کدخبر: 19006

ترفندهای تضمینی | ترفندهای تضمینی سلامتی | ترفندهای تضمینی آسودگی

ترفندهای تضمینی برای خواب نماندن و بیدار شدن به موقع و راحت!

ترفندهای تضمینی برای بیدار شدن از خواب را بخوانید و استفاده کنید!

ترفند‌های تضمینی برای زندگی بهتر را در خوندنی بخوانید. ما با ارائه این ترفندهای تضمینی به شما کمک می‌کنیم تا زندگی آسوده‌تری داشته باشید. این ترفندهای تضمینی کم هزینه و پرکاربرد می‌باشند. ترفندهای تضمینی به سلامتی شما نیز کمک می‌کنند. در ادامه، ترفندهای تضمینی ما را بخوانید!

ترفندهای تضمینی برای خواب نماندن و بیدار شدن به موقع و راحت!

این پیشنهادات برای زود بیدار شدن در روزهایی که با آلارم دشمنی داریم بسیار مفید خواهد بود! بیشتر ما دیر به رختخواب می رویم و نمی توانیم زود بیدار شویم.

اگر می‌پرسید چه باید بکنیم؟ در این مطلب روش های عملی را برایتان آورده ایم.

1- آلارم موبایل یا ساعت خود را تنظیم کنید

فقط زود بیدار شدن کافی نیست، باید روز را شروع کنید! به عنوان مثال برای مدت زمانی که باید به رختخواب بروید، یک زنگ هشدار جداگانه تنظیم کنید. اینگونه به موقع برای خوابیدن آماده خواهید شد.

2- مستقیما از جلوی تلویزیون به رختخواب نروید!

2 ساعت قبل از رفتن به رختخواب را به مطالعه، گرفتن دوش آب گرم، پیاده روی یا برنامه ریزی برای روز بعد اختصاص دهید.

همچنین اگر می خواهید خواب خوبی داشته باشید، اجازه دهید هوای تازه وارد اتاق شود.

ترفندهایی برای سحرخیز بودن

3- قبل از خواب به رژیم غذایی خود توجه کنید!

چای و قهوه قبل از خواب دشمنان اصلی خواب هستند. همچنین اگر گرسنه هستید از مواد غذایی سبک و زود هضم استفاده کنید.

4- قبل از خواب ورزش های سنگین انجام ندهید

روز را با دویدن، وزنه زدن و انجام حرکات هوازی به پایان نرسانید.

5- قدر سلامتی خود را بدانید

نحوه بیدار شدن شما در صبح ممکن است با سلامتی شما ارتباط داشته باشد. شاید به رژیم غذایی و برنامه ورزشی بهتری نیاز داشته باشید.

اگر همه کارها را انجام دادید و در زود بیدار شدن مشکل داشتید، حتماً برای نظر قطعی به پزشک متخصص مراجعه کنید.

ترفندهایی برای سحرخیز بودناگر می خواهید زود بیدار شوید، این موارد را به یک عادت تبدیل کنید:

• در اتاقی ساکت و تاریک بخوابید.

• در طول روز بیش از نیم ساعت چرت نزنید.

• وقتی از خواب بیدار شدید، پنجره را باز کنید و هوای تازه را نفس بکشید.

• زنگ آلارم را به تعویق نیندازید!

ترفندهای تضمینی افزایش سرعت ویندوز

بسیاری از راه‌حل‌های سریع بهینه‌سازی ویندوز به‌راحتی در دسترس بوده و با سریعا قابل اجرا هستند. بنابراین اگر با یک رایانه یا لپ‌تاپ ویندوزی سر و کار دارید، توصیه می‌شود این ترفندها را امتحان کنید.

۱. بررسی برنامه‌های فعال در استارتاپ

همان‌طور که استفاده از مرورگر وب که انبوهی از برنامه‌های افزودنی بر روی آن نصب شده، می‌تواند تجربه وب‌گردی را با کندی و تاخیر روبرو کند؛ ویندوز نیز از این قاعده مستثنی نیست و وزن ناشی از بارگیری برنامه‌های اضافی باعث اختلال در عملکرد این سیستم‌عامل می‌شوند. برای رفع این مشکل، با بررسی برنامه‌های موجود در استارتاپ و غیرفعال کردن موارد غیرضروری فورا به نتیجه مطلوب خواهید رسید.

۲. غیرفعال کردن انیمیشن‌های ویندوز

این ترفند، بیش از آنکه جنبه عملکردی داشته باشد، یک راهکار روانی است. ویندوز با انبوهی از انیمیشن‌های کوچک اجرا می‌شود که شاید هرگز به آنها توجه نکرده باشید، از جمله آنها می‌توان به انیمیشن کوچک‌سازی (مینیمایز) و حداکثرسازی (ماکسیمایز) اشاره کرد.

در هنگام مشاهده انیمیشن، این احساس به‌شما القا می‌شود که فعالیتی مازاد و زمان‌بر در حال رخ دادن است. بنابراین با غیرفعال کردن انیمیشن‌ها، وظایف مختلف به‌طور آنی و با سرعت بیش‌تری انجام می‌شوند. اگرچه تغییری در عملکرد فنی کامپیوتر اتفاق نمی‌افتد، اما بدون شک سرعت بیش‌تری احساس خواهد شد.

۳. استفاده از ابزارهای مدیریت حافظه – ترفندی مفید برای افزایش سرعت ویندوز

دقیقا مانند زمانی‌که عملکرد گوشی شما پس از ذخیره انبوهی از عکس‌ها و فیلم‌ها کند می‌شود، کامپیوتر ویندوزی نیز چنین مشکلی را تجربه خواهد کرد. ویندوز همواره به‌مقدار مشخصی فضای خالی برای عملیات روزانه، ذخیره فایل‌ها و سایر وظایف نیاز دارد.

در صورت ذخیره حجم بالایی از داده، زمان آن فرا رسیده که از ابزارهای مدیریت فضای ویندوز (Disk Utilization) قرار دارد، بهره برده و مقداری از فضا را آزاد کنید. یکی از برنامه‌های مفید در این دسته، CCleaner نام دارد که با دریافت آخرین به‌روزرسانی، عملکرد مفیدتری را ارائه می‌دهد. هم‌چنین ارتقای فضای ذخیره‌سازی و تعویض نمونه مکانیکی با SSD نیز یک راهکار دائمی و موثر برای افزایش سرعت ویندوز و مدیریت بهتر حافظه است.

۴. حذف برنامه‌های بلااستفاده و بلوت‌ویر

اگر حافظه شما فضای خالی دارد و نیازی به لود برنامه در هنگام راه‌اندازی ویندوز وجود ندارد، باقی گذاشتن چنین برنامه‌ای در حالت بلااستفاده بی‌ضرر به‌نظر می‌رسد. بااین‌حال، در صورتی‌که با انبوهی از این برنامه‌های بی‌استفاده مواجه هستید که بخش بزرگی از حافظه و استارتاپ را به‌ اشغال خود در آورده‌اند، حذف آنها راه‌حلی عالی برای بهینه‌سازی عملکرد ویندوز و بارگذاری سریع‌تر برنامه‌های موثر است.

بنابراین، علاوه بر نرم‌افزارهایی که نصب کرده‌اید، به سایر برنامه‌های پیش‌فرض و بلوت‌ویر نیز نگاهی بیندازید. برخی از برندهای سازنده لپ‌تاپ مانند دل یا اچ‌پی، دستگاه‌های خود را با انبوهی از نرم‌افزارهای غیرضروری عرضه می‌کنند که به آنها نیاز ندارید. اگرچه پاک‌سازی مستقیم این برنامه‌ها معمولا به‌صورت دستی امکان‌پذیر است، اما در صورت مواجهه با برنامه‌های پیچیده‌تر و غیرقابل حذف از عملکرد “Fresh Start” ویندوز استفاده کنید.

۵. اسکن بدافزارها

ویروس‌ها و بدافزارهای قدیمی به‌دلیل حذف فایل‌های ضروری، معمولا تاثیر چشم‌گیری در اختلال و خرابی رایانه دارند. وجه تمایز این نوع ویروس‌ها در مقایسه با نمونه‌ها جدید که عمدتا برای دسترسی به منابع ساخته می‌شوند، خرابکاری مستقیم در عملکرد سیستم است.

از آنجاکه عملکرد اصلی رایانه بر مبنای قدرت محاسباتی و اتصال به اینترنت است، اغلب اوقات نفوذ یه بدافزار می‌تواند عملکرد کامپیوتر را با تاخیر مواجه کند؛ زیرا حتی در صورت استفاده از منابع سیستم نیز شخص دیگری در حال استفاده از آن است.

بنابراین توصیه می‌شود همواره از به‌روزرسانی Windows Defender اطمینان حاصل کنید. هم‌چنین استفاده از ابزارهای اضافی نظیر Malwarebytes نیز برای مهار و شناسایی ویروس‌ها موثر هستند. این نرم‌افزار نه‌تنها در تشخیص نرم‌افزارهای مخرب عملکرد مناسبی دارد، بلکه آن‌دسته از برنامه‌های معیوب که لزوما ویروسی نبوده اما باعث اختلال در عملکرد می‌شوند را نیز شناسایی خواهد کرد.

ارسال نظر: