کدخبر: 18878

قرعه کشی خودرو | قرعه کشی خودرو داخلی | ثبت نام قرعه کشی خودرو

ثبت نام 500 هزار ماشین بدون قرعه کشی خودرو! + جزئیات

مسئولین وزارت صمت از ثبت نام 500 هزار خودرو بدون قرعه کشی خبر دادند!

قرعه کشی خودرو بعد از ثبت نام انجام می گیرد. قرعه کشی خودرو دارای شرایط خاصی است و اسامی برندگان قرعه کشی خودرو اعلام  می شود، اما با توجه به حقوق مصرف کننده، طی چند روز آینده لیست اسامی برندگان قرعه کشی خودرو اعلام خواهد شد. در ادامه جزییات نهایی از قرعه کشی خودرو طرح یک پارچه را بخوانید.

ثبت نام بدون قرعه کشی 500 هزار خودرو

در هفته دوم اسفندماه ۱۴۰۱، ۳ خبر مهم به بازار خودرو ایران رسید. روز چهارشنبه گذشته سخنگوی وزارت صمت از عرضه ۵۰۰ هزار خودروی داخلی بدون قرعه‌کشی توسط خودروسازان خصوصی و دو شرکت بزرگ ایران‌خودرو و سایپا خبر داد و اعلام کرد ثبت‌نام این خودروها از این هفته و از طریق سامانه یکپارچه خودرو انجام می‌شود.

در خبر دیگر، مدیر طرح واردات وزارت صمت عنوان کرد که ۱۲۰۰ خودروی خارجی به کشور وارد شده است و افزون بر آن تعداد قابل توجهی خودرو نیز در بنادر مقصد یا روی آب در حال انتقال به ایران هستند. مهدی ضیغمی درباره زمان عرضه این خودروها هم وعده داد پروسه بررسی درخواست‌های متقاضیان خرید خودروی خارجی چندان طول نخواهد کشید و خودروهای وارداتی قطعا تا پایان سال به دست مردم خواهند رسید.

همچنین، نمایندگان مجلس برای عرضه خودرو در بورس کالا شرط جدید گذاشته و تصویب کردند که شرکت‌های خودروساز داخلی و عرضه‌کنندگان خودروهای خارجی باید شرایط خودروهای عرضه‌شده در بورس را به گونه‌ای تعیین کنند که خرید خودرو توسط واسطه غیرممکن شود.

هجوم سرمایه‌گذاران به بازار خودرو

کارشناس صنعت خودرو در مورد تاثیر اخبار هفته گذشته بر وضعیت بازار خودرو ایران گفت: بعد از تحریم‌های شدیدی که چند سال پیش اعمال شد، امسال برای اولین بار حجم تولید خودروی ما به بالای یک میلیون دستگاه رسید ولی اینقدر تقاضا زیاد است که اثر این میزان تولید خنثی می‌شود.

بابک صدرایی ادامه داد: البته باید گفت که این تقاضا بیشتر تقاضای سرمایه‌گذاران است؛ یعنی زمانی که ثبات اقتصادی از بین می‌رود و ارزش پول ملی پایین می‌آید اهرم تولید از کار می‌افتد و واسطه‌گری رشد پیدا می‌کند. درواقع، از آنجا که خودرو از قدیم‌الایام از کالاهایی است که در بازار ایران بیشتر جنبه سرمایه‌ای داشته است برای همین تقاضای فعلی که به شدت زیاد است چندان واقعی نیست.

صدرایی بیان کرد: از طرف دیگر در شرایطی که قوانین مربوط به عرضه خودرو هر روز تغییر می‌کند میزان عرضه واقعی هم مشخص نیست یعنی ما شاهد هستیم که عنوان می‌شود یک روز خودرو در بورس و یک روز در سامانه یکپارچه دولت عرضه می‌شود و این دست رویکردها، نظم عرضه را به هم می‌زند و میزان عرضه واقعی چه از سوی خودروساز دولتی و چه از سوی خودروساز خصوصی مشخص نمی‌شود.

 

ارسال نظر: