کدخبر: 1268

داکت اسپلیت به چه کار در ساختمان ، مجتمع و ادارت می آید؟

داکت اسپلیت جدیدترین و مرسوم‌ترین سیستم گرمایشی و سرمایشی و البته سیستم تهویه هوا است. این سیستم شبیه به اسپلیت معمولی یا همان کولر گازی است اما ویژگی‌های منحصر به فرد زیادی دارد که باعث برتری آن نسبت به اسپلیت دیواری و سایر سیستم‌های تهویه هوا شده است.

داکت اسپلیت امروزه در بیشتر ساختمان‌های مسکونی، ادارای، مجتمع‌های تجاری، محیط‌های صنعتی، هتل‌ها، مراکز بهداشتی و غیره به فراوانی نصب شده و استقبال خوبی از آن می‌شود. وظیفه این سیستم در چنین محیط‌هایی سرد کردن و گرم کردن محیط  و همچنین تهویه مطبوع هوا است. سیستم‌های خنک کننده و تهویه هوای بسیاری وجود دارند که این کار را انجام می‌دهند اما قطعاً به خوبی داکت عمل نمی‌کنند. این سیستم دارای عملکرد اختصاصی است و طراحی آن به گونه‌ای است که مزایای بسیاری به دستگاه بخشیده است.

نحوه عملکرد دستگاه داکت اسپلیت

قیمت داکت اسپلیت

این سیستم دارای کانال‌هایی است که در سقف ساختمان تعبیه می‌شوند و طریق همین کانال‌ها هوای مطبوع گرم یا سرد وارد محیط شده و به شکل یکنواختی در کل فضا بخش می‌شود. نکته قابل ذکری که در رابطه با این دستگاه وجود دارد این است که یک دستگاه برای رفع نیازهای گرمایشی و سرمایشی یک محیط کفایت می‌کند. این مسئله را در بخش‌های بعدی شفاف‌تر بیان می‌کنیم. داکت اسپلیت از دو بخش اصلی کندانسینگ و هواساز تشکیل شده است. کندانسینگ همان یونیت خارجی است که در محیط بیرونی ساختمان قرار می‌گیرد. هواساز یا یونیت داخلی در داخل سقف‌های کاذبی که پایین‌تر از سقف اصلی ساختمان نصب شده‌اند، قرار می‌گیرد و نمای بصری ندارد. یونیت داخلی به وسیله دو کانال خود، هوای گرم را به داخل هواساز مکش می‌کند و از طرفی هوای خنک و مطبوع فیلترشده را به محیط می‌دمد و از این طریق هوا را متعادل می سازد.

انواع داکت اسپلیت

داکت اسپلیت

این دستگاه در دو مدل معمولی و مدل پیشرفته تری به نام اینورتر تولید و عرضه می‌شود.  تفاوت این دو مدل در میزان مصرف انرژی  آن‌ها است. در مدل معمولی موتور الکتریکی با دور موتور ثابت کار می کند و تغییر دور موتور و تنظیم آن  فقط به صورت دستی انجام می‌شود. این موضوع باعث افزایش میزان مصرف انرژی شده است. در داکت اسپلیت  اینورتر  عملکرد موتور الکتریکی به صورت خودکار و متغیر است و از سرعت بالایی برخوردار می‌باشد. به این معنی که وقتی هوا گرم شود، دور موتور تند تر شده و با کاهش دما و سرد شدن آن دور موتور کندتر می‌شود. در این صورت بدون دخالت دست، دستگاه به صورت خودکار هوای محیط را متعادل می‌کند. مهم تر این‌ که در مصرف انرژی صرفه جویی می‌شود. بنابراین حداکثر توان این دستگاه در هر لحظه مصرف نمی‌شود. قیمت داکت اسپلیت را از یکتا سیستم ایرانیان بخواهید.

مزایا و معیایب سیستم داکت اسپلیت

هر دستگاهی که با انرژی برق کار کند قطعاً مزایا و معایبی همراه دارد. هر چند مزایای اکثر دستگاه‌های الکتریکی بیشتر از معایب آن‌ها است اما غالباً برای هر دستگاهی معایبی نیز تعریف شده است و داکت اسپلیت نیز از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه مزایا و معایب این سیستم را شرح می‌دهیم.

مزایا

  • علاوه بر سیستم سرمایشی، سیستم گرمایشی قدرتمندی دارد و سیکل گرمایشی آن توسط کویل آبگرم کن ایجاد می‌شود. کویل آبگرم‌کن به پکیج یا موتورخانه وصل می‌شود و آبگرم مورد نیاز برای راه‌اندازی سیستم گرمایشی فراهم می‌شود. برای این منظور کویل در قسمت یونیت داخلی یا هواساز قرار می‌گیرد و هرگاه هوای گرم نیاز باشد فن هوای گرم و مطبوع حاصل از آب گرم را به داخل محیط می‌دمد.
  • پنل‌ها یا کانال‌های ورودی هوا به داخل ساختمان به صورت توکار در داخل سقف‌های کاذب نصب می‌شوند و در ظاهر دیده نمی‌شوند. به این ترتیب تأثیر منفی در دکوراسیون ندارند.
  • این سیستم هوا را به صورت یکسان و متوازن در تمام فضا پخش می‌کند.

  • در هر مجتمع سیستم داکت اسپلیت برای هر واحد آپارتمان به صورت جداگانه بوده و هوای گرم و سرد برای هر واحد به صورت مستقل تأمین می‌شود و به این ترتیب هنگام پرداخت هزینه شارژ، هزینه مصرفی هر واحد به صورت مجزا محاسبه می‌شود.
  • این دستگاه دارای فیلتر قابل شست و شو است و هوا را به خوبی تسویه کرده و هر گونه آلودگی را دور می‌کند. به این ترتیب هوای تازه و باکیفیت با کمترین میزان رطوبت وارد محیط می‌شود.
  • هیچ گونه محدودیت مکانی برای نصب این دستگاه تعریف نشده است و می‌توان آن را در گرم‌ترین و سردترین نقاط اقلیمی نصب کرد.
  • از آن‌جا که امکان لوله کشی بین یونیت داخلی و یونیت خارجی با اختلاف ارتفاع ۱۵ متر وجود دارد، سیستم کارایی مطلوب خود را در طولانی مدت حفظ می‌کند.
  • قیمت داکت اسپلیت به عوامل مختلفی از جمله نوع مدل، ظرفیت دستگاه، برند و غیره بستگی دارد اما در کل قیمت تمام شده آن نسبت به سایر دستگاه‌ها مانند کولر گازی به صرفه‌تر است.
  • این دستگاه بازدهی بالاتری نسبت به کولرهای گازی و کولرهای آبی دارد. این دستگاه با توان متناسب کار می‌کند، در نتیجه استهلاک آن به حداقل رسیده و انرژی کمتری مصرف می‌کند.

معایب

  • از آنجا که هوای گرم و سرد از یک کانال منتقل می‌شوند، امکان تنظیم دستی دما وجود ندارد.
  • این سیستم تمام قسمت‌های محیط حتی بخش‌هایی که استفاده نمی‌شوند را نیز تهویه، خنک یا گرم می‌کند و به این دلیل باعث اتلاف انرژی می‌شود.
  • صدایی که الکتروموتور فن داکت ایجاد می‌کند به دلیل قرار گیری در سقف‌های کاذب و مسئله پیچیدگی صدا ممکن است آزاد دهنده باشد. البته این موضوع در محیط‌های شلوغ اصلا مطرح نیست و تنها در محیط‌های ساکت جلب توجه می‌کند.

در خرید داکت اسپلیت باید به چه نکاتی باید توجه کرد؟

از آنجا که این دستگاه یک سیستم تخصصی به شمار می‌رود باید در خرید آن دقت کنید. ضمن این که حتی نصب آن نیز کار هر کسی نیست و باید افراد حرفه‌ای و متخصص برای نصب آن اقدام کنند. نکاتی که در ادامه بیان می‌کنیم شما را در خرید داکت اسپلیت کمک می‌کنند.

  1. هرچه بازدهی دستگاه بالاتر باشد، انرژی کمتری صرف تهویه هوا می‌شود. بنابراین دستگاه‌ با بازدهی بالا تهیه کنید.
  2. محل نصب در ساختمان مسکونی یا اداره و هر محیط دیگری نقش قابل توجهی در ابعاد دستگاه دارند. هنگام خرید می‌توانید در این باره با افراد متخصص مشورت کنید.
  3. ظرفیت دستگاه و در واقع میزان هوای سرد و گرم ارتباط مستقیمی با متراژ مکان استفاده دارند. باید با توجه به متراژ منزل یا محل کار این سیستم را انتخاب کنید.
  4. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود دستگاه با عملکرد مناسب را انتخاب کنید. به عنوان مثال ممکن است سیستم گرمایشی آن به کار شما نیاید. در این صورت داکت با سیستم سرمایشی ایده آل شما است. به میزان برق مصرفی دستگاه توجه کنید و قبل از خرید آمپر نشان داده شده بر روی کنتور برق ساختمان را نیز چک کنید. آمپر دستگاه نباید از آمپر کنتور برق بیشتر باشد.

بهترین مرکز فروش داکت اسپلیت

این سیستم تهویه هوا که امروزه انتخاب اول اکثر پروژه‌های ساختمانی بوده و با استقبال زیادی همراه است، در برندهای مختلف با کیفیت ساختاری متنوعی تولید می‌شود و اگر در این زمینه اطلاعات کافی نداشته باشید ممکن است با مشکل مواجه شوید. بنابراین برای اطمینان بهتر است مرکزی را برای خرید انتخاب کنید که اعتبار کافی داشته باشد. از آنجا که امروزه تمام خرید و فروش‌ها به صورت اینترنتی انجام می شوند، بهتر است این دستگاه منحصر به فرد را در سایت معتبر فروش داکت اسپلیت انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر کافی است از طریق لینک https://ductspliit.com  وارد سایت آن شوید و خرید خود را نیز با اطمینان و قیمت مناسب انجام دهید.

منبع : داکت اسپلیت یکتا سیستم ایرانیان | https://ductspliit.com

ارسال نظر: