کدخبر: 18953

ترفندهای تضمینی | ترفندهای تضمینی سلامتی | ترفندهای تضمینی آسودگی

ترفندهای تضمینی برای از بین بردن بوی بد دهان!

با خوردن این چیزها با بوی بد دهان خداحافظی کنید!

ترفند‌های تضمینی برای زندگی بهتر را در خوندنی بخوانید. ما با ارائه این ترفندهای تضمینی به شما کمک می‌کنیم تا زندگی آسوده‌تری داشته باشید. این ترفندهای تضمینی کم هزینه و پرکاربرد می‌باشند. ترفندهای تضمینی به سلامتی شما نیز کمک می‌کنند. در ادامه، ترفندهای تضمینی ما را بخوانید!

ترفندهای تضمینی برای از بین بردن بوی بد دهان!

به نقل از بهداشت نیوز؛‌ دانشمندان دریافتند غذاهای تخمیر شده حاوی باکتری های پروبیوتیک، ممکن است برای از بین بردن بوی بد دهان مفید باشند.

خوردن غذاهایی مانند ماست، نان خمیر ترش و سوپ میسو که سرشار از باکتری های پروبیوتیک هستند، می تواند راه حلی برای افرادی که با بوی بد دهان که به نام هالیتوزیس شناخته می شود، دست و پنجه نرم می کنند، باشد.

دانشمندان مطالعه ای را روی شرکت‌کنندگانی که پروبیوتیک‌هایی مانند لاکتوباسیلوس سالیواریوس، لاکتوباسیلوس رویتری، استرپتوکوکوس سالیواریوس و ویسلا سیباریا را در قالب مکمل‌ها مصرف می‌کردند، انجام دادند.

تجزیه و تحلیل داده های تلفیقی نشان داد که این باکتری به کاهش سطح ترکیبات گوگرد فرار موجود در دهان کمک می کند.

عامل اصلی بوی بد دهان

به گفته دانشمندان، ترکیبات گوگرد فرار عامل اصلی بوی بد دهان هستند و توسط باکتری‌های دهان در نتیجه مخلوط شدن باکتری‌ها و بقایای مواد غذایی و همچنین بهداشت ضعیف دندان و لثه تولید می‌شوند.

برای مقابله با این مشکل، بسیاری از مردم به دهانشویه، جویدن آدامس، جرم گیری دندان و تراشیدن زبان روی می آورند.

با این حال، نویسندگان این مطالعه گفته اند: خوردن غذاهای غنی از پروبیوتیک ممکن است بوی بد دهان را در کوتاه مدت تسکین دهد. این مطالعه توسط دانشمندان مرکز ملی تحقیقات بالینی بیماری‌های دهان در دانشگاه سیچوان چین انجام شد.

این مطالعه که در ژورنال BMJ Open منتشر شد، نشان داد شدت بوی بد دهان یا امتیاز OLP که بوی نفس را در فواصل مختلف از دهان اندازه‌گیری می‌کند، در افرادی که پروبیوتیک دریافت کرده‌اند در مقایسه با افراد دیگر به‌طور قابل‌توجهی کاهش یافته بود.

دکتر لانجیانگ لی، نویسنده این مطالعه گفت: پروبیوتیک ها ممکن است از تجزیه آمینو اسیدها و پروتئین ها توسط باکتری های بی هوازی در دهان جلوگیری کنند.

این بررسی سیستماتیک و متاآنالیز نشان می‌دهد که پروبیوتیک‌ها ممکن است بوی بد دهان را با کاهش غلظت ترکیبات سولفوریک فرار در کوتاه‌مدت کاهش دهند، اما تاثیر قابل‌ توجهی بر علل اصلی بوی بد دهان، مانند پلاک و پوشش زبان وجود ندارد.

ترفندهای تضمینی جوان ماندن!

در این بخش راه ها و ترفندهای مختلفی برای جوانتر به نظر رسیدن ارائه نموده ایم که می توانید با استفاده از آنها ده سال جوان تر از سن واقعی خود به نظر برسید.

میکاپ نچرال به جای میکاپ غلیظ

یک آرایش بی‌نقص نه تنها باعث جذابیت بیشتر می‌شود، بلکه منجر به جوان‌تر به نظر رسیدن شما هم خواهد شد.

امروزه داشتن آرایش های غلیظ و رنگارنگ که منجر به زیاد به نظر رسیدن سن و سال شده است، دیگر محبوبیت خود را بطور کامل از دست داده است. پس به جای میکاپ غلیظ یک میکاپ نچرال به کار ببرید.

پوشیدن لباس های روشن به جای لباس های تیره

اگر دوست دارید همیشه جوان به نظر بیایید، باید رنگ های روشن را برای خرید هر مدل لباسی در اولویت قرار دهید.

این رنگ ها حس شادابی و تازگی را به شما و اطرافیانتان القا می کنند اما رنگ های تیره باعث مسن تر دیده شدن فرد می شوند.

موی تیره به جای موهای بلوند

انتخاب رنگ موی مناسب می‌تواند ظاهر شما را حداقل 10 سال جوانتر نشان دهد. یک موی رنگ پریده ی بی روح که حتی شبیه موهای سفید است، شما را مسن تر نشان می دهد.

رنگ موهای روشن تنها در صورتی شما را جوان نشان می دهند که طبیعی به نظر برسد و با رنگ چهره شما متناسب باشد.

ابرو نچرال مشکی به جای ابرو نازک رنگ شده

ابرو تاثیر زیادی روی چهره دارد، ابروهایی که پهن، پرپشت و خوش فرم هستند، شما را جوانتر نشان داده و ابروهای باریک سن و سالتان را بیشتر نشان می دهد.

این روز‌ها اغلب خانم‌ها برای جذابتر شدن و جوانتر به نظر رسیدن از مدل ابرو‌های پهن اسپرت استفاده میکنند، دراین مدل ابرو‌ها بـه صورت صاف نیستند و در قسمت کمان ابرو‌ها کاملا شکسته و حالت دار می شوند.

پارچه تک رنگ ساده به جای پارچه های طرحدار

پوشیدن لباس های پرطرح و شلوغ برخلاف تصور، فرد را پیرتر از حالت عادی نشان می دهد پس بهتر است برای جوانتر رسیدن لباس هایی با طرح ساده تر بپوشید.

موی باز به جای موی شینیون شده

مدل مو بیشترین تاثیر را روی چهره می گذارد، اگر شما در انتخاب مدل موهایتان دقت بیشتری کنید، می توانید سن تان را 10 سال جوان تر نشان دهید.

بهتر است به جای انتخاب مدل موی بسته موهایتان را صاف و ساده بر روی شانه هایتان رها کنید. برای اینکه موهای تان زیباتر به نظر برسد می توانید موهای بلندتان را سشوار بکشید و فرق کج باز کنید.

به اندازه کافی آب و نوشیدنی‌های مفید بنوشید

رژیم غذایی سالمی داشته باشید.

ورزش ملایم و منظم انجام دهید.

موهای زائد را از بین ببرید.

از پوست خود در مقابل آفتاب حفاظت کنید.

سیگار کشیدن را ترک کنید.

دندان های سفید داشته باشید.

به زیبایی و سلامت ناخن‌ها توجه کنید.

ارسال نظر: