کدخبر: 20000

تجربه خواب دلنشین با کاور تشک کشدار یزدنساج

عوامل مختلفی از جمله تغذیه، گرمی و سردی هوا، آرامش روحی و سلامت بر بهبود خواب انسان ها تاثیر می گذارند. جدای از این موارد، حتی اگر بدن سالمی داشته باشید و در هوای مناسبی هم خوابیده باشید، اما رخت خواب شما راحت نباشد، به هیچ عنوان نمی توانید خوب بخوابید .

در گذشته افراد بیشتر رخت خواب و بالش خود را روی زمین قرار می دادند و استراحت می کردند؛ اما امروزه تخت خواب و تشک های طبی جای خود را در زندگی مردم باز کرده است. شاید با خود فکر کنید که با داشتن تشک راحت، قطعا افراد راحتی بیشتری برای خواب دارند؛ اما باید بگوییم که گاهی تشک های گران قیمت و طبی هم سبب راحتی بیشتر نمی شوند.

یکی از این موارد، گرم شدن و عرق کردن بیش از حد افراد در تابستان با خوابیدن روی تشک تخت خواب است. از طرفی با توجه به عدم شستشو تشک تخت، اغلب افراد با کثیف شدن تشک تخت خواب پس از چند سال روبه رو می شوند.

تعریق و کثیف شدن تشک تخت خواب هم چیزی به غیر از پرورش باکتری ها و قارچ ها به دنبال ندارد. بنابراین اگر به دنبال راه مطمئن برای خواب دلنشین هستید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

اهمیت محل خواب در خواب آرام

به طور کلی بدن انسان نسبت به مکانی که در آن می خوابد، واکنش مثبت و منفی نشان می دهد. هیچ شخصی در محیط های بد بو و کثیف خواب خوبی ندارد؛ مگر این که شخص از شدت خستگی، هیچ چیز دیگر را احساس نکند.

اما همین فرد هم با بیدار شدن از خواب، قطعا انرژی مثبتی را در این محیط پیدا نمی کند. حتی گاهی ممکن است که افراد با خوابیدن در محیط های بد بو و کثیف، دچار سردرد شوند؛ با این که حتی از علت آن هم آگاهی نداشته باشند.

از طرفی با توجه به این که تنها شما صاحب تخت خواب خود هستید، در صورت عدم اهمیت به محل خواب، ضرر بزرگی را به خود وارد می کنید. وجود رخت خواب مناسب به آرامش گرفتن تمامی عضلات و ستون فقرات بدن شما کمک می کند. بنابراین علاوه بر سلامت روح، سبب تضمین سلامت جسمی شما هم می شود.

ویژگی های محل خواب مناسب

اگر می خواهید محل خواب استانداردی را داشته باشید، باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

1.بالش استاندارد و نرم

استفاده از بالش استاندارد، جزو مهمترین موارد برای خواب راحت است. اگر دقت کرده باشید، اگر بالش زیر سر شما حتی یک سانت کوتاه یا بلند تر از حد معمول باشد، خواب راحت را از شما می گیرد. البته باید بدانید که استاندارد ارتفاع و نرمی بالش، بستگی به ساختار بدن و گردن هر فرد دارد. بنابراین برای اطمینان از خون رسانی به سر، بالش استانداردی را انتخاب کنید.

2. دمای مناسب

یکی از عوامل بسیار مهم در خواب خوب، متعادل بودن دمای محیط خواب است. هر فرد دارای طبع بدنی متفاوت است؛ از همین رو نمی توان دمای خاصی را برای همه افراد تعیین کنیم؛ اما باید توجه کنید که دمای بدن افراد در هنگام خواب، پایین تر می آید.

بر این اساس، متعادل ترین دما برای خواب، حدود 16 تا 20 درجه سانتی گراد است. اگر دمای محیط زیادتر از حد معمول شود، ضربان قلب و در نتیجه تعریق بدن بیشتر می شود و در نهایت افراد را از خواب بیدار می کند. البته برخی از افراد به طور کلی گرمایی هستند؛ از همین رو برای خنک تر شدن محل خواب آن ها، کاور تشک کشدار خنک کننده را پیشنهاد می کنیم.

3. نورپردازی

نور طبیعی خورشید، در تمامی قسمت های زندگی ما نقش مهمی را ایفا می کند؛ اما امروزه استفاده از نورهای مصنوعی، خیلی بیشتر از نورهای طبیعی شده است. باید بدانید که وجود نورهای مصنوعی در شب، مانع از خواب راحت و دلنشین می شود. از همین رو پیشنهاد می کنیم که محیط اتاق خواب خود را تاریک کنید و مانع از تابش نور لوازم الکترونیکی در اتاق شوید.

4. پاکیزه بودن محل خواب

پاکیزه بودن ملحفه، تشک، بالش و روتختی، بر کیفیت خواب تاثیر زیادی می گذارد. متاسفانه با توجه به سخت یا حتی غیر ممکن بودن بودن شستشو تشک آماده تخت خواب، افراد چاره ای برای تمیز کردن تشک تخت خواب خود ندارند.

اما اگر می خواهید به تمیز ماندن تشک تخت خواب خود کمک کنید، حتما از ملحفه یا محافظ تشک استفاده کنید. با این کار، جدای از تمیز بودن محل خواب، از آسیب حشرات موذی مانند ساس و باکتری های مضر هم جلوگیری می کنید.

5. دکوراسیون آرامش بخش

محیط اتاق خواب و چیدمان وسایل در اتاق، بر آرامش یا ایجاد هیجان درونی انسان ها تاثیر می گذارد. هرچه اتاق شما شلوغ تر باشد، قطعا ذهن درگیرتری را هم در هنگام خواب خواهید داشت.

از طرفی استفاده بیش از حد رنگ های جذاب و گرم هم سبب تحریک اعصاب می شود. از همین رو پیشنهاد می کنیم که به دنبال پرده پانچی با رنگ آرامش بخش و کاملا ساده برای اتاق خواب خود باشید.

6. عدم رطوبت در محل خواب

طبق توصیه اکید طب ایرانی، افراد به هیچ عنوان نباید در مکان های نمناک استراحت کنند؛ چرا که این شرایط سبب ایجاد ضعف، سستی بدن، دردهای عضلاتی و ککسل بودن در روز می شود. بنابراین اگر در طول خواب تعریق زیادی دارید، حتما به فکر راه چاره برای این کار باید باشید. توجه کنید که حتی این موضوع را برای محل خواب کودک خود هم رعایت کنید.

بهترین راه برای جلوگیری از رطوبت و کثیف شدن محل خواب چیست؟

رطوبت و آلودگی، جزو مواردی هستند که همه افراد در زندگی خود تجربه می کنند؛ اما چگونه از این دو مورد خلاص شویم؟ اولین و مهمترین کار برای تمیز ماندن تشک، استفاده از ملحفه روی تخت یا تشک ساده است. شما می توانید ملحفه بزرگی را روی تشک تحت خود بکشید و در صورت ایجاد رطوبت یا آلودگی، آن را بشویید و خشک کنید.

اما ملحفه هم مشکلات خاص خود را دارد؛ مثلا با خوابیدن متوالی روی تخت، جمع می شود و سفت کردن آن روی تخت هم کار مشکلی است. از طرفی میزان ضخامت ملحفه به قدری نیست که عایق قطعی برای رطوبت و ورود حشرات باشد.

بنابراین پیشنهاد می کنیم که با پرداخت هزینه بیشتر، ماندگاری و تمیز بودن تشک خود را تا چند سال تضمین کنید. تنها کافی است که متناسب با سایز تخت خواب، کاور تشک کشدار خریداری کنید.

کاور تشک با داشتن کش های مستحکم، تمامی تشک را در خود جای می دهد و دیگر دردسرهای جمع شدن روتختی را ندارد. همچنین با داشتن لایه های محافظ فوق العاده قوی، مانع از ایجاد رطوبت و ورود حشرات هم می شود.

کاور تشک کشدار را از کجا بخریم؟

امروزه فروشگاه های زیادی از جمله ترب، دیجی کالا و یزد نساج در زمینه فروش محافظ تشک کشدار فعالیت می کنند؛ اما باید بدانید که همه آن ها دارای خاصیت ضد آبی و خنک کننده نیستند.

بنابراین حتما قبل از خرید، درباره تولیدی آن تحقیق کنید. البته اگر به دنبال تولیدی معتبر برای کاور تشک هستید، به وبسایت یزد نساج مراجعه کنید. این تولیدی جدای از کاور تشک، انواع روفرشی کشدار و پرده پانچی را هم ارائه می کند.

جان کلام

با توجه به اهمیت کیفیت خواب در زندگی افراد، خیلی مهم است که شرایط خواب راحت را فراهم کنید. بنابراین می توانید با توجه به نکات گفته شده در این مطلب، بهتر از قبل استراحت کنید. خرید کاور تشک کشدار به شما کمک می کند که در محیطی پاکیزه و با دمای متعادل استراحت کنید. بنابراین در صورت خرید باکیفیت این محصول، می توانید به وبسایت یزد نساج مراجعه کنید.

ارسال نظر: