کدخبر: 19010

رتبه بندی معلمان | سرانجام رتبه بندی معلمان | آغاز رتبه بندی معلمان

احکام قطعی رتبه بندی معلمان صادر شد!

وزیر آموزش و پرورش از صدور احکام قطعی رتبه بندی معلمان خبر داد!

رتبه بندی معلمان از دغدغه‌های مهم فرهنگیان است.رتبه بندی معلمان حواشی بسیاری را به دنبال داشته است.رتبه بندی معلمان مدتهاست که قرار است اجرا شود.رتبه بندی معلمان برای معلمان اهمیت فوق العاده ای دارد.رتبه بندی معلمان با اما و اگرهای فراوان همراه است.

احکام قطعی رتبه بندی معلمان صادر شد!

وزیر آموزش و پرورش از صدور احکام قطعی رتبه‌بندی تمام معلمان خبر داد.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت صدور احکام رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: احکام قطعی رتبه‌بندی تمام معلمان صادر شد.

وی ادامه داد: برخی فرهنگیان به رتبه قطعی یا امتیاز کسب شده‌شان، اعتراض‌هایی داشتند که باید اعتراض‌ها را در سامانه ثبت کنند.

نوری با بیان اینکه سامانه my.medu.ir برای ثبت اعتراض‌ها پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: تمام اعتراض‌ها در هیأت ممیزه‌های بعدی بررسی شده و به آنها رسیدگی می‌شود.

نظر نماینده کنگاور درمورد رتبه بندی معلمان

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، فرماندار کنگاور، امام جمعه موقت این شهرستان، فرماندهان نظامی و انتظامی و اعضای شورای تامین و شورای اداری وزیر آموزش و پرورش را همراهی کردند.

شهرستان کنگاور در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

۳۸ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان

قرار است که رتبه‌بندی معلمان از 31 شهریور 1400 برای فرهنگیان اعمال شود و به گفته وزیر آموزش و پرورش، حقوق معلمان با اجرای این قانون حدود دو میلیون و 300 هزار تومان افزایش می‌یابد.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در روز جمعه 4 آذر گفته بود که رتبه‌بندی صدور احکام آموزشیار معلم برای مشمولین از 31 شهریور 1400 اعمال شده و وجوه و معوقات نیز از اول فروردین 1401 به مدت هشت ماه پرداخت شده است.

براساس اظهارات صادق ستاری‌فرد، برای معلمان تابع صندوق بازنشستگی کشوری، مقرری ماه اول (افزایش حقوق نسبت به ماه قبل) از ترمیم حقوق و رتبه‌بندی کسر شده و مقرری ماه اول در زمان واریز معوقات 1400 دیگر کسر نخواهد شد.

طبق گفته‌های سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، خالص دریافتی ماه آذر فرهنگیان شامل، اختلاف حقوق آبان و مجموع معوقات مزایای رتبه آموزشیار معلم هشت ماه نخست 1401 و نیز دو ماه ترمیم حقوق مهر و آبان با علی‌الحساب سه ماه واریز شده، مقرری ماه اول و سایر کسورات قانونی است.

یکشنبه گذشته 13 ماه آذر، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرده بود که احکام رتبه بندی معلمان تا پایان ماه صادر می‌شود و بر همین اساس معوقات هشت‌ماهه معلمان پرداخت خواهد شد.

فردای آن روز یعنی دوشنبه 14 آذر سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از ابلاغ بخشنامه اعمال آخرین مدرک تحصیلی معلمان خبر داده و گفته که بر این اساس آخرین مدرک تحصیلی معلمان در حکم کارگزینی‌شان اعمال می‌شود.

اما دیروز وزیر آموزش و پرورش در سفر به اردبیل از اختصاص ۳۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان خبر داده و تاکید کرده که در رتبه بندی معلمان آخرین مدرک تحصیلی لحاظ خواهد شد.

به گفته یوسف نوری، باید معلمان این موضوع را به یاد داشته باشند که رتبه‌بندی پخت نان در نانوایی نیست که به سرعت آماده ارائه شود بلکه این موضوع زمان‌بر است و سعی ما بر این است تا چند ماه آینده به شکل کامل رتبه تمام معلمان و فرهنگیان در قالب احکام صادر شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اعمال ۳۵ درصد فوق‌العاده معلمان در حقوق ماه آذر اظهار کرده که تأمین اعتبار در این زمینه انجام شده و ما اقدامات عملیاتی را در این حوزه آغاز کردیم.

براساس اظهارات نوری، اجرای رتبه بندی در مراحل نهایی است و تا ۲ ماه آینده تمام رتبه معلمان اعمال و معوقات آن‌ها نیز به شکل کامل پرداخت می‌شود./ اکو ایران

مراحل اجرایی رتبه‌بندی معلمان خوب عمل نشد

نایب رئیس مجلس بیان کرد: در مراحل اجرایی طرح رتبه‌بندی معلمان خوب عمل نشد چرا که مبالغی به عنوان علی‌الحساب به حساب معلمان واریز شد در حالی که انتظار می‌رفت رتبه‌بندی در پنج گروه به سرعت و با دقت نظر مشخص انجام شود.

علی نیکزاد ظهر جمعه در مراسم آغاز احداث مجتمع آموزشی دارالفنون در اردبیل اظهار کرد: ما امروز در کشور به تربیت توحیدی نیاز داریم تا از دل این مجموعه تربیتی، شهید حاج قاسم سلیمانی‌ها، پیرزاده‌ها و فهمیده‌ها بیرون بیاید.

وی تصریح کرد: دوران مسئولیت بسیار کوتاه و اندک است و ما باید از فرصت به وجود آمده در مسئولیت‌ها برای اعتلای فرهنگی و ارزشی جامعه استفاده کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آنهایی که مدعی هستند انقلاب اسلامی با شعار «نان، مسکن و آزادی» به نتیجه رسیده، سخت در اشتباه هستند چرا که این حرکت انقلاب فرهنگی بوده و ما باید به گفتمان ارزشی در این زمینه بها بدهیم.

نیکزاد با قدردانی از مدیرعامل بانک عامل در احداث مجتمع آموزشی دارالفنون در اردبیل به عنوان یک مسئولیت اجتماعی افزود: حرکت ارزشمندی که به همت خیرین در حوزه مدرسه‌سازی آغاز شده باید با قوت و قدرت به پیش برود.

وی ضرورت توجه به مؤلفه تربیت صحیح را در آموزش و پرورش و فضاهای آموزشی یادآور شد و خاطرنشان کرد: خروجی تربیتی ما نباید منجر به آتش زدن مجموعه نیروهای خدمتگزار بسیج و ناجا باشد بلکه شایسته است به جای چنین خروجی، آموزش و پرورش به فکر تربیت ارزشی همراه با محورهای توحیدی و الهی باشد.

نیکزاد با بیان اینکه نباید با اجرای طرح رتبه‌بندی منتی را بر سر معلمان بگذاریم، اضافه کرد: واقعیت این است که دولت و مجلس تلاش کرد تا ۴۰ هزار میلیارد تومان منابع را تأمین کند تا اجرای این طرح با حفظ آبرو و شأن معلمان انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در مراحل اجرایی طرح رتبه‌بندی معلمان خوب عمل نشد چرا که مبالغی به عنوان علی‌الحساب به حساب معلمان واریز شد در حالی که انتظار می‌رفت رتبه‌بندی در پنج گروه به سرعت و با دقت نظر مشخص انجام شود.

نیکزاد ادامه داد: در طرح رتبه‌بندی ۲ گروه مظلوم واقع شدند که از این بین خدمتگزاران و دفترداران بودند که به معنای واقعی در انجام مراحل طرح رتبه‌بندی مظلوم واقع شده و حق آنها نادیده گرفته شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم به سرعت کاستی‌ها رفع شده و شاهد اجرای کامل طرح رتبه‌بندی معلمان در بهترین شرایط باشیم.

ارسال نظر: