کدخبر: 17752

آشنایی با ساندویچ پانل ‌دیواری

 

ساندویچ پانل دیواری نوعی از مصالح ساختمانی آماده است که از دو لایه ورق تشکیل شده و مابین آن‌ها فوم تزریق شده است. این این نوع ساندویچ پانل جهت پوشش دیوار و نما استفاده می‌شود. از ساندویچ پانل دیواری جهت استفاده در دیوارهای خارجی و همچنین دیوارهای پارتیشن داخلی نیز استفاده می‌شود. ساندویچ پانل‌های دیواری معمولا دارای شیارهایی هستند که این شیارها به دلیل مقاومت بیشتر ورق و همچنین چسبندگی بهتر فوم به ورق، ایجاد می‌شوند. از ویژگی‌های منحصر به فرد ساندویچ پانل دیواری، مونتاژ ساده و سریع آن‌ها است.

همچنین به دلیل مقرون به صرفه بودن و نصب آسان ساندویچ پانل دیواری، تحمل بار زیاد، سبکی، مقاومت کافی در برابر آتش و دیگر حوادث طبیعی توأم با حفظ معیارهای بهداشتی و سازگاری کامل با محیط زیست، موجب استفاده از آن‌ها در پوشش دیوارهای بیرونی و داخلی سالن‌ها، مغازه‌ها، فروشگاه‌های بزرگ، انبارها، گاراژها، سردخانه‌های مخصوص میوه و سبزیجات، غرفه‌ها، سالن‌های پرورش دام و مرغ، سالن‌های صنعتی و کارخانجات و ... شده است. از جمله ویژگی‌های ساندویچ پانل‌ دنیای ماموت استفاده از ورق‌های آلوزینک وارداتی با کیفیت و مقاومت بالا در برابر خورندگی است که این موارد را در رقبای ماموت کمتر می‌توان یافت.

مشخصات فنی ساندویچ پانل دیواری

مشخصات فنی ساندویچ پانل دیواری شامل اطلاعاتی درباره پانل است که در انتخاب ساندویچ پانل دیواری با کیفیت شما را یاری خواهد کرد. از ساندویچ پنل دیواری در پوشش دیوار ساختمان ها و سوله ها استفاده می شود. فاکتورهای مورد بررسی برای مشخصات فنی پنل ساندویچی دیواری شامل ضخامت و وزن ساندویچ پانل، همچنین ویژگی های انواع ورق و انواع فوم پانل دیواری است. در برخی پروژه‌ها وزن و ضخامت دیوارهای سازه ارزش بالایی دارد.

 

در عین حال که انواع دیواری ساندویچ پانل موجب می‌شود دیوار تحمل بالایی در برابر فشار بار زیاد داشته باشد؛ توجه به اطلاعات فنی آن می‌تواند موجب هرچه بهتر بودن عملکرد این مصالح در سازه شود. مشخصات فنی ساندویچ پانل دیواری همان‌طور که اشاره شد شامل ویژگی‌های فنی و فیزیکی ساختار ساندویچ پانل می‌شود.

این مشخصات و اطلاعات فنی را می‌توان دسته بندی کرد. در واقع این مشخصات شامل اطلاعات لایه‌های بیرونی (ورق ساندویچ پانل) و اطلاعات فنی پیرامون نوع فوم پانل (لایه درونی) می‌شود.

ورق ساندویچ پانل دیواری

آن دسته از مشخصات فنی ساندویچ پانل دیواری که مربوط به ورق پانل می‌شود. درواقع رنگ، ضخامت و جنس ورق به کار رفته در ساختار آن در کیفیت آن بسیار موثر است. معمولا نوع ورق این ساندویچ پانل آلوزینک و یا گالوانیزه است. جنس ورق ساندویچ پانل می‌تواند با توجه به سفارش مشتری و کاربرد پانل تغییر کند. به طور کلی می‌توان پانل دیواری را به صورت یک رو ورق و یا دو رو ورق تولید کرد.

انواع ورق گالوانیزه می‌تواند به صورت ساده و یا پیش رنگ به صورت کوره‌ای در پانل دیواری استفاده شود. این ورق به صورت یک رو یا دو رو در ساختار پانل به کار می‌رود. ورق آلوزینک نیز از فولاد مخصوص به اضافه آلیاژ روی و آلومینیوم تشکیل شده است. درواقع می‌توان گفت آلوزینک از تمامی مشخصات آلومینیوم برخوردار است. استفاده از آلوزینک در پانل دیواری موجب کیفیت بالاتر و عمر مفیدتر سازه می‌شود. این ورق نیز به صورت یک رو آلوزینک یک رو آلومینیوم و نیز یک رو آلوزینک یک رو نایلون در ساندویچ پانل به کار می رود.

فوم عایق ساندویچ پانل دیواری

فوم عایق ساندویچ پانل دیواری، هسته ساندویچ پانل و محور اصلی آن است. این فوم لزوما باید عایق بوده و از انعطاف‌پذیری مناسبی برخوردار باشد. از بهترین انواع فوم در ساندویچ پانل دیواری می‌توان به فوم پلی اورتان اشاره کرد. این فوم به صورت مایع است و بین ورق‌های ساندویچ پانل تزریق می‌شود.

16

به همین دلیل هیچ گونه فضای خالی بین ذرات آن باقی نمی‌ماند. در نتیجه میزان هدر رفت انرژی به حداقل می‌رسد. از دیگر جنس‌های فوم عایق درونی فوم ایکس پی اس، پلی استایرن و پشم سنگ هستند. به جز جنس عایق ، دانسیته یا فشردگی آن نیز در اطلاعات فنی پانل مطرح است.

ابعاد پانل دیواری

ابعاد پانل دیواری شامل طول، عرض و ضخامت ساندویچ پانل می‌شود. ضخامت انواع ورق و یا لایه میانی نیز در ضخامت ساندویچ پانل دیواری موثر هستند. عرض ساندویچ پانل دیواری با توجه به شرکت تولید کننده متفاوت خواهد بود. به صورت معمول اما ضخامت آن ها بین 4 تا 12.5 سانتی متر است. درمکان هایی این مقدار تا 15 سانتی متر هم افزایش یافته است. عرض مفید پانل دیواری 1.14 متر و طول آن با توجه به سفارش مشتری بین 2 تا 14 متر است.

وزن پانل دیواری

وزن پانل دیواری نیز از جمله مشخصات فنی ساندویچ پانل دیواری است. عوامل مختلفی در تعیین وزن این سازه موثر هستند. به عنوان مثال انواع ورق ساندویچ پانل و یا عایق مورد استفاده می‌تواند در سبکی و سنگینی ساندویچ پانل تاثیر داشته باشد.

جمع بندی

دنیای ماموت مفتخر است که مبتنی بر نیازهای دقیق مشتریان با مشاوره‌های تخصصی و در صورت نیاز بازدید از محل پروژه، به مشتریان خود کمک نماید تا انتخابی صحیح داشته باشند. برای مشاوره تخصصی و سفارش ساندویچ پانل با کارشناسان دنیای ماموت در ارتباط باشید.

نشانی: آزادراه کرج-قزوین، پنج کیلومتر بعد از پل کردان

تلفن دفتر: 4500-021

تلفن کارخانه: 4500-026

وبسایت رسمی دنیای ماموت: https://mammutworld.com

ایمیل: crm@mammutworld.com

فکس: 88103520-021

 

 

ارسال نظر: