کدخبر: 20423

بهترین روش های بسته بندی لباس در اسباب کشی

 

بسته بندی لباس در اسباب کشی

بسته بندی لباس در اسباب کشی فوت‌وفن خاصی دارد که توجه به آن سبب حفاظت از لباس‌ها در حمل‌ونقل می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم به زیروبَم بسته بندی لباس در اسباب کشی بپردازیم. ما ضمن معرفی یکی از بهترین و معتبرترین شرکت‌های اثاث کشی در مازندران، چند نکته کاربردی برای بسته بندی اصولی لباس‌ها نیز ارائه می‌دهیم. اگر می‌خواهید لباس‌ها سالم به منزل جدید برسند، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

نکات مهم قبل از بسته بندی لباس ها در اسباب کشی

قبل از این‌که سراغ اصل مطلب برویم و به بسته بندی لباس در اسباب کشی بپردازیم، چند نکته است که بد نیست حواس‌تان به آن‌ها باشد. در ادامه برخی از این نکات که حین بسته بندی لباس‌ها به کارتان می‌آید را برای‌تان آورده‌ایم.

لباس های اضافی را جدا کنید

اسباب کشی بهترین زمان برای پاک‌سازی کمد و جداکردن لباس‌های کهنه و قدیمی است. اگر لباسی دارید که مدت‌هاست از آن استفاده نمی‌کنید یا عمر آن تمام شده، حالا می‌توانید سر فرصت آن‌ها را جدا و فکری به حال‌شان کنید.

شما می‌توانید از لباس‌هایی که کار خود را کرده‌اند، برای نظافت استفاده کنید و لباس‌هایی که کمتر استفاده کرده‌اید را به دیگران ببخشید. با این کار هم به دیگران کمک می‌کنید و هم در منزل جدید دغدغه جا برای لباس را نخواهید داشت.

لباس ها را تمیز و خشک بسته بندی کنید

قبل از بسته بندی لباس در اسباب کشی، حتماً لباس‌های خود را بشویید و خشک کنید؛ زیرا بسته‌بندی لباس‌های کثیف ممکن است سبب ایجاد لک روی آن‌ها شود و لباس‌های تمیزتان را نیز کثیف و بدبو کند.

همچنین بسته بندی لباس مرطوب باعث می‌شود لباس‌ها کپک بزنند که در این صورت ازبین‌بردن آن‌ها برای‌تان دردسر خواهد شد؛ بنابراین پس از شستن لباس‌ها، مطمئن شوید که همه آن‌ها به‌خوبی خشک شده‌اند، سپس آن‌ها را بسته بندی کنید.

لباس ها را بر اساس جنس و فصل بسته بندی کنید

نکته دیگر که برای بسته بندی لباس هنگام اسباب کشی باید به آن توجه کنید، بسته بندی بر اساس نوع و جنس لباس‌ها است. سعی کنید لباس‌های فصول مختلف را در جعبه‌های مجزا بسته بندی کنید تا استفاده و چیدن‌شان کار پیچیده و زمان‌بری نباشد.

بسته بندی لباس‌ها طبق جنس آن‌ها مزایای زیادی دارد. برای مثال اگر جای کافی نداشته باشید، می‌توانید لباس‌های مناسب فصل را دم‌دست قرار دهید و سایر لباس‌ها را در جای مناسب جاسازی کنید.

بسته‌ها را برچسب‌گذاری کنید

پس از بسته بندی لباس برای اسباب کشی، تنها یک کار دیگر باقی می‌ماند که با انجام آن پرونده بسته بندی لباس‌ها بسته می‌شود. حتماً کارتن‌ها را پس از بسته بندی، برچسب بزنید تا زمان باز‌کردن هر کدام‌شان بدانید کدام لباس در کدام جعبه است. همچنین بد نیست نام صاحب لباس‌ها را نیز روی بسته‌ها بنویسید.

روش‌های مناسب برای بسته بندی لباس در اسباب کشی

برای بسته بندی لباس هنگام اسباب کشی شما چند گزینه پیش رو دارید. در این بخش می‌خواهیم هر یک از این گزینه‌ها را بررسی کنیم تا با خیال راحت بهترین ابزار برای بسته بندی لباس را انتخاب کنید.

چمدان

بسیاری از ما در منزل خود یک یا دو چمدان خالی داریم که برای مسافرت از آن‌ها استفاده می‌کنیم. شما می‌توانید هنگام اسباب کشی، برخی از لباس‌های خود را مرتب و منظم داخل این چمدان‌ها بچینید. استفاده از چمدان یک روش کم‌هزینه و بسیار عالی برای بسته بندی و حفاظت از لباس‌ها است.

ساک دستی

اگر می‌خواهید هزینه‌ای صرف بسته بندی لباس در اسباب کشی نکنید، گزینه در دسترس دیگر استفاده از ساک‌های دستی است. معمولاً این ساک‌ها در اکثر خانه‌ها وجود دارند و ابزار خوبی برای بسته بندی لباس‌های تاشو محسوب می‌شوند. اگر از این ساک‌ها استفاده می‌کنید بهتر است لباس‌ها را رول کنید، زیرا در این صورت فضای کمتری اشغال خواهند کرد.

کیسه های وکیوم

اگر می‌خواهید حجم لباس‌ها را تا حد زیادی کاهش دهید، استفاده از کیسه‌های وکیوم انتخاب مناسبی برای شما محسوب می‌شود. قراردادن این لباس‌ها در کیسه‌های وکیوم ضمن حفاظت از لباس‌ها، سبب کاهش تراکم آن‌ها نیز می‌شود.

دراور و کمد

اگر دراور و کمدی دارید که قابل‌حمل به منزل جدید است، می‌توانید بخشی از لباس‌های خود را در آن‌ها قرار دهید. البته توجه کنید که کشوها و قفسه‌ها را در صورت امکان، قفل کنید یا با طنابی دور آن‌ها را گره بزنید تا حین حمل‌ونقل باز نشوند.

کارتن بسته بندی

بیشتر افراد برای اسباب کشی کارتن‌های مختلفی در سایزهای متفاوت تهیه می‌کنند تا وسایل خود را درون آن‌ها قرار دهند. اگر از همه ابزارهای بالا برای بسته بندی لباس استفاده کردید و باز جا کم آوردید، می‌توانید از این کارتن‌ها استفاده کنید.

تنها کاری که باید بکنید این است که لباس‌ها را به‌دقت تا کنید و درون این کارتن‌ها قرار دهید. سپس درهای کارتن را با چسب حسابی محکم کنید تا باز نشوند و روی آن را برچسب بزنید.

کارتن های مخصوص حمل لباس

در بازار کارتن‌هایی مخصوص حمل لباس پیدا می‌شود که این امکان را برای‌تان فراهم می‌کند تا لباس‌ها را به‌شکل آویز با آن جابه‌جا کنید. اگر لباس‌هایی دارید که نباید تا و چروک شوند، استفاده از این کارتن‌ها کمک بزرگی به شما به‌حساب می‌آید.

بسته بندی لباس در کارتن

اگر تصمیم خود را گرفته‌اید و می‌خواهید لباس‌های خود را در کارتن بسته بندی کنید، توجه به چند نکته خالی‌ازلطف نیست. در زیر به این نکات اشاره کرده‌ایم.

  • بهتر است برای بسته بندی لباس در اسباب کشی از کارتن 7 لایه استفاده کنید که استحکام بیشتری دارد.
  • اگر از کارتن‌های قدیمی استفاده می‌کنید، حتماً پس از بسته بندی آن‌ها را با طناب ببندید تا باز نشوند.
  • لباس‌ها را به‌شکل صاف یا رول تا کنید و مرتب درون کارتن‌ها بچینید؛ به‌طوری‌که کمترین جا را بگیرند.
  • بهتر است درون کارتن‌ها را با نایلون یا پلاستیک حباب‌دار بپوشانید تا در صورت خیس‌شدن کارتن‌ها، لباس‌ها مرطوب نشوند.
  • بهتر است شلوارها، لباس‌های مجلسی، لباس‌های خانگی و... را در جعبه‌های جدا قرار دهید تا دسترسی به آن‌ها آسان باشد.

دریافت خدمات اثاث کشی از بارتازان

اگر می‌خواهید کالاهایی که به‌زحمت بسته بندی کردید، سالم و مطمئن به مقصد برسند می‌توانید از خدمات باربری بارتازان در مازندران کمک بگیرید. بارتازان یکی از شرکت‌های باتجربه در مازندران است که می‌توانید برای اثاث کشی در بابل یا برخی دیگر از شهرهای مازندران روی آن حساب کنید.

این مجموعه با در دست‌داشتن انواع وسیله نقلیه، رانندگان باتجربه و پرسنل آموزش‌دیده اسباب و وسایل‌تان را همان‌طور که در مبدأ تحویل گرفتند به مقصد می‌رسانند. از خدمات دیگر این باربری می‌توان به بسته‌بندی، برچسب‌زنی و انبارداری کالاها اشاره کرد.

بارتازان برای اثاث کشی قائمشهر، ساری و چند شهر دیگر مازندران در خدمت شماست. برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت https://bartazan.com مراجعه کنید یا با شماره 09117431206 تماس بگیرید. شما می‌توانید در هر ساعتی از شبانه‌روز از خدمات این مجموعه استفاده کنید.

کلام آخر

در این مقاله ما بهترین روش‌های بسته بندی لباس در اسباب کشی را شرح داده‌ایم. شما می‌توانید برای بسته بندی لباس‌ها آن‌ها را در چمدان، ساک‌های دستی، دراور و کمد، کارتن‌های بسته بندی و کاور لباس قرار دهید. همچنین باید توجه کنید که لباس‌ها قبل از بسته بندی خشک و تمیز باشند تا پس از جابه‌جایی آسیب نبینند.

اگر قصد اثاث کشی در بابل، قائم‌شهر، ساری، آمل و چند شهر دیگر مازندران را دارید، بارتازان انتخاب خوبی برای‌تان است. برای دریافت خدمات باربری بارتازان به سایت آن مراجعه کنید و با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید.

ارسال نظر: