کدخبر: 13351

معایب پکیج برقی که شما از آن بی خبرید !!!

 

اگر برای محیط خودتان که دارای سوخت فسیلی مانند گاز و گازوئیل نیس نیازمند یک پکیج برقی خوب و با کیفیت هستید اصلا نگران نباشید چون ما در اینجا با لیست کامل معایب پکیج برقی آشنا خواهیم شد.

آشنایی با پکیج برقی

پکیج برقی هم مانند پکیج های گازی و ... به عنوان یک سیستم گرمایشی مدرن به حساب می آید که متفاوت تر از آبگرمکن بوده و برای گرمایش محیط از طریق رادیاتور ، سیستم گرمایش از کف و ... و گرمایش آب گرم مصرفی مورد استفاده قرار میگیرد.

این سیستم گرمایش در محیط هایی که دسترسی به سوخت فسیلی مانند گاز و گازوئیل وجود ندارد بهترین گزینه بوده و طبق گزارش های مردمی بالای 61% از ویلا های شمال کشور به پکیج برقی مجهز هستند.

کارکرد پکیج برقی دیواری و پکیج گازی یا گازوئیلی با هم چندان تفاوتی ندارند و تنها در روش گرم کردن میتوان تفاوتی در این دو محصول مشاهده کرد. در پکیج های گازی و گازوئیلی مشعل و حرارت وظیفه گرم کردن آب را بر عهده دارد ولی در پکیج های برقی به جای حرارت المنت و نیروی الکترونیکی عمل گرم کردن آب را انجام میدهد.

پکیج برقی دیواری و زمینی چه تفاوتی با هم دارند ؟

هر دو سیستم با انرژی برق عمل گرم کردن آب را انجام میدهد و بیشتر تفاوت آن ها در ظرفیت ، محل نصب و تعداد قطعات مورد استفاده است. پکیج های برقی دیواری برای محیط های 50 الی 250 متر گزینه بهتری هستند ولی چنانچه محیط دارای ابعاد بزرگتری باشد پکیج برقی نمیتواند این متراژ بالا را ساپورت کند و در این صورت باید از پکیج برقی زمینی استفاده کرد.

پکیج برقی زمینی ظرفیت و قدرت بسیار بالایی نسبت به پکیج برقی دیواری دارد و به همین دلیل است که در محیط های بسیار بزرگ به عنوان یک گزینه خوب به شمار می آید.

با معایب پکیج برقی آشنا شویم !!!

هر محصولی نسبت به مزایا و ویژگی های خود دارای معایب میباشد. خیلی از افراد معایب را نشانه ایراد در محصول میدانند اما این مورد کاملا اشتباه میباشد. همه محصولات در هر زمینه ای دارای معایب بوده و این معایب که در پکیج برقی به آنها اشاره میکنیم نشانه ایراد در محصول نمیباشد.

5

پکیج برقی دیواری برای محیط های پر مصرف و بزرگ مناسب نیست !!!

در جدول مشخصات فنی پکیج برقی دیواری و زمینی ذکر شده است که در محیط های بسیار بزرگ و یا محیط هایی که مصرف آب بسیار بالا میباشد استفاده از پکیج برقی دیواری گزینه مناسبی نمیباشد. چون پکیج های برقی دیواری به دلیل داشتن قدرت پایین در اینگونه محیط ها راندمان خوبی ندارند و این مورد باعث آسیب به محصول میشود.

در نظر داشته این مورد جز معایب پکیج برقی بوده و به عنوان ایراد و اشکال در این سیستم گرمایشی نمیباشد چون در این مورد در مورد پکیج های گازی دیواری هم صدق میکند و فقط برای پکیج برقی نمیباشد.

پکیج برقی نسبت به پکیج گازی قیمت بالایی دارد

قیمت بالای پکیج برقی نسبت به پکیج گازی کاملا امری طبیعی میباشد چون قطعاتی که در پکیج برقی استفاده میشود تنوع و قیمت بالایی دارد تا امنیت محصول به صورت چشمگیری افزایش داشته باشد.

پکیج های گازی دارای مشعل ، برد و منبع انبساط و مخزن هستند ولی در پکیج های برقی قطعاتی مثل فیوز محافظ جان ، المنت ، ترموستات دیجیتالی و ... وجود داشته و به دلیل داشتن سیستم طراحی هوشمند طبیعی است که قیمت بالاتری داشته باشد.

عدم تامین آب در زمان قطعی برق

جالب است در سایت منبع یعنی آلپ هلدینگ که در زمینه تولید پکیج برقی دیواری وزمینی فعالیت میکند ذکر شده است که در زمان قطعی برقی استفاده از پکیج برقی غیر ممکن بوده و تامین آبگرم برای مصارف بهداشتی و گرمایش محیط انجام نمیشود. ولی ما در این مقاله این مورد را به عنوان معایب پکیج برقی نمیدانیم چون زمانی که کارکرد یک محصول با برق میباشد کاملا طبیعی است که در زمان قطعی برق دستگاه خاموش باشد.

در پکیج های گازی هم به دلیل کارکرد برد با برق زمانی که قطعی برق انجام میشود پکیج خاموش شده و عمل تولید آب گرم انجام نمیشود.

افزایش قبض برق به علت مصرف بالای برق

ابتدا قبل از اینکه اینکه به بررسی این موضوع بپردازیم باید بررسی کنیم که شما از چه محصولی و از چه برندی استفاده میکنید. تولید کننده های متنوعی در ایران در این زمینه فعالیت میکنند و مسلما کیفیت محصولات هر تولید کننده با تولید کننده دیگر متفاوت است. یک محصول با قطعات چینی و بی کیفیت مسلما مصرف بهینه ای نداشته و علاوه بر افزایش قیمت قبض، راندمان پایینی هم دارد.

برای جلوگیری از این مشکل تا حدود 40% در وهله اول حتما یک محصول خوب و با کیفیت خریداری نماید تا هم راندمان بهتری داشته باشید و هم قیمت قبض های ماهیانه به شکل خیلی زیادی کاهش پیدا کند. ما در راهنمای خرید پکیج برقی به همه این موارد اشاره کرده ایم که بهتر است حتما قبل از خرید به این موارد توجه کنید.

امکان برق گرفتگی در حین نصب و راه اندازی

تا به امروز گزارشی مبنی بر برق گرفتگی در حین نصب و راه اندازی و ... گزارش نشده است. نصب پکیج برقی توسط متخصص انجام میشود و چون تمامی متخصصان معتبر دوره های آموزش را گذرانده اند تمامی فنون نصب و قانون های مربوطه را میشناسند.

6

از سوی دیگر پکیج برقی معتبر و با کیفیت دارای فیوز محافظ جان 3 لایه بوده و در زمان کوچکترین اتصال این فیوز جریان برق را خاموش میکند تا به دستگاه و به اپراتور آسیبی وارد نشود.

نتیجه گیری

معایب پکیج برقی که ما در این مقاله به آنها اشاره کردیم بیشتر از منبع تولید کننده برای شما آماده شده است و هیچ مورد را کاسته و یا به آن اضافه نکردیم. هر محصول دارای معایبی میباشد و هیچ محصولی در دنیا وجود ندارد که معایبی نداشته باشد. اما این مورد زمانی صدق میکند که شما محصول با کیفیتی را خریداری کنید چون محصول بی کیفیت و ارزان قیمت مشکلات بسیار زیادی دارد و هیچ کالای ارزانی بی دلیل ارزان نیست !!!

کاربران عزیز اگه تجربه استفاده از پکیج برقی را دارید حتما در بخش نظرات در مورد این محصول برای ما بگین تا بیشتر با این محصول مدرن آشنا بشیم!!!

ارسال نظر: