کدخبر: 18112

وام فوری | وام فوری ویژه آذر 1401

وام فوری 4 میلیاردی ویژه این افراد | وام فوری بدون ضامن با شرایط فوق العاده

وام فوری 4 میلیاردی برای متقاضیان خاص اجرایی شد.

وام فوری ویژه روز دانشجو فعال شد. وام فوری 200 میلیونی اجرایی خواهد شد. زمان واریز وام فوری متعاقبا اعلام میشود. با توجه به شرایط جدید اقتصادی، وام فوری کمک هزینه مناسب برای دانشجویان کشور خواهد بود. جزئیات به روز وام فوری ویژه دانشجویی را در این گزارش بخوانید.

وام فوری

محسن سراج زاده  با بیان اینکه رسالت اصلی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک، صدور ضمانت‌نامه برای فعالان اقتصادی با اشتغال کمتر از ۵۰ نفر کارکن در حوزه تولید با رویکرد پوشش کسری وثایق است، اظهار کرد: امسال منابعی برای افزایش سرمایه صندوق تخصیص داده شد که امکان تلفیق این م

از طرف دیگر به گفته این مقام مسئول بر اساس ضوابط صندوق، ضمانت تا سقف پنج میلیارد تومان برای ضمانت‌نامه‌های تعهد پرداخت یا اعتباری و تا هفت میلیارد تومان برای پیمانکاری صادر می‌شود.

سراج زاده با بیان اینکه نرخ کارمزد صدور ضمانت‌نامه ها برای سال اول ۱.۵ درصد و ۰.۲۵ درصد برای سال‌های بعد است که تا ۵۰ درصد امکان تخفیف دارد، تصریح کرد: علاوه بر این موضوع در صندوق مصوب شده که طرح‌های دانش بنیان مجزا از فرآیند عادی بررسی و اعتبارسنجی شوند. بنابراین مقرر شده صف جداگانه‌ای برای متقاضیان دانش بنیان‌ در نظر گرفته شود.

نابع با منابع بانکی برای اعطای تسهیلات با نرخ ترجیحی ۱۴ درصد وجود دارد. در حال حاضر اولویت تخصیص این منابع با طرح‌های دانش بنیان و صادراتی است.

وی با بیان اینکه اولویت اصلی این منابع طرح‌های دانش بنیان است، گفت: سقف منابع قابل استفاده برای هر واحد معادل پنج میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه در بخش اعتبارسنجی، میزان وثایق وابسته به رتبه اعتباری متقاضی است، گفت: برای طرح‌های دانش بنیان یک رتبه بالاتر از رتبه اعتباری آنها در نظر گرفته شده و برای مثال اگر پس از اعتبار سنجی متقاضی، رتبه واحد B و آن واحد دانش بنیان باشد، رتبه آن A در نظر گرفته می‌شود تا وثایق کمتری از آن‌ها دریافت شود.

عضو هیئت مدیره صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک از پیگیری انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد و گفت که طرح‌هایی که توسط این نهاد برای صندوق ارسال کند نیز با توجه به اعتبارسنجی صورت گرفته، با سهل‌گیری بیشتر در بخش وثایق مواجه خواهند بود.

وام

شرایط پرداخت تسهیلات وام فوری

سراج زاده درباره شرایط پرداخت تسهیلات نیز تصریح کرد: در صورتی که توجیه فنی و اقتصادی و اهلیت متقاضی از سوی بانک تایید شود، امکان پرداخت تسهیلات وجود دارد.

عضو هیئت مدیره صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک با بیان اینکه این اولین سالی است که صندوق وارد بحث پرداخت تسهیلات شده، گفت: فعلا تلفیق منابع با بانک سپه تا سقف ۹۰ میلیارد تومان انجام شده، اما امکان همکاری با سایر بانک‌ها و افزایش این منابع نیز وجود دارد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه اولویت پرداخت تسهیلات واحدهای دانش بنیان نوع ۱ و ۲ است، اظهار کرد: دانش بنیان بودن و نوع آن بر مبنای اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تعیین می‌شود و صندوق در بحث تشخیص دخالتی ندارد. اما به طور کلی دانش بنیان نوع یک و دو مربوط به میزان فروش محصولات دانش بنیان تجاری شده توسط واحد است.

همچنین به گفته این مقام مسئول، در حال حاضر میزان پوشش ضمانت نامه‌ها تا ۷۰ درصد برای مناطق برخوردار و ۸۵ درصد برای مناطق کم‌تر برخوردار است، اما مجوز رساندن این پوشش به ۱۰۰ درصد از مجمع صندوق اخذ شده که پس از طی مراحل قانون و ابلاغ آن اجرایی خواهد شد.

این مقام مسئول در پایان گفت که متقاضیان می‌توانند برای ثبت درخواست خود برای دریافت تسهیلات یا ضمانت نامه به سامانه zemanat.sif.ir  مراجعه کنند.

ارسال نظر: