کدخبر: 16603

ثبت نام در بازار بورس صفرتاصد خرید و فروش سهام در ایران

 

 

این روزها بورس به عنوان یک بازار سرمایه گذاری مطمئن در بین مردم بسیار پرطرفدار است. از آنجا که تورم در ایران با روند صعودی عجیبی رو به رو است، مردم از سرمایه گذاری ریالی و انباشته نگه داشتن پول نقد هراس دارند و در تلاشند که دارایی‌های خود را در مسیری سرمایه گذاری کنند که به سوددهی و ثبات ارزش سرمایه خود مطمئن باشند. به همین دلیل بازار بورس این روزها با خیل عظیمی از سرمایه گذاران همراه است. این بازار سرمایه نیز ریسک‌ها و خطرات احتمالی خود را دارد اما اگر اهل ریسک کردن باشید و با آگاهی و دانش کافی در این مسیر قدم بگذارید حتماً به سرمایه کلان دست پیدا خواهید کرد. برای شروع سرمایه گذاری در بازار بورس باید مراحل ثبت نام در این بازار را طی کنید. اولین قدم، دریافت کد بورسی است. دریافت کد بورسی خود مراحل خاصی دارد که در ادامه بیان می‌کنیم.

 

کد بورسی چیست؟

قبل از این که با مراحل دریافت این کد آشنا شوید، بهتر است مختصری به شرح آن و لزوم دریافت آن بپردازیم. کد بورسی که به آن کد سرمایه گذاری، کد سهام داری و کد معاملاتی نیز می‌گویند، یک شناسه منحصر به فرد برای هر سرمایه گذار است که با دریافت آن، سازمان بورس و سرمایه، شما را به عنوان سرمایه گذار یا سهام دار به رسمیت می‌شناسد. در واقع این کد شماره شناسایی شما در این بازار است و دریافت آن برای هر گونه فعالیت و معامله در بورس ضرورت دارد. هر سرمایه گذار می‌تواند تنها یک کد معاملاتی داشته باشد. کد سهام داری از سه حرف که غالباً سه حرف اول فامیلی سرمایه گذار است و پنج عدد تشکیل شده و مانند یک کلید یا مجوز ورود شما به بازار بورس را عملی می‌کند. بنابراین اولین مرحله برای ورود  به بازار سرمایه بورس دریافت کد سهام داری است.

کد بورسی آنلاین

در گذشته افراد برای دریافت کد بورسی به شعب کارگزاری مراجعه می‌کردند اما این روزها با افزایش استقبال مردم از این بازار باید از طریق ثبت نام اینترنتی در سجام برای دریافت این کد اقدام کنید. به این ترتیب می‌توانید با ورود به سامانه سجام و وارد کردن اطلاعات هویتی، ارتباطی، شغلی و بانکی خود به صورت آنلاین فرم ثبت نام را پر کنید. وقتی ثبت نام شما تکمیل شود، سامانه یک کد ده رقمی برایتان ارسال می‌کند. حال باید اپلیکیشن‌هایی که احراز هویت را انجام می‌دهند دانلود و نصب کرده و از طریق آن‌ها و با استفاده از این کد احراز هویت شوید. وقتی سامانه، احراز هویت شما را تأیید کند، کد بورسی را برایتان ارسال می‌کند. کد سهام داری معمولاً در همان روز ثبت نام و احراز هویت ارسال می‌شود اما اگر تأخیری در آن به وجود آید، صرفاً به  دلیل شلوغ بودن سامانه است و نهایتاً تا چند روز کد برای شما فرستاده می‌شود.

image_7fb4b24e2573e05c76d9ba0fce960fb9de9337f0.png

کارگزاری بورس چیست؟

اگر قبل از ورود به بازار سرمایه راجع به آن تحقیق کنید، به این نکته می‌رسید که شما به عنوان سهام دار نمی‌توانید مستقیماً در این بازار فعالیت کنید. شما می‌توانید در این بازار دارایی‌های مختلفی از قبیل کالا، اوراق و ارز را معامله کنید؛ اما این معامله‌ها توسط واسطه‌هایی انجام می‌شود که تحت عنوان کارگزاری شناخته می‌شوند. بعد از این که کد بورسی را دریافت کردید باید در کارگزاری ثبت کنید. کارگزاری‌های بسیاری در این بازار فعالیت می‌کنند و در اکثر شهرها نیز شعبه دارند. قبل از ثبت نام در کارگزاری باید در مورد آن تحقیق کنید و تمام سوابق، نحوه پشتیبانی، نوع خدمات، شعب، میزان کارمزد و امتیازهای تخفیف، میزان رضایت کاربران از خدمات آن‌ها و غیره را بررسی کنید. ضمناً باید احتیاجات معامله‌ای خود را نیز در نظر بگیرید تا بتوانید بر حسب آن کارگزاری مناسبی برای دریافت خدمات مورد نیاز خود انتخاب کنید.

ثبت نام آنلاین در کارگزاری

این روزها به لطف اینترنتی شدن امور ثبت نام در کارگزاری نیز مانند دریافت کد بورسی به صورت آنلاین انجام می‌شود و شما می‌توانید با ورود به سایت نظارت برای دیدن بهترین کارگزاری بورس و مقایسه با دیگر کارگزاری ها اینجا کلیک کنید، کارگزاری خودرا انتخاب و پس از مراجعه به سایت کارگزاری مورد نظر و پر کردن فرم، در آن ثبت نام کنید. از آنجا که درآمد این کارگزاری‌ها از طریق کارمزد معاملات شما حاصل می‌شود، پروسه ثبت نام به صورت رایگان انجام می‌شود و اگر هزینه‌ای هم پرداخت کردید متعلق به سجام می‌باشد. اگر از خدمات کارگزاری خود رضایت نداشته باشید، می‌توانید به راحتی کارگزاری خود را عوض کنید. بعد از ثبت نام در کارگزاری می‌توانید به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این بازار بزرگ به فعالیت بپردازید. شما می‌توانید به صورت مستقیم با خرید و فروش سهام و یا به صورت غیر مستقیم از طریق صندوق سرمایه گذاری و شرکت‌های سبدگردانی فعالیت خود را دنبال کرده و از طریق کارگزاری گزارش فعالیت‌های خود را دریافت کنید.

image_038f7b0ebcb581306c710a52f70d30765b23ed32.png

بهترین سامانه برای دریافت کد بورسی

ورود به بازار سرمایه گذاری بورس نیازمند درک عملکرد این بازار و آشنایی با محصولات بورس و نقش آن‌ها در سرمایه گذاری دارد، به همین جهت این بازار حساسیت‌های بسیاری می‌طلبد و لازم است برای ورود به آن با تمام مفاهیم بورس و نحوه معاملات آشنا شوید. گذشته از آن بسیاری از افراد حتی در دریافت کد بورسی و انتخاب کارگزاری دچار سردرگمی شده و سرمایه گذاری خود را تعویق می‌اندازند. به همین دلیل سامانه نظارت ایجاد شده تا تمام اطلاعات لازم را برای ورود به بازار بورس و فعالیت در آن به متقاضیان این بازار ارائه دهد. هدف سامانه نظارت ایجاد فضای نظارتی شفاف است و متخصصین آن در حوزه مالی با شعار یادگیری بیشتر، سود بیشتر به مردم خدمت می‌کنند. اگر در انتخاب کارگزاری خود دچار شک و تردید هستید، نظارت بهترین کارگزاری‌ها را بر اساس کیفیت خدماتشان رتبه بندی کرده و به شما معرفی می‌کند.

شما می‌توانید در سایت سامانه نظارت لیست کاملی از تمام کارگزاران و اطلاعات کاملی از آن‌ها شامل لیست شعب، اعضای هیئت مدیره، مجوزهای معاملاتی، آدرس‌های فیزیکی و اینترنتی و غیره را مشاهده کنید.همچنین شما می‌توانید در سایت نظارت به راحتی بدون اتلاف وقت در بورس ثبت نام کرده و کد معاملاتی خود را به صورت رایگان دریافت کنید. این سامانه بر عملکرد کارگزاران، شرکت‌های سبدگردان و صندوق‌های سرمایه گذاری نظارت دارد و در تلاش است افراد را بهترین انتخاب رسانده و تمام مسیرها را برای کاربران هموار سازد. برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر وارد سایت سامانه نظارت شده و به امید یک سرمایه گذاری مطمئن و پرسود کد بورسی خود را دریافت کنید.

 

ارسال نظر: