کدخبر: 17492

سکه| قیمت سکه| سکه در بازار

خبر مهم از قیمت سکه| حتما بخوانید

رشد قیمت سکه به صورت قوی از سوی متغیرهای بنیادی حمایت نمی شد. به عنوان مثال دیروز اونس طلا روند صعودی نداشت و دلار نیز حرکت معنادار افزایشی را از خود نشان نداد. این عوامل می توانند موجب شوند که سکه امروز کمی اصلاح قیمت را تجربه کند ، مگر آنکه دلار رشد خاصی را به ثبت برساند.

 سکه امامی از مرز حساس ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عبور کرد. تحلیل گران فنی باور دارند در صورتی که فلز گران بهای داخلی بالای این مرز باقی بماند، خریداران بیشتری وارد بازار خواهند شد و سکه به سوی سطوح بالاتر قیمتی خواهد رفت.

بخشی از معامله گران انتظار داشتند که با نزدیک شدن سکه امامی به مرز ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سکه بازان اقدام به سودگیری از خریدهای پیشین کنند و فلز گران بهای داخلی به سوی محدوده حمایتی ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عقب گرد کند. با این حال، چنین اتفاقی رخ نداد و سکه ادامه حرکت در مسیر صعودی را انتخاب کرد.

شماری از فعالان باور دارند که روز سه شنبه سطح خرید احتیاطی در بازار بالا رفت و تعداد زیادی از معامله گران نیز حاضر به قرار گرفتن در موقعیت فروش نبودند. یکی از عواملی که موجب شد خریدهای احتیاطی در بازار بالا برود، بالا رفتن احتمال افزایش سختگیری غربی ها نسبت به ایران بود. بخشی از معامله گران عنوان می کردند که با افزایش سطح غنی سازی ایران، ممکن است که غربی ها شدت تحریم ها را بیشتر کنند و به همین دلیل احساس می کردند که بهتر است برای فروش سکه احتیاط کنند. در کنار این در بازار دلار تمایل زیادی به افت قیمت وجود نداشت و همین موضوع نیز تا حدی در رشد سکه اثر داشت.

با این حال، رشد قیمت سکه به صورت قوی از سوی متغیرهای بنیادی حمایت نمی شد. به عنوان مثال دیروز اونس طلا روند صعودی نداشت و دلار نیز حرکت معنادار افزایشی را از خود نشان نداد. این عوامل می توانند  موجب شوند که سکه امروز کمی اصلاح قیمت را تجربه کند ، مگر آنکه دلار رشد خاصی را به ثبت برساند.  

 

 

ارسال نظر: