کدخبر: 18297

رتبه بندی معلمان | اخبار رتبه بندی معلمان | افزایش حقوق فرهنگیان و طرح رتبه بندی معلمان

خوش خبری به سبک رتبه بندی معلمان | بلاخره نتایج رتبه بندی معلمان اجرایی شد | افزایش حقوق معلمان از این ماه!

رتبه بندی معلمان از این تاریخ اجرایی شد.

گروه ارزیابان رتبه بندی شامل مدیران مدارس، مدیران مستقیم واحدهای اداری، حراست، گزینش و ارزیابان حرفه ای باید ظرف ۷۲ ساعت آینده یعنی تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۱۰ دی ماه، نسبت به بررسی مدارک، مستندات و بررسی شایستگی های عمومی، حرفه ای، تخصصی و تجربیات مندرج در سامانه رتبه بندی به آدرس rbt.medu.ir اقدام کنند.

در این اطلاعیه آمده است: گروه ارزیابان رتبه‌بندی شامل مدیران مدارس، مدیران مستقیم واحدهای اداری، حراست، گزینش و ارزیابان حرفه ای باید ظرف ۷۲ ساعت آینده یعنی تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۱۰ دی ماه، نسبت به بررسی مدارک، مستندات و بررسی شایستگی های عمومی، حرفه ای، تخصصی و تجربیات مندرج در سامانه رتبه بندی به آدرس rbt.medu.ir اقدام کنند.

رتبه بندی معلمان

گفتنی است این اقدام برای تعیین و تایید رتبه نهایی مشمولان رتبه بندی خواهد بود.

آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان ۱۲ تیرماه امسال پس از چندین سال مطالبه فرهنگیان در دولت سیزدهم ابلاغ شد. این آیین نامه پس از رفع ایرادات که توسط کمیسیون تلفیق مجلس اعلام‌شده بود، پانزدهم مردادماه سال جاری نهایی شد.

وزیر آموزش‌ وپرورش ۲۲ مرداد ماه اعلام کرد که از ۲۶ مرداد ماه سامانه به‌صورت رسمی شروع به کار خواهد کرد.

همچنین به گفته مسوولان وزارت آموزش و پرورش در روز ۲۹ مرداد، رتبه بندی فرهنگیان به مرحله پرداخت رسید.

در این راستا یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش ۱۶ آبان ماه اعلام کرد: مصوب شده که همه فرهنگیان مشمول پرداختی مزایای رتبه اول رتبه‌بندی شوند تا بررسی‌ها در سازمان برنامه و بودجه صورت گیرد.

وی افزود: رتبه‌بندی معلمان برای تعداد بسیاری انجام‌ می‌شود، در واقع با ۷۲ هزار بازنشسته حدود ۹۷۰ هزار نفر را شامل می‌شود.

رتبه بندی معلمانعضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در خصوص پاداش معلمان، سازمان برنامه موظف است به تکلیف خود عمل کند، افزود: در خصوص نحوه پرداخت پاداش کارکنان دولت دچار ابهام هستیم درحالیکه هیات مدیره بانکها و برخی موسسات دولتی با سوء استفاده از خلاءهای قانونی یا اختیارات تفسیر نشده پاداش‌های آنچنانی و بلافاصله پس از دریافت حکم، بازنشستگی دریافت می‌کنند معلمان از فروردین ۱۴۰۰ تاکنون منتظر دریافت پاداش پایان خدمت هستند.‌

وی با بیان کرد: اگر این مشکل حل نشود از ابزار نظارت خود استفاده می‌کنیم، ضمن اینکه وزیر نیز باید در این خصوص نقش فعال‌تری ایفا کند.

سرمدی واله اضافه کرد:پرداخت نشدن پاداش پایان خدمت معلمان را با تورم و کاهش ارزش پول ملی نوعی اجحاف در خصوص معلمان می‌دانیم که امیدواریم به زودی پاداش پایان خدمت این عزیزان تامین و پرداخت شود.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش درباره عدم الزام شرکت معلمان مهرآفرین در آزمون داخلی برای دریافت "کد شناسه" گفت: این موضوع در مجلس تصویب شده و باید به تایید شورای نگهبان برسد؛ هر زمان که مصوبه ابلاغ شود، مجری آن هستیم.

معلمان مهرآفرین از کی رتبه بندی می شوند؟

صادق ستاری‌فرد درباره مصوبه نمایندگان مجلس مبنی بر مشمول شدن معلمان طرح مهرآفرین در قانون رتبه بندی معلمان بدون برگزاری آزمون مجدد و الزام وزارت آموزش و پرورش به صدور کد شناسه اظهار کرد: مصوبه مذکور باید در شورای نگهبان مطرح و مورد تایید شورای نگهبان قرار بگیرد. هر زمان که ابلاغ شود ما مجری قانون هستیم.

وی درباره طرح برخی انتقادات از سوی معلمانی که احکام آنها صادر شده و به جای عبارت «فوق‌العاده ویژه رتبه‌بندی» از عبارت «مزایای رتبه بندی» استفاده شده که برخی محرومیت‌ها را به دنبال دارد گفت: آن زمان رتبه‌بندی انجام نشده بود. در حقوق مهرماه به ۱۳ هزار و ۱۲۰ نفر از همکارانی که سوابقشان پایین بوده است، مزایای رتبه یک را پرداخت کرده‌ بودند ولی بلافاصله از شروع این ماه، نسبت به اظهار نظر و ارزیابی مشمولان اقدام شد.

جزئیات جدید رتبه بندی معلمان

صادق ستاری‌فرد سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: احکام رتبه «آموزشیار معلم» تعداد زیادی از معلمان با سابقه زیر ۳ سال صادر شد و در حقوق این ماه این گروه از معلمان اعمال شد.  

وی ادامه داد: آموزش و پرورش، صدور احکام را از رتبه یک آغاز کرد چرا که حقوق پایه این معلمان پایین بود و نیاز بود که توجه بیشتری صورت گیرد.  

ستاری‌فرد با بیان اینکه صدور احکام سایر معلمان نیز در روزهای پیش رو ادامه دارد، افزود: هنوز بخش قابل توجهی از معلمان در سامانه رتبه‌بندی، تأیید نهایی را انجام ندادند و بعد از آن، بررسی مستندات و مدارک آغاز می‌شود.  

وی از معلمان خواست تا در سامانه رتبه‌بندی معلمان، بارگذاری مدارک و مستندات را تأیید نهایی کنند تا بتوان بررسی‌ها را انجام داده و احکام رتبه‌بندی را صادر کنند.  

هر معلم برای کسب رتبه آموزشیار معلم باید ۴۶۰ امتیاز، مربی معلم، ۵۳۰ امتیاز، استادیار معلم ۶۰۰ امتیاز، دانشیار معلم ۷۵۰ امتیاز و استاد معلم ۹۰۰ امتیاز کسب کند.

ارسال نظر: