کدخبر: 9552

با این ترفندها در عید نوروز خانه خود را زیباتر کنید!

نزدیک سال جدید صاحب‌خانه‌ها تصمیم به ایجاد فضای جدید و تغییر نقشه ساختمان می‌گیرند تا ظاهر خانه‌شان زیباتر بشود. یکی از تغییرات اساسی برای زیباتر شدن خانه، بازسازی خانه است. زیرا خانه‌هایی که ساخته می‌شوند، با سلیقه همه افراد همخوانی ندارند، گاهی نیز کمبود فضا باعث به‌هم‌ریختگی در خانه می‌شود.

بازسازی خانه قبل و بعد

 

بنابراین افراد با هدف ایجاد تغییر در فضای ساختمان به‌منظور بهره‌وری بیشتر، تصمیم به بازسازی خانه می‌گیرند تا فضایی زیباتر را داشته باشند. می‌توانید با مراجعه به گالری salamsakhteman.com و دیدن تصاویر مربوط به بازسازی خانه برای این زیباسازی‌ها، ایده و الهام بگیرید. برای زیباسازی دکوراسیون خانه در سال جدید، راه‌های زیادی وجود دارد و ما در اینجا به 7 ترفند ساده،  ارزان و اصولی آن می‌پردازیم.

قبل از بازسازی و زیباسازی خانه، به این نکات توجه کنید!

از آن‌جایی که یکی از اهداف بازسازی، زیباسازی خانه و تغییر شکل ظاهری آن است. بنابراین لازم است قبل از اینکه با 7 ترفند زیباسازی خانه در هنگام بازسازی آشنا شوید، ابتدا کمی در مورد بازسازی و نکات قبل از بازسازی، اطلاعاتی داشته باشید.

ابتدا باید بدانید که بازسازی به دو روش زیر انجام می‌شود:

  1. بازسازی کلی
  2. بازسازی جزئی

در بازسازی جزئی تنها قسمتی از خانه تغییر می‌کند، اما در بازسازی کلی، شکل کلی خانه عوض می‌شود و تنها اسکلت سازه است که تغییر نمی‌کند.

اما قبل از اینکه تصمیم به بازسازی و زیباسازی خانه بگیرید، به این موارد حتماً توجه کنید:

  • ابتدا باید دلیل بازسازی مشخص شود.
  • میزان بودجه‌ای که برای بازسازی در نظر دارید از قبل تعیین‌شده باشد.
  • نوع بازسازی مشخص باشد، کلی است یا جزئی؟
  • کار به دست افراد متخصص سپرده شود. زمانی که کار به افراد متخصص سپرده شود، با زمان‌بندی صحیح و انجام کارهای موازی با چند گروه، کار را سریع‌تر پیش می‌برند. پس به‌جای اینکه خودتان تصمیم بگیرید که بازسازی را انجام دهید، کار را به افراد متخصص بسپارید.
  • مدت زمان انجام کار در بازسازی مسئله مهمی است و اگر زمان کافی ندارید، باید از خیر آن بگذرید.

بعد از توجه و در نظر گرفتن نکات بالا، می‌توانید بازسازی و زیباسازی خانه خودتان را با این 7 ترفندی که در ادامه گفتیم انجام دهید.

عید امسال با این 7 ترفندِ بازسازی، خانه خود را زیباتر کنید!

1.    پوشاندن دیوارها ترفندی در زیباسازی خانه

در بازسازی ساختمان به‌صورت جزئی یا کلی، پوشش دیوارها می‌تواند تغییرات چشمگیری در زیبایی خانه شما به وجود آورد. دو روش رایج برای پوشاندن دیوارها عبارت است از:

  • رنگ آمیزی
  • کاغذ دیواری

بازسازی خانه با رنگ آمیزی

رنگ آمیزی و نوآوری درزمینه‌ی ترکیب رنگ‌ها و بافت‌های زیبا، می‌تواند ظاهری کاملاً زیبا و لوکس را به خانه شما بدهد. بارنگ‌های متنوع در فضاهای مختلف خانه می‌توانید، آن فضا را برای خودتان دل‌نشین و کاربردی‌تر کنید.

همچنین می‌توانید با استفاده از کاغذ دیواری‌های رنگی، فضای دل‌نشین و گرمی را به وجود آورید. البته اگر هزینه آن برای شما زیاد است، می‌توانید با ایده‌های خلاقانه و استفاده از سایر روش‌هایی پوشاندن دیوارها، نقش‌های زیبایی روی دیوارهای خانه داشته باشید.

2.    زیبا سازی خانه با به‌کارگیری آینه‌ها

هنگامی‌که با بازسازی خانه تغییراتی را در فضای داخلی خانه ایجاد می‌کنید، حتماً از آینه‌ها استفاده کنید. آینه می‌تواند فضای خانه را لوکس‌تر و مدرن‌تر نشان دهد. مهم‌ترین مشخصه آینه انعکاس نور هست، بنابراین به کار گیری آینه در مکان‌های کم‌نور می‌تواند روشنایی و درخشش فضا را بهتر کند.

وجود آینه در فضای نشیمن و پذیرایی ضروری است. زیرا:

  • آینه فضاها را بزرگ‌تر و دل‌بازتر نشان می‌دهد.
  • همچنین وجود آینه‌ها در اتاق‌خواب‌های کوچک فضای اتاق‌خواب را بزرگ جلوه می‌دهد.
  • با نصب یک آینه در راهروی ورودی، می‌توانید خانه را بزرگ‌تر و زیباتر جلوه دهید.
  • در مکان‌هایی که چشم‌انداز زیبایی وجود دارد، نصب آینه می‌تواند زیبایی منظره یا چشم‌انداز را دو برابر کند، به‌طوری‌که می‌توانید با حضور در آن مکان، حس بهتری داشته باشید.

هیچ‌کدام از ترفندهای خانه آرایی، کارآمدتر از نصب آینه برای دل‌باز نشان دادن خانه و ایجاد حس آرامش در بدو ورود نیست. آینه فضایی هماهنگ و آراسته ایجاد می‌کند. آینه را در قاب‌های دیوار، بخش‌های از راه پله ها، مقابل یک پنجره بزرگ یا کنار گلدانی پُر از گل تعبیه کنید تا به‌این‌ترتیب نمایی منحصربه‌فرد خلق کنید.

3.    نصب کمد دیواری‌های بزرگ و جادار

در هنگام بازسازی، با نصب یک کمد دیواری بزرگ، می‌توانید به فضاهای مختلف خانه نظم بیشتری بدهید. کمد دیواری‌ها به بزرگ‌تر کردن فضاها نیز کمک شایانی می‌کنند. انواع کمد دیواری‌ها می‌توانند به نگهداری از لوازم زیر اختصاص داده شوند:

  • لباس
  • کفش
  • رختخواب‌ها
  • یا حتی برای نگهداری از اتو، جاروبرقی و سایر وسایلی پرکاربردی که نمی‌خواهیم در فضای خانه دیده شوند

از دیگر مواردی که در زیباسازی خانه به آن اهمیت زیادی می‌دهند، نصب کمد دیواری در اتاق‌خواب‌ها است. وجود یک کمد دیواری خوب و جادار می‌تواند نظم زیادی را در اتاق‌ها برقرار کند.

بنابراین اگر قصد بازسازی کلی ندارید، اما لازم است که تغییراتی جزئی را ایجاد کنید، حتماً داشتن یک کمد دیواری خوب و جادار را در اولویت قرار بدهید. برای دیدن انواع نمونه‌های کمد دیواری، می‌توانید به گالری تصاویر در پروفایل متخصصین سلام ساختمان در سایت سلام ساختمان مراجعه نمایید.

4.    تعویض درب کمددیواری­های قدیمی با درب‌های ریلی جدید

کمد دیواری با درب ریلی به دلیل اینکه فضای کمتری نسبت به کمد دیواری قدیمی با درب لولایی به خود اختصاص می‌دهد، در بازسازی فضاهای کوچک آپارتمانی بیشتر به کار می‌رود.

علاوه بر آن، طرح کمد دیواری ریلی، با فضاهای مینیمال و مدرن امروزی، همخوانی و تناسب خوبی دارد. برای همین تعویض و جایگزینی درب کمدهای لولایی با کمدهای ریلی می‌تواند، در زیباتر کردن خانه نقش به‌سزایی داشته باشد.

همچنین می‌توانید روی درب‌های کمد دیواری ریلی، آینه‌های بزرگ نصب کنید تا فضای اتاق بزرگ‌تر و زیباتر به نظر برسد.

زیباسازی خانه با آینه

5.    تغییراتی در فضای سرویس‌ها

خیلی از افراد به دلیل اینکه فضای سرویس و حمام خانه، خیلی در معرض دید نیست، در هنگام بازسازی به زیبایی چنین فضاهایی اهمیت چندانی نمی‌دهند! اما زیبایی و تمیزی حمام نیز موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود.

برای زیباسازی حمام می‌توانید به نکات زیر توجه کنید:

  • با ایجاد قفسه‌های ضد آب یا پی‌وی‌سی به فضای حمام نظم بدهید.
  • با تغییر سردوش‌ها آن را زیباتر کنید.
  • می‌توانید از دیوار پوش‌های ضدآب در فضای دست‌شویی استفاده کنید و رنگ کاشی و سرامیک را تغییر دهید.
  • کاشی و سرامیک حمام به‌مرورزمان آلودگی و رنگ‌پریدگی را نمایان می‌کنند. بنابراین با فرارسیدن سال نو و شروع تمیزکاری‌ها، ممکن است هرچه کاشی‌ها را تمیز کنید، ظاهرشان مثل روز اول نشود. پس شاید تصمیم بگیرید کاشی‌ها را تعویض کنید، اما این کار اغلب پرهزینه است و اجرای آن توسط خودتان دردسرها و پیچیدگی‌های خاصی را به همراه دارد. درنتیجه می‌توانید آن را به متخصصان سلام ساختمان بسپارید. همچنین برای کاهش هزینه ها می‌توانید روش های دیگری مثل برچسب های کاشی یا رنگ آمیزی را هم در نظر داشته باشید.

6.    تغییراتی برای زیباسازی آشپزخانه

به‌جرئت می‌توان گفت آشپزخانه مرکز و قلب خانه است و مهم‌ترین نقش را در زیبایی منزل دارد. تمیزی و استفاده از رنگ‌های روشن و شاد در بازسازی آشپزخانه، باعث ایجاد انرژی در تمام فضای خانه می‌شود. شما می‌توانید با فرارسیدن سال نو تغییراتی در ظاهر آشپزخانه ایجاد کنید. برای مثال می‌توانید سقف‌های کاذب، نورپردازی، کابینت و حتی دیوارها رو تغییر بدین. همچنین می‌توانید در آیتم های زیر نیز تغیراتی رو ایجاد کنید:

  1. تغییر دسته و دستگیره کابینت

دسته‌ها و دستگیره‌هایی که از اول روی کابینت‌ها نصب می‌شود، اغلب «زیبا» نیستند؛ اما خوشبختانه به‌راحتی می‌توان آن‌ها را عوض کرد. تعویض دسته‌ها یا دستگیره‌های کابینت روشی آسان و ارزان است که فضای آشپزخانه را چشم‌نوازتر می‌کند. از وسایل طلایی‌رنگ روی‌گردان نباشید و شیر ظرف‌شویی را با آن سِت کنید تا ظاهری هماهنگ به محیط ببخشید.

  1. تغییر کابینت ها

لزومی ندارد آشپزخانه خود را به‌طور کامل بازسازی کنید تا رنگ و لعاب بیشتری بگیرد. برای این کار می‌توانید از برچسب‌های ام­دی­اف استفاده کنید یا اینکه درب‌های کابینت را بازکرده و آن‌ها را رنگ جدید بزنید. یکی از ترفندهای کاربردی خانه آرایی این است که کابینت‌های چوبی را با رنگ‌های خنثی یا سفید رنگ‌آمیزی کنید تا فضای آشپزخانه به‌کلی عوض شود. یا اگر کابینت‌های شما ام­دی­اف است، با استفاده از روش‌های خاص رنگ کردن ام­دی­اف آن را رنگ کنید.

  1. تغییر فضای بین کابینتی

پوشاندن فضای بین کابینت‌ها روشی ساده برای بازسازی این فضا است. انتخاب طرح‌های شاد، جلوه بیشتری به این فضا می‌بخشد.

  1. تغییر شیرآلات

با تغییر شیرآلات قدیمی و نصب شیرآلات نو در فضای خانه می‌توانید زیبایی آشپزخانه را بیشتر کنید.

7.    نورپردازی

یکی از مواردی که در بازسازی و زیباسازی خانه به آن توجه می‌شود، نورپردازی است. نورپردازی تأثیر بسیاری در دکوراسیون داخلی فضا می‌گذارد. هرچقدر زیباترین و بهترین وسایل را برای دکوراسیون داخلی خانه انتخاب کنید، حتی بهترین چیدمان را برای آن اجرایی کنید، اگر نورپردازی فضا مناسب نباشد، شیک بودن آن به چشم نمی‌آید. برای نورپردازی می‌توانید به نکات زیر توجه کنید:

  • شما می‌توانید با استفاده از انواع لوسترهای لوکس، هالوژن‌ها، آباژور و نورهای مخفی، چیدمان لوکس و خانه زیبایی داشته باشید.
  • استفاده از بعضی روشنایی‌های سقفی می‌تواند راز زیبایی یک اتاق و دلپذیر بودن آن باشد.
  • برای اتاق ناهارخوری، اتاق نشیمن یا اتاق‌خواب خود، چراغ‌های سقفی با نورپردازی‌های چشم‌نواز در نظر بگیرید.
  • در اتاق نشیمن یک لوستر زیبا نصب کنید یا برای قسمت جزیره آشپزخانه از چراغ‌های آویز جالب استفاده کنید.
  • خلاصه که با اضافه کردن نورهای اضافی به خانه‌تان زیبایی درخشان کننده‌ای بدهید.

بازسازی خانه با نورپردازی

در پروژه‌های بازسازی خانه، تیمی از طراحان داخلی به شما کمک می‌کنند تا نورپردازی متناسب با چیدمان فضای خانه داشته باشید و در صورت لزوم چیدمان را مطابق با طراحی جدید تغییر دهید.

برای مثال:

تبدیل یک نقطه از خانه به نقطه کانونی نورپزدازی و توجه بیشتر به دکوراسیون آن نقطه، می‌تواند یکی از اقدامات طراحان دکوراسیون داخلی در بحث نورپردازی باشد.

نکات مهم در بازسازی با هدف زیباسازی چیست؟

در نهایت برای اینکه عملیات بازسازی ساختمان با هدف زیباسازی خانه، با موفقیت انجام شود و با کمترین هزینه و زمان ممکن صورت گیرد، نیاز است که نکات زیر را بدانید:

  • با افراد متخصص مشورت کنید
  • دلیل خودتان از بازسازی را شرح دهید، زیرا بازسازی علاوه بر زیباسازی با اهداف دیگه ای هم انجام میشه.
  • میزان بودجه و زمان موردنظر و همچنین نیازهای خودتان از یک‌خانه ایده آل را برای او شرح دهید، سپس مطابق سلیقه و بودجه‌ای که در نظر گرفتید طرح موردنظر توسط متخصص به شما ارائه می‌شود.
  • اگر بازسازی و زیباسازی ساختمان نیاز به تغییرات و در نتیجه هزینه زیادی هم داشته باشد، بااین‌وجود بازهم هزینه‌اش از خرید یک‌خانه نو کمتر است.
  • اگر بودجه کافی ندارید، بایستی از برخی تغییرات صرف‌نظر کنید. تغییراتی را انجام بدهید که برایتان مهم‌تر است و در زیبایی خانه تأثیر چشم‌گیری دارد. اگر با بودجه اندک اصرار به همه تغییرات داشته باشید، ممکن است مصالح ارزان‌قیمت و بی‌کیفیت برایتان استفاده شود که در آینده‌ای نزدیک مجبور به تعویض آن‌ها شوید.

 برای بازسازی با هدف زیباسازی، از سلام ساختمان کمک بگیرید!

امیدواریم که با خواندن مطالب بالا بهترین تصمیم را برای بازسازی  و زیباسازی خانه خودتان بگیرید و نیز با ترفندهایی که در این مقاله ارائه شد، خانه‌تان را برای فرارسیدن نوروز زیباتر کنید.

در نهایت با گرفتن مشاوره رایگان از متخصصان salamsakhteman.com در تمامی مراحل و جزئیات بازسازی خانه، می‌توانید بهترین انتخاب‌های ممکن را داشته باشید.

سلام ساختمان یک سایت تخصصی برای معرفی متخصصین حرفه‌ای بازسازی شهر شما هست که به شما مشاوره رایگان بازسازی میده و بازسازی خانه شما رو به بهترین شکل ممکن براتون انجام میده.

 

ارسال نظر: