کدخبر: 128

کرونا ویروس/ کرونای برزیلی کشنده تر از قبلی ها! +جزئیات مهم

مقامات آلمان از شناسایی نخستین مورد ویروس کرونای برزیلی در این کشور خبر دادند.

کروناویروس‌ خانواده بزرگی از ویروس‌ها است. کروناویروس‌ در دههٔ ۱۹۶۰ کشف شد.کروناویروس به‌طور طبیعی در پستانداران و پرندگان شیوع پیدا می‌کند.کروناویروس معمولا با آنفولانزا و سرماخوردگی اشتباه گرفته می‌شود. کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ (SARS-CoV-2)، در دسامبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین با همه‌گیری در انسان شیوع پیدا کرد.

روزنامه فرانسوی لوپریزین نوشت: مقامات ایالت هسن در آلمان از مثبت شدن آزمایش کرونای برزیلی در فردی که به تازگی از برزیل برگشته بود، خبر دادند.

به نوشته این روزنامه فرانسوی، این نوع از ویروس جهش یافته کرونا که برای نخستین بار در برزیل شناسایی شده، بسیاری مسری تر از گونه اولیه خود گزارش شده است.

کرونا ویروس

لوپریزین افززود: در هفته‌های اخیر، کشف و شناسایی چندین گونه جهش یافته کرونا از جمله انگلیسی، افریقای جنوبی و برزیلی، در جامعه بین‌المللی موجی از بیم و نگرانی را به خصوص در مورد قدرت سرایت بیشتر و ابهاماتی پیرامون اثربخشی واکسن‌های تولید شده در مقابل این گونه‌های جدید این ویروس، برانگیخته است.

این روزنامه فرانسوی نوشت: سازمان جهانی بهداشت پیش تر از شناسایی کرونای برزیلی در ۴ نفر در ژاپن که از برزیل برگشته بودند، خبر داده است.

لوپریزین به نقل از ساندرا سیزک، ویروس شناس مشهور آلمانی تصریح کرد که دانشگاه فرانکفورت از مثبت شدن آزمایش یک فرد مبتلا به کرونا برزیلی خبر داده در حالی که او هیچ علائم بیماری را نداشته است. آلمان پیشتر نیز ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی و افریقای جنوبی را نیز ثبت کرده بود.

بر اساس آخرین آمار منتشره ورد میترز، در آلمان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، بیش از دو میلیون و ۱۲۵ هزار نفر به همه گیری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که از این میان، بیش از ۵۲ هزار نفر جان خود را از دست داده و بیش از یک میلیون و ۷۸۰ هزار نفر بهبود یافته‌اند.

ارسال نظر: