کدخبر: 19787

رئیس جمهور آمریکا | ملکه

ببینید | گاف جدید بایدن: خدا ملکه را حفظ کند

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر در جدیدترین گاف خود از خدا خواست که ملکه فوت شده انگلیس را حفظ کند.

بایدن توهم زده

«جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا که برای گاف‌های متعدد در مناسبات مختلف مورد تمسخر رسانه‌ها قرار گرفته است، در جدیدترین گاف خود برای ملکه انگلیس که از دنیا رفته، آرزوی سلامتی کرد.

بایدن از زمان ورود به رقابت انتخاباتی سال ۲۰۲۰ از سوی رقیبش دونالد ترامپ به نداشتن سلامت جسمی و ابتلا به زوال عقل متهم شده است. نتایج نظرسنجی‌های مختلف در آمریکا نیز حاکی از نگرانی اکثریت آمریکایی‌ها از وضع سلامتی بایدن است.

روزنامه یو اس ای تودی در این خصوص گزارش کرد، بایدن در پایان سخنرانی روز گذشته (جمعه) خود در نشست ملی جوامع امن‌تر در ایالت «کنتیکت» موجب سردرگمی حاضران شد.

رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا عصر روز جمعه به وقت محلی به مدت ۳۰ دقیقه در دانشگاه «هارتفورد» برای طرفداران ایمنی سلاح و بازماندگان خشونت مرتبط با اسلحه سخنرانی کرد و سخنرانی خود را با این عبارت به پایان رسید: «درسته؟ خدا ملکه را حفظ کند».

جمله «خدا ملکه را حفظ کند» به سرعت در شبکه اجتماعی توییتر ترند شد و بسیاری از سردرگمی خود گفتند و از این گاف رئیس‌جمهور آمریکا انتقاد کردند.

بسیاری این سؤال را مطرح کرده بودند که آیا منظور بایدن از ملکه، همان ملکه الیزابت دوم، ملکه انگلیس بوده است که در ماه سپتامبر از دنیا رفته یا خیر. بایدن در تاریخ ۱۹ سپتامبر سال گذشته میلادی، در مراسم تدفین ملکه انگلیس شرکت کرده بود.

بر اساس این گزارش، «تاد گیلمن» خبرنگار بخش کاخ سفید وبگاه «دالاس مورنینگنیوز» که سخنرانی بایدن را پوشش می‌داد گفت که دیگر خبرنگاران این حوزه که در محل سخنرانی حضور داشتند، قصد بایدن از چنین اظهارنظری را متوجه نشده‌اند.

وی گفت: «چند نفر از شما از من پرسیدید که به چه دلیل او چنین چیزی گفته است. من هیچ نظر و ایده‌ای در این خصوص ندارم. دیگر خبرنگاران نیز نظری ندارند».

بایدن در سخنرانی خود تصریح کرد که در حالیکه برای پیشبرد چندین اقدام کنترل حمل سلاح از جمله بررسی جهانی پیشینه فرد خریدار اسلحه و ممنوعیت فروش اسلحه AR-15 تلاش کرده است، اما، در «هر روز لعنتی در آمریکا» خشونت مرتبط با سلاح وجود دارد و از این قضیه ابراز انزجار کرد.

بایدن گفت که هرگز در قبال خشونت با اسلحه تسلیم نخواهد شد. وی توضیح داد: «بسیاری از شما خسته‌ شده‌اید. خسته‌اید. نه، درک می‌کنم. سعی کنید 110 ساله باشید و بار دیگر این کار را انجام دهید.خواه دموکرات باشید یا جمهوری‌خواه، همه ما خواهان ایمنی و صحت خانواده‌هایمان هستیم. همه ما می‌خواهیم بدون آن‌که نگران این قضیه باشیم که این آخرین باری نیست که آن‌ها را می‌بینیم، آن‌ها را در عبادتگاه، فروشگاه، سینما و مدرسه رها کنیم».

گاف‌های کلامی متعدد بایدن، سُر خوردن از پله‌های هواپیما، افتادن از دوچرخه در برابر دوربین‌های خبری و چند بار دست دادن با شخصیتی خیالی، از جمله اتفاقاتی است که گمانه‌زنی‌ها درباره وضعیت سلامتی رئیس‌جمهور ۸۰ ساله آمریکا را تشدید کرده است./فارس

 

 

 

ارسال نظر: