کدخبر: 9392

هر آنچه که باید از خرید قهوه بدانیم

قهوه یکی از نوشیدنی‌های بسیار پرطرفدار است که کشورهای بسیاری در جهان به کشت و تولید آن می‌پردازند. با دقت و توجه در هنگام خرید قهوه می‌توانیم از طعم و عطر حقیقی این گیاه پس از دم نمودن آن بهره‌مند شویم. در این مقاله قصد داریم ضمن بررسی نکات و مواردی مهم برای خرید قهوه مرغوب و باکیفیت، به معرفی چند نوع از گونه‌های محبوب آن بپردازیم.

خرید قهوه و تاثیر مصرف آن بر سلامتی

همان‌طور که می‌دانید قهوه یکی از نوشیدنی‌های دلچسب و بسیار محبوب در سراسر جهان است که جایگاه ویژه‌ای در بین مردمان کشورهای مختلف دارد. کافئین زیاد موجود در قهوه سبب رفع خستگی و خواب‌آلودگی در افراد شده و این ویژگی در مواقع ضروری مانند رانندگی در شب می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد. بسیاری از افراد قهوه را به صورت روزانه مصرف می‌کنند زیرا دارای مزایای بی‌شماری از جمله نشاط بخشی؛ تقویت‌هوش و اعصاب، کاهش‌اشتها در افراد، رفع بیماری یبوست، تقویت نمودن حافظه، تنظیم تنفس، آرامش‌بخش، تقویت قوای‌جنسی، رفع تب، درمان یرقان، تنظیم سیستم گوارش و هضم آسان بوده و علاوه‌بر آن به سبب برخورداری از خواص آنتی باکتریالی که دارد، در درمان سرفه، تسکین درد و سردرد، جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها و تقویت قوای جسمی بسیار موثر است.

در هنگام خرید قهوه به چه نکاتی باید توجه کرد

برای اینکه در هنگام خرید این محصول بتوانید به درستی تصمیم گرفته و قهوه باکیفیت و رضایت‌بخشی را تهیه نمایید، در وهله اول می‌بایست با انواع قهوه آشنایی داشته و آن‌ها را به خوبی بشناسید. در ادامه قصد داریم مطالبی را در جهت آگاهی و شناخت بیشتر از این نوشیدنی پرطرفدار ارائه نماییم. قبل از اینکه راجع‌به انواع قهوه توضیح دهیم باید به این نکته اشاره کنیم که قهوه درواقع نوعی گیاه است که با چیدن میوه آن، جدا نمودن دانه‌های سبز میوه و سپس طی مراحلی به نام برشته‌کاری، این دانه‌ها آماده مصرف و دم کردن می‌شوند. روش‌های متعددی نیز برای دم کردن قهوه و تهیه نوشیدنی از آن وجود دارد که ابتدا می‌بایست با نکاتی در رابطه با خرید قهوه مرغوب آشنا شویم.  

معرفی انواع قهوه و مقایسه آن‌ها با یکدیگر

آنچه که باید در هنگام خرید انواع قهوه به آن توجه بسیاری شود، تفاوت در کیفیت و تاثیری است که انواع مختلف این نوشیدنی بر بدن انسان می‌گذارند. برای مثال دانه‌های عربیکا و روبوستا که از مشهورترین گونه‌های قهوه در جهان هستند به صورت مجزا یا ترکیبی عرضه شده که از لحاظ ظاهر، میزان کافئین، عطر و همچنین طعم با یکدیگر تفاوت بسیاری دارند. همچنین دانه عربیکا و روبوستا دارای کیفیت و قیمت متفاوتی نیز هستند. دانه عربیکا بسیار پرطرفدار بوده، گران‌تر است و همچنین از لحاظ کیفیت و عطر و طعم نیز نسبت به دانه روبوستا از سطح بهتری برخوردار بوده و محبوبیت بیشتری در جهان دارد. با اینکه میزان کافئین در دانه روبوستا بیشتر است اما با این حال عربیکا از کاربرد بیشتری برخوردار بوده و با وجود مزیت‌های بسیاری که دارد کشت و تولید آن دشوار است. یکی از علل اصلی گران‌قیمت بودن این نوع دانه قهوه نیز، همین موضوع است. بنابراین در هنگام خرید قهوه، با توجه به نیاز خود می‌توانید گونه دلخواه خود را انتخاب نمایید. برای مثال اگر نیاز دارید که نوشیدنی شما از کافئین زیادی برخوردار باشد می‌بایست قهوه روبوستا را خریداری نمایید و در عوض اگر عطر و طعم بهتری را می‌‎طلبید بهتر است از قهوه عربیکا استفاده کنید.

خرید قهوه ترک یا اسپرسو

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های قهوه ترک و قهوه اسپرسو یا همان فرانسه، تفاوت در نحوه آسیاب نمودن و دم‌آوری آن‌هاست که در هنگام خرید باید به آن توجه نمایید. به این صورت که قهوه ترک را باید به گونه‌ای آسیاب نمایند تا دانه‌ها کاملا ریز و به مانند آرد نرم شوند و این کار نیاز به زمان بیشتری دارد. اما در قهوه اسپرسو دانه‌ها نسبت به قهوه ترک درشت بوده و این تفاوت کاملا قابل تشخیص است و حال اندازه و میزان درشتی دانه قهوه اسپرسو متناسب با اینکه در دستگاه اسپرسوساز خانگی تهیه شده یا به صورت صنعتی، متغیر خواهد بود. به علاوه دانه‌ای که در این دو نوع قهوه ترک یا اسپرسو استفاده شده با هم تفاوت داشته و اینکه قهوه ترک را می‌توان به راحتی با یک قهوه‌جوش بر روی شعله گاز تهیه کرد اما برای تهیه قهوه اسپرسو حتما نیاز به دستگاه اسپرسوساز فرنچ پرس یا قهوه‌ساز برقی است. یکی‌دیگر از نکاتی که باید در هنگام خرید قهوه به آن توجه داشت، کیفیت قهوه است و این امر تنها از روی ظاهر دانه‌ها قابل تشخیص نبوده و لازم است که حتما تست شوند. البته طعم دلچسب و مطلوب قهوه نیز نسبت به ذائقه و سلیقه افراد متفاوت است؛ اما با شناخت شرکت‌های معتبر در زمینه تولید قهوه و در واقع با خرید قهوه برند می‌توان تا حدود زیادی از کیفیت و اصالت این محصول اطمینان حاصل نمود.

تازه بودن قهوه

در هنگام خرید قهوه یکی‌دیگر از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید تازگی این محصول است. قهوه خوب باید از میزان اسیدیته مناسبی برخوردار باشد تا در هنگام دم نمودن، عطر آن فضا را پر کند. به‌علاوه طعم قهوه تازه نیز بدون اضافه کردن شیر یا شکر، دارای کیفیت بالایی است به این صورت که مزه سوختگی نمی‌دهد و در کنار طعم مطلوب خود، دارای عطر دلنشینی نیز هست.

خرید قهوه ایرانی یا خارجی

باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که در ایران قهوه کشت نمی‌شود و همه قهوه‌ها در واقع خارجی هستند. اما بسیاری از شرکت‌ها در ایران به توزیع قهوه می‌پردازند؛ به این صورت که دانه‌های سبز قهوه را به ایران وارد نموده و پس از طی فرآیند برشته‌کاری، آن‌ها را بسته‌بندی کرده و به بازار عرضه می‌کنند. این قهوه‌ها نیز خارجی هستند اما به دلیل اینکه در ایران رست شده‌اند؛ نسبت به قهوه‌هایی که به صورت کاملا آماده و بسته‌بندی شده وارد ایران می‌شوند، تازه‌تر هستند.

شرکت قهوه سیراف

برای خرید قهوه مرغوب می‌بایست به مراکز معتبر مراجعه نماییم. شرکت قهوه سیراف که از سال 1396 فعالیت خود را در عرصه توزیع انواع قهوه‌های باکیفیت آغاز نمود، در حال‌حاضر با همراهی تیمی مجرب و متخصص در زمینه تهیه و توزیع قهوه، دارای شعب متعددی در تهران و بوشهر است که با نام تجاری ورنا به برشته‌کاری انواع دانه‌های سبز و مرغوب قهوه پرداخته و آن‌ها را در بسته‌بندی‌هایی مناسب به صورت تازه و با رعایت اصول استاندارد به بازار عرضه می‌کند. شرکت قهوه سیراف علاوه‌بر برشته کاری و تولید و ارائه قهوه‌ای خوش‌طعم، در زمینه فروش دستگاه و ابزارآلات مخصوص دم‌آوری قهوه برای استفاده در کافی‌شاپ‌‌ها و خانه‌ها نیز فعالیت دارد که این تجهیزات همگی ساخت برندهای معتبری همچون نوا، جی پاس و غیره هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر از تمامی خدمات این مجموعه و خرید قهوه ترک مرغوب یا خرید قهوه برند می‌توانید از طریق سایت www.sirafcoffee.ir  با کارشناسان شرکت قهوه سیراف ارتباط برقرار نموده و مشاوره‌های لازم را دریافت کنید و سپس نسبت به خرید محصول مورد اقدام نمایید.

 

 

 

 

 

ارسال نظر: