کدخبر: 13250

تجهیزات خانه هوشمند شامل چه مواردی است؟

 

استفاده از خانه هوشمند اکنون در بین افراد بسیار محبوب شده است. برای داشتن یک خانه هوشمند، نیاز به انواع مختلفی از تجهیزات خانه هوشمند را خواهید داشت. این تجهیزات بسته به نوع، کاربرد‌های مختلفی در بخش‌های مختلف خانه هوشمند دارند.

یکی از نکاتی که دغدغه افراد برای حرکت به سمت هوشمند سازی است، هزینه هوشمند سازی خانه است که در ادامه به روش‌هایی برای کاهش هزینه تجهیزات خانه هوشمند نیز می‌پردازیم.

انواع تجهیزات خانه هوشمند

تجهیزات مختلفی برای داشتن یک خانه هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد. تمامی این دستگاه‌ها شامل چندین سنسور، دستگاه‌های کنترلی، دستگاه‌های اعلام، بلندگو ها، دوربین ها، سیم کشی‌ها و.... هستند که به روش‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته و به وسایل مختلف متصل می‌شوند. هزینه هوشمند سازی خانه وابسته به نوع و تعداد استفاده از این تجهیزات است که خود به چندین دسته تقسیم می‌شود که به آنها اشاره می‌کنیم.

تنظیم روشنایی

یکی از بخش‌هایی که تجهیزات خانه هوشمند آن را پوشش می‌دهند، تنظیم خودکار روشنایی خانه است. با این کار، بسیار در مصرف برق صرفه جویی خواهد شد. این کار با استفاده از سنسور‌های تشخیص نور انجام می‌شود. در این صورت بخش‌هایی که نور کمتری وجود دارد، شدت نور بالا رفته و بالعکس.

حفاظت از حوادث

بروز حوادث در خانه، یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که ممکن است علاوه بر ضرر‌های مالی، ضرر‌های جانی نیز به همراه داشته باشد. تجهیزات خانه هوشمند در بخش‌هایی نظیر اعلام حریق، تشخیص نشت آب در سیستم لوله کشی خانه، تشخیص اتصال کوتاه در قسمت‌های مختلف، تشخیص دود‌های سمی مانند کربن مونوکسید در جهت جلوگیری از بروز حوادث جبران ناپذیر مورد استفاده قرار می‌گیرند

بهینه سازی سیستم‌های سرمایشی و گرایشی

یکی از موارد استفاده از خانه هوشمند، بهینه سازی مصرف انرژی است. با گسترش استفاده از منابع سوختی، آب، گاز و... با توجه به کمبود ها، تلاش افراد به سمت استفاده بهینه از این منابع است. کنترل وسایل گرمایشی، با توجه به دمای هوا و شرایط جوی، بهترین گزینه برای کنترل سیستم‌های گرمایشی و بهینه سازی مصرف است. یکی از دلایل جبران هزینه هوشمند سازی خانه، صرفه جویی در مصرف است.

سیستم تامین امنیت

مهمترین استفاده از یک سیستم خانه هوشمند، تامین کامل و جامع امنیت برای بخش‌های مختلف خانه است. این سیستم ها، از تجهیزات مختلف و گسترده‌ای استفاده می‌کنند. گستره آنها می‌تواند از یک دوربین امنیتی اعلام سرقت ساده، یا سیستم‌های امنیتی گسترده، قفل‌های محافظ، اعلام سرقت، سنسور‌های تشخیص حرکت و... می‌باشد.

15

آبیاری هوشمند

مصرف آب با روش آبیاری دستی در منزل، بسیار بالا خواهد بود. برخی از تجهیزات خانه هوشمند، به منظور بهینه سازی مصرف آب، و همچنین سادگی در انجام کار، تجهیزاتی برای آّیاری اتوماتیک و خودکار فضای سبز منزل، با توجه به شرایط آب و هوایی، نوع گیاهان و ساعت مناسب برای آبیاری، برنامه‌ریزی لازم برای انجام این کار را انجام می‌دهد. در صورتی که فضای سبز بزرگی در منزل ندارید، برای کاهش هزینه هوشمند سازی خانه می‌توانید این بخش را حذف کنید.

سیستم‌های صوتی و تصویری هوشمند

با استفاده از تجهیزات خانه هوشمند، می‌توانید کنترل سیستم صوتی و تصویری خانه را به صورت هوشمند در دست داشته باشید. محدوده کنترل این سیستم ها، از پخش موسیقی با توجه به شرایط مختلف در بخش‌های خانه، تا تنظیم آلارم برای بخش‌های مختلف خانه مانند تنظیم ساعت بیداری و یا آلارم برای جلسات کاری و... خواهد بود به این صورت شما یک منشی هوشمند نیز در خانه خواهید داشت.

بازوهای هوشمند

بازو‌های هوشمند، یا بخش‌های مکانیکی هوشمند، معمولا وظیفه باز وبسته کردن بخش‌های مختلف مانند درب ها، پنجره ها، چردا‌ها و... را بر عهده دارند. بخش‌هایی مانند درب پارکینگ، باید از بازوی هوشمند برای کنترل ورود و خروج استفاده کنند. همچنین می‌توان از آن برای کنترل قسمت‌هایی مانند پرده‌های خانه نیز استفاده کرد. با این کار لازم نیست که برای باز و بسته کردن تمامی درب‌ها و پنجره‌ها شخصا اقدام کنید. در مواقعی نیز این کار با توجه به دمای داخل و خارج، میزان روشنایی و... انجام خواهد شد.

هزینه هوشمند سازی خانه

 با بالا رفتن قیمت ارز، و افزایش قیمت‌ها در بخش‌های مختلف، طبیعی است که شاهد افزایش هزینه هوشمند سازی خانه نیز هستیم. این افزایش قیمت ها، شاید برای شروع کار زیاد به نظر برسند، اما استفاده از تجهیزات خانه هوشمند، در دراز مدت سبب کاهش هزینه‌های جانبی تا حد زیادی خواهد شد. با صرفه‌جویی در بخش‌های مختلف و جلوگیری از خرابی ها، بعد از چند سال هزینه ای که برای هوشمند سازی پرداخته اید، جبران خواهد شد!

کافیست "خانه هوشمند کارن" را در گوگل سرچ کنید تا در جریان هزینه هوشمند سازی خانه قراربگیرید!

علاوه بر آن، شرکت هوشمند سازی کارن، با ارائه قیمت‌های مناسب برای تجهیزات و علاوه بر آن تسهیلات هیجان‌انگیز برای هوشمند سازی، امکان پایین آوردن هزینه‌ها را نیز فراهم کرده است.

 

ارسال نظر: