کدخبر: 17796

واردات|واردات خودرو

خبر مهم از قیمت خودرو| ارزانی بعد از واردات در راه است؟

سخنگوی وزارت صمت در اظهاراتی در توییتر جزییات جدیدی از روند واردات خودروهای خارجی به کشور اعلام کرد که حاکی از سرعت گرفتن روند این انجام این موضوع است.

با سرعت گرفتن فرآیند واردات خودرو به کشور، فعالان بازار اتومبیل‌های خارجی معتقدند که در صورت تحقق این مهم، به‌طور قطع شاهد تاثیرگذاری مثبت آن بر کاهش قیمت‌ها و تنظیم بازار خوهیم بود.

دو روز پیش بود که امید قالیباف، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حساب شخصی خود در توییتر با تاکید بر سرعت گرفتن فرآیند واردات خودرو، اعلام کرد:‌ در برخی مدل‌ها، خودروها به پشت مرز رسیده و فرآیند تبلیغات محیطی آن‌ها همان‌گونه که دیده می‌شود، آغاز شده است.

مشاهدات میدانی نیز حاکی از آغاز تبلیغات محیطی برخی شرکت‌های واردکننده خودرو در سطح شهر تهران است، البته ۲۳ شرکت واردکننده وارد فرایند ارزیابی خدمات پس از فروش و سایر الزامات لازم برای واردات شده‌اند.

اکنون همه زیرساخت‌های مرتبط با اجرای آیین‌نامه واردات خودرو توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت مهیا شده و شرکت‌های واردکننده نیز عملیات اجرایی واردات را آغاز کرده‌اند.

مردم منتظر ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو باشند؟

در این زمینه، کورش طواحن، نمایشگاه‌دار و فعال بازار خودروهای خارجی گفت: واردات خودرو به کشور در صورت تحقق می‌تواند حتی بر بازار و قیمت خودروهای گران‌قیمت نیز تاثیرگذار باشد، اما نخست باید دید این خودروها با چه قیمتی عرضه می‌شوند؟

وی بیان کرد: اکنون شاهدیم یک خودروی چینی با قیمت جهانی ۱۵ هزار دلاری، بیش از ۱.۵ میلیارد تومان در کشور آب می‌خورد و در صورتی که مشابه این رویه در خودروهای وارداتی نیز اتفاق بیفتد، آن‌گاه تاثیر خاصی بر قیمت‌ها و کنترل بازار شاهد نخواهیم بود.

ارسال نظر: