کدخبر: 19496

سردار آزمون | سردار آزمون بازیکن فوتبال | بیوگرافی سردار آزمون

سردار آزمون در لیست بهترین لژیونر های ایرانی

سردار آزمون در لیست پر افتخار ترین لژیونر های ایرانی قرار دارد .

سردار آزمون لژیونر افتخار آفرین

هفته ای که گذشت سه لژیونر ایرانی شاغل در لیگ‌های اروپایی به همراه تیم خود توانستند به مقام قهرمانی دست پیدا کنند. علیرضا جهانبخش با فاینورد، لیگ اردیویسیه را فتح کرد و آاک آتن که احسان حاج صفی و میلاد محمدی را در اختیار دارد قهرمان سوپرلیگ یونان شد.

در این بین میلاد محمدی اولین قهرمانی و علیرضا جهانبخش سومین قهرمانی دوران باشگاهی خود را تجربه کردند اما برای احسان حاجی صفی که پیش از این در فوتبال ایران 7 عنوان قهرمانی با تیم‌های سپاهان و تراکتور به دست آورده بود، حالا فتح اولین لیگ اروپایی کلیکسیون او را کاملتر می‌کند.

همین موضوع بهانه‌ای شد تا نگاهی داشته باشیم به بررسی افتخارات لژیونرهای فوتبال ایران که توانسته‌اند به همراه تیم‌های خود بر سکوی قهرمانی رقابت‌های مختلف قرار گیرند. با توجه به اینکه این گزارش از دو جنبه توجه به افتخارات اروپایی و مجموع قهرمانی‌های فوتبال ایران و اروپا برای هر بازیکن قابل بررسی است، سعی داریم تا نگاهی تفکیکی به عملکرد این لژیونرهای پرافتخارتر ایرانی داشته باشیم:

صادق محرمی

 

مدافع 27 ساله ایرانی که از ملوان به پرسپولیس آمد و پس از کسب دو قهرمانی لیگ برتر و یک قهرمانی سوپرجام با این تیم، تهران را به مقصد کرواسی ترک کرد توانست با تیم دیناموزاگرب هم علاوه بر چهار قهرمانی لیگ کرواسی، یک قهرمانی جام حذفی و دو قهرمانی سوپرجام فوتبال این کشور را هم به دست آورد ضمن اینکه قهرمانی دیناموزاگرب با او در این فصل لیگ کرواسی هم مسجل شده تا افتخاری دیگر برای محرمی به همراه داشته باشد. صادق محرمی تا به اینجاری فوتبال حرفه‌ای خود، در فوتبال ایران سه قهرمانی و در فوتبال کرواسی 8 قهرمانی مختلف کسب کرده تا نام خود را به عنوان "پرافتخارترین لژیونر تاریخ فوتبال ایران" ثبت کند.

درخشش سردار آزمون در سرزمین روس

سردار آزمون

مهاجم طلایی فوتبال ایران که این روزها برای بایرلورکوزن توپ میزند تا قبل از رسیدن به بوندسلیگا، مسیر جالب و پرافتخاری سپری کرده است. او که در فوتبال ایران عضو تیم جوانان باشگاه سپاهان بود، به لطف درخشش در تیم ملی مورد توجه روس‌ها قرار گرفت تا لقب جوان‌ترین لژیونر فوتبال ایران را به نام خود ثبت کند. 10 سال حضور او در این کشور با بازی برای تیم‌های روبین کازان، روستوف و زنیت همراه بود که در این مدت با تیم زنیت سه قهرمانی لیگ برتر روسیه به علاوه یک قهرمانی جام حذفی و دو قهرمانی سوپرجام کسب کرد. اگر قهرمانی سپاهان در فصل 91-90 (که البته سردار چندان فرصت بازی پیدا نکرد) را هم به افتخارات این بازیکن اضافه کنیم، تعداد جام‌های او به عدد 7 می‌رسد تا در دومین رده لژیونرهای پرافتخار فوتبال ایران قرار گیرد.

آتش بازی نیروگاه اتمی بوشهر برای پرتغالی‌ها

پسر بوشهری که با درخشش در تیم شاهین این شهر به پرسپولیس آمد، ضمن کسب دو دوره آقای گلی با قرمزهای تهرانی، توانست به همراه این تیم دو قهرمانی لیگ برتر و یک قهرمانی سوپرجام به دست آورد. ناگفته نماند که بخش مهمی از آغاز مسیر گلات پرسپولیس را باید به پای بازی طلایی مهدی طارمی و گلزنی‌های او نوشت. بعد از آن طارمی یک دوره نه چندان موفق در الغرافه قطر و ریوآوه پرتغال تجربه کرد اما پیوستنش به پورتو دوباره او را به روزهای اوج برگرداند و این مهاجم ایرانی را به مرد اول نتایج مثبت آبی‌های پرتغالی تبدیل کرد. مهدی طارمی با پورتو (بدون احتساب فصل جاری) یک قهرمانی لیگ برتر پرتغال، دو قهرمانی سوپرجام و یک قهرمانی جام حذفی کسب کرده تا او را به سومین فوتبالیست لژیونر ایرانی تبدیل کند که بیشترین افتخار تیمی را به دست آورده است.

 

 

ارسال نظر: