز | قیمت مرغ امروز | قیمت مرغ جدید

نرخ قیمت مرغ به تاریخ امروز 25 دی ماه کیلویی چند؟ | مرغ تازه از سفره های ایرانی حذف شد!

جدید ترین قیمت مرغ به نرخ امروز 25 دی ماه را در این گزارش بخوانید.

در میادین میوه و تره بار بر اساس نرخنامه جدید، مرغ گرم ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود. قیمت مرغ گرم در میادین میوه و تره بار امروز یکشنبه با کاهش ۲ هزار تومانی نسبت به روز قبل به ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان رسید که این قیمت با نرخ مصوب ۶۳ هزار تومانی ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان فاصله دارد. علت این کاهش قیمت عرضه فراتر از نیاز بازار مرغ گرم است.

امروز نرخ عرضه عمده مرغ گرم در میدان میوه و تره بار بهمن تهران نیز حدود ۴۵ هزار تومان به ازای هر کیلو است که نسبت به روز گذشته کاهش حدود هزار تومانی داشته است.

روز گذشته حدود ۸۵۰ تن بار مرغ گرم وارد میدان بهمن شد که حدود ۲۵۰ تن بیش از میزان ورودی روزمره مرغ به این میدان است. امروز و تا این ساعت نیز حدود ۴۰۰ تن بار مرغ گرم وارد میدان بهمن شده است.

با تغییر ارز مرجع تأمین نهاده‌ها قیمت مرغ نیز تحت تأثیر قرار گرفت. چنانکه حتی قیمت مرغ که در هر کیلو 59 هزار و 800 تومان مصوب شد، اکنون دیگر در بازار مشاهده نمی‌شود و مرغ با نرخ‌های بالاتری عرضه می‌شود.

محمدتقی جهانبخشی، عضو هیات مدیره انجمن جوجه یک‌روزه، در گفتگو با تجارت‌نیوز عنوان کرد: از 20 اردیبهشت سال جاری مرجع ارز 4200 تومانی به ارز نیمایی تغییر کرد که می‌توان گفت ارز شش برابر افزایش یافت. به‌تبع آن دولت در قیمت مرغ و تخم‌مرغ تجدیدنظر کرد.

این فعال صنفی در کنار افزایش شش برابری قیمت دلار برای تأمین نهاده به افزایش هزینه حقوق و دستمزد، آب، برق و … اشاره کرد و افزود: برای مثال اگر در گذشته هزینه یک مرغداری یک میلیارد تومان بود، امروز تولیدکننده برای همان واحد تولیدی به 2.5 میلیارد تومان نقدینگی احتیاج دارد.

او این تورم را ناشی از تغییر مرجع ارز دانست و ادامه داد: همواره این فرازوفرودها در صنعت مرغداری بود. طبیعتاً زمانی که هزینه‌ها افزایش می‌یابد تقاضا کاهش پیدا می‌کند و برخی از تولیدکنندگان از این چرخه کنار می‌روند.

جهان‌بخشی در پایان درباره کاهش انگیزه ورود سرمایه‌گذار به این صنعت عنوان کرد: ورود سرمایه‌گذار به این صنعت نیازمند شناخت دقیق از این فضای کسب‌وکار است تا بتواند با تمام مشکلات موجود به تولید ادامه دهد.

حاشیه‌های قیمت مرغ و تخم‌مرغ در بازار وارد سومین ماه خود شده است. طی دو ماه گذشته نوسان قیمت این دو ماده غذایی پرمصرف چشمگیر بوده و آنها هر روز از نرخ مصوب فاصله بیشتری گرفته‌اند.

ارسال نظر: