کدخبر: 20457

همه چیز درباره سفر زمینی به جزایر جنوبی با لندیکرافت: از مزایا تا معایب

جزایر جنوبی در سال‌های اخیر به یکی از مقاصد محبوب برای گردشگران داخلی تبدیل شده‌اند. مردم خون‌گرم، غذاهای بی‌نظیر، طبیعت زیبا و...، از دلایلی هستند که بسیاری از مردم به سفر به این جزایر علاقه پیدا کرده‌اند. این قابلیت وجود دارد که با خرید بلیط قطار قم بندرعباس یا تهیه بلیط قطار هریک از شهرهای دیگر به مقصد یکی از بنادر جنوبی، به جنوب کشور رفته و سپس به‌وسیله کشتی به جزیره موردنظرتان سفر کنید؛ اما بسیاری از گردشگران نیز هستند که سفر به‌وسیله خودرو شخصی را ترجیح می‌دهند. راه‌حلی که این افراد می‌توانند آن را در پیش بگیرند، استفاده از لندیکرافت است.

لندیکرافت چیست؟

یکی از مهم‌ترین وسایل حمل‌ونقل دریایی، لندیکرافت است. لندیکرافت برای انتقال نیروها و ابزارآلات نظامی، خودروها، ترانزیت کالا و... مورداستفاده قرار می‌گیرد و نقش چشمگیری در صنعت حمل‌ونقل دریایی دارد. لندیکرافت‌ها معمولا در ابعاد مختلفی ساخته می‌شوند و بسته به این‌که چه کاربردی برای آن‌ها درنظر گرفته شده باشد، ظرفیت‌های مختلفی نیز دارند. این وسایل نقلیه معمولا یک سطح شیب‌دار دارند که روی اسکله قرار گرفته و خودرو یا هریک از چیزهای دیگری که قصد حمل آن را دارند، به سطح آن‌ها منتقل می‌شوند. جالب است بدانید که لندیکرافت‌ها باوجود این‌که عملیات باربری انجام می‌دهند و بسیار سنگین هستند، سرعت قابل‌قبول و خوبی دارند.

نحوه سفر به‌وسیله لندیکرافت به جزایر جنوبی

سفر به‌وسیله لندیکرافت به جزایر جنوبی را می‌توان به دو بخش تقسیم‌بندی کرد که در ادامه هردو را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

سفر تا یکی از بنادر

در اولین قدم، باید خود را به بندر برسانید. بعضی از افراد ترجیح می‌دهند تا خودشان رانندگی کرده و به بندر برسند؛ اما بعضی از افراد نیز هستند که روش‌هایی خلاقانه‌تر را در پیش می‌گیرند. برای مثال، بسیاری از گردشگران خودرو خود را به‌وسیله قطار تا بندر حمل می‌کنند و سپس، به‌وسیله لندیکرافت به جزیره موردنظرشان می‌روند؛ یکسری از قطارها تحت عنوان قطارهای حمل خودرو در خطوط ریلی ایران رفت‌وآمد می‌کنند و گردشگران می‌توانند به‌وسیله آن‌ها خودرو خود را به بسیاری از نقاط کشور منتقل کنند. اگر شما نیز قصد چنین کاری را دارید، پیشنهاد می‌کنیم که چند هفته زودتر از شروع سفر، در پیش فروش بلیط قطار قم شرکت کنید؛ چراکه معمولا درخواست‌ها بالا بوده و گاهی اوقات مشکلاتی مانند کمبود ظرفیت به‌وجود می‌آید.

سفر از بندر به جزیره

بعد از این‌که به بندر رسیدید، به‌راحتی می‌توانید از لندیکرافت استفاده کرده و به جزیره موردنظرتان بروید. توجه داشته باشید که لندیکرافت‌های هریک از بنادر، به جزایر به‌خصوصی می‌روند و باید از قبل، درمورد این موضوع تحقیقات کافی را به عمل آورده باشید. برای مثال، اگر قصد رفتن به کیش را داشته باشید، می‌توانید از بنادر لنگه، آفتاب یا چارک استفاده کنید که بندر لنگه فقط در ایام نوروز فعال بوده و بندر آفتاب، لندیکرافت‌های کمی دارد؛ اما بندر چارک در مقایسه با بنادری که نام برده شدند، لندیکرافت‌های بیشتری داشته و بسیاری از افراد نیز این بندر را ترجیح می‌دهند.

بندر چارک تا بندرعباس حدود ۳۰۰ کیلومتر فاصله داشته و می‌توانید ابتدا به بندرعباس رفته و سپس، به طرف بندر چارک حرکت کنید. برای مثال، اگر قصد دارید که از قم به کیش بروید، ابتدا با خرید بلیط قطار قم بندرعباس و حمل خودرو، به این شهر رسیده و سپس ۳۰۰ کیلومتر مسیر را طی کرده تا به بندر چارک برسید. درنهایت نیز از بندر چارک به‌وسیله لندیکرافت‌ها به‌طرف جزیره کیش بروید.

مزایا سفر با استفاده از لندیکرافت به جزایر جنوبی

بزرگ‌ترین مزیتی که سفر به‌وسیله لندیکرافت به جزایر جنوبی دارد، این است که می‌توانید در جزیره از خودرو شخصی خود استفاده کرده و نیازی به اجاره خودرو یا استفاده مکرر از تاکسی ندارید. بدین‌صورت، علاوه‌بر این‌که آزادی عمل بیشتری را دراختیار خواهید داشت، حریم خصوصی‌تان نیز بهتر حفظ می‌شود.

مزیت دیگری که در رابطه با استفاده از لندیکرافت برای سفر به جزایر جنوبی وجود دارد، این است که معمولا هزینه معقولی را در پی داشته و نیازی به پرداخت مبالغ سنگین وجود ندارد. حتی شرکت در پیش فروش قطار و انتقال خودرو به‌وسیله قطارهای باربری نیز هزینه زیادی را ایجاد نمی‌کند و لندیکرافت را می‌توان گزینه‌ای بسیار خوب برای کسانی دانست که به دنبال رفتن به سفری اقتصادی هستند.

معایب سفر با استفاده از لندیکرافت به جزایر جنوبی

یکی از معایبی که بسیاری از گردشگران به آن اشاره می‌کنند، طولانی بودن سفر به‌وسیله لندیکرافت است. معمولا افرادی که قصد دارند تا با استفاده از لندیکرافت به جزایر جنوبی سفر کنند، مجبور هستند تا ساعات بیشتری را نسبت به افرادی که به‌وسیله هواپیما به این جزایر می‌روند در مسیر باشند.

از دیگر معایب سفر با استفاده از لندیکرافت به جزایر جنوبی، این است که معمولا لندیکرافت‌ها هیچ سقفی ندارند و اگر که در مسیر مشکلاتی مانند بارش تگرگ ایجاد شوند، ممکن است که خودرو آسیب ببیند. البته بروز چنین مشکلاتی بسیار نادر بوده و نیازی به نگرانی چندانی دررابطه با این موضوع وجود ندارد.

بهترین روش برای برنامه‌ریزی سفر به جزایر جنوبی

امروزه افراد زیادی برای این‌که در وقت و انرژی خود صرفه‌جویی کنند، کارهای خود را به‌صورت اینترنتی انجام می‌دهند. درمورد امور مربوط به گردشگری نیز به همین صورت بوده و این قابلیت وجود دارد که کارهایی مانند شرکت در پیش فروش بلیط قطار یا تهیه بلیط هواپیما را به‌صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام دهید. اگر شما نیز می‌خواهید بلیط قطار قم بندرعباس یا هریک از خطوط ریلی دیگر کشور را ازطریق اینترنت تهیه کرده و سایر ملزومات مسافرتتان را نیز بدون نیاز به مراجعه حضوری فراهم کنید، پیشنهاد می‌کنیم که وبسایت فلای تودی را از دست ندهید.

فلای تودی یکی از بهترین آژانس‌های مسافرتی کشور است که همواره در ارائه خدمات ویژه به کاربران خود پیشتاز بوده و توانسته تا در طول سالیان فعالیتش، رضایت گردشگران مختلف را به خود جلب کند. امروزه گستره خدمات فلای تودی تمامی بخش‌های گردشگری را پوشش می‌دهد و نه‌تنها قابلیت شرکت در پیش فروش قطار، بلکه قابلیت‌های دیگری از جمله اخذ ویزا به‌صورت آنلاین یا تهیه بیمه مسافرتی نیز به‌وسیله این مجموعه فراهم شده‌اند. پیشنهاد می‌کنیم که اگر شما نیز قصد تجربه سفری به‌یادماندنی را دارید، در اسرع وقت به فلای تودی مراجعه کنید.

ارسال نظر: