کدخبر: 3810

نکات مهم دکوراسیون و طراحی داخلی مغازه

طراحی داخلی مغازه و طراحی نمای آن بهترین راه جهت رشد تجاری می باشد. از اصول طراحی داخلی مغازه می توان به دکوراسیون ویترین مغازه اشاره کرد که دقیقا در این مودر شرکت مهران طاهری اماده ارایه مطالب مفید در این زمینه می باشد.

ساده ترین راه جهت افزایش بازدید از مغازه و کسب سود مناسب توجه یه دکوراسیون و طراحی داخلی مغازه می باشد. طراحی داخلی مغازه موارد متعددی از جمله قفسه بندی و چیدمان استاندارد اجناس را شامل می شود. نورپردازی استاندارد مغازه و دکوراسیون ویترین از دیگر نکات مهم در طراحی مغازه می باشد. از طرف دیگر جهت جلب نظر مشتری باید به طراحی نمای مغازه نیز توجه کرد.

یکی از راه های بهبود کسب و کار و جلب توجه مشتری جهت بازدید و خرید از مغاره و فروشگاه توجه به طراحی و دکوراسیون داخلی و بیرونی مغازه می باشد. طراحی و دکوراسیون مدرن یک مغازه موجب جلب نظر مشتریان شده و آنها را ترغیب می کند که از مغازه دیدن نمایند. از مزایای دکوراسیون داخلی مغازه استفاده بهینه از فضای موجود و بهبود عملکرد تجاری شده می باشد که منجر به موفقیت صاحبان کار در مقابل رقبا می شود.شما برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد طراحی داخلی مغازه کافیست به شرکت مهران طاهری مراجعه نمایید.

نکات مهم در طراحی و دکوراسیون داخلی مغازه از دیدگاه مهران طاهری :

با رعایت اصول مربوطه طراحی و دکوراسیون فضا می توان نست به مدرن کردن مغازه و جلب نظر مشتری اقدام نمود. از اقدامات اساسی جهت طراحی دکوراسیون داخلی مغازه عبارت است از:

قفسه بندی استاندارد

از جمله تجهیزات مورد استفاده در اکثر مغازه ه قفسه بندی هست که نقش مهمی در نمای داخلی یک مغازه دارد. از اصول دکوراسیون داخلی مغازه بهره گیری از قفسه بندی های استاندارد و شیک می باشد. فاصله گذاری بین قفسه بندی ها باید در جهت راحتی تردد مشتری و دسترسی راحت آنها به اجناس باشد

دکوراسیون

رعایت نظم و ترتیب در دسته بندی اجناس موجود در قفسه بندی در کنار ظاهر زیبا به مشتری کمک می کند تا در کمترین زمان ممکن بتواند کالا مورد نظر خود را مشاهده نماید. از دیگر نکات مهم در چیدمان داخلی مغازه قرار دادن اجناس پر فروش و پر طرفدار در معرض دید مشتری می باشد.

دکوراسیون ویترین مغازه

یکی از مهم ترین اصول در طراحی و دکوراسیون مغازه های کوچک و بزرگ توجه به چیدمان و دکوراسیون ویترین مغازه می باشد. هر چه ویترین مغازه جذاب تر و جالب تر باشد مشتری را بیشتر ترغیب به بازدید از داخل مغازه می کند. استفاده از تجهیزات و قفسه بندی استاندارد در ویترین در جهت نمایش دادن اجناس، قرار دادن جناس پرفروش در ویترین مغازه، بهره گیری از تجهیزات نورپردازی مدرن به ویژه جهت تامین روشنایی در شب از جمله نکات مهم در جهت دکوراسیون ویترین مغازه ها به حساب می آید.

نورپردازی مغازه

از دیگر نکات ضروری در طراحی داخلی مغازه توجه به عنصر نورپردازی و تامین روشنایی مغازه می شود. از اصول مهم در نورپردازی یک مغازه روشن کردن فضای مغازه به ویژه نقاط کور با بهره گیری از تجهیزات نورپردازی استاندراد و در عین حال کم مصرف می باشد. نورپردازی داخلی در دکوراسیون مغازه به ویژه دکوراسیون مغازه کوچک اهمیت زیادی دارد. نورپردازی استاندارد در مغازه های کوچک سبب بزرگ دیده شدن فضای موجود می شود.

طراحی نمای مغازه

صاحبان فروشگاه ها علاوه بر توجه به طراحی داخلی مغازه باید به دکوراسیون و طراحی نمای بیرونی مغازه نیز بپردازند که نقش مهمی در جلب نظر مشتری و تمایل آنها به خرید دارد. از مواردی که در جهت طراحی نما مغازه مد نظر قرار می گیرد بهره گیری از عناصر مدرن جهت دکوراسیون بیرون مغازه می باشد. همچنین نورپردازی مدرن و شیک نمای بیرونی مغازه به ویژه شب هنگام تاثیر زیادی در جلب نظر بیننده گان و رغبت آنها جهت بازدید از مغازه دارد.

در این مقاله توضیحاتی راجب طراحی های داخلی موثر مغازه به شما می دهیم . پس اگر به فکر طراحی های داخلی موثر برای مغازه خود هستید حتما به این مقاله سر بزنید.

آموزش طراحی های داخلی موثر مغازه

یکی از موثرترین عوامل در خرید و فروش امروز در بازارها، محیط خرید که مشخصه اصلی آن طراحی های داخلی است. مخصوصاً برای خانم ها که به جزئیات دقت می کنند. و قطعاً اجناس تنها تعیین کننده خرید و فروش نیستند بلکه محیط و طراحی دکوراسیون داخلی مغازه تاثیر بسزایی در این امر دارد. شاید دیده باشید که دو مغازه با اجناس مشابه فروش متفاوتی نسبت به هم دارند که دلیل آن هم این امری است که به آن اشاره کردیم. در این مقاله تلاش بر این خواهیم داشت که تا چند نکته مهم در رابطه با دکوراسیون داخلی مغازه را بیان کنیم.

طراحی های داخلی موثر

یکی از عواملی که می تواند مشتری های زیادی را جذب کند طراحی نما مغازه است، نما یکی از اجزایی است که مشتری با آن ارتباط مستقیم دارد و می توان با یک طراحی نمای مغازه  اصولی و مدرن موجب جذب مشتری شد و همینطور یک طراحی غیر استاندارد نیز می تواند عاملی برای دفع مشتری ها شود. یکی از مهمترین مسائلی که صاحبان فروشگاه باید به آن توجه بسیاری داشته باشند،  داشتن یک فروشگاه با ظاهری زیبا و متناسب باعث می شود تا مشتری ها جذب آن و برای دیدن داخل تشویق شوند.

طراحی های داخلی، زیبا و شیک در داخل مغازه ها باعث فروش محصولات شده همینطور نحوه ارائه محصولات و نورپردازی ارتباط مستقیمی با میزان فروش محصولات دارد که در کنار طراحی های موثر داخلی می‌توان به آن توجه بسیاری داشت.

دکوراسیون داخلی

با در نظر گرفتن این موضوع که سلیقه های متفاوتی وجود دارد و هر فرد سلیقه ای خاص به خود را دارد. نمی توان یک قالب خاص برای طراحی دکوراسیون مغازه ها ارائه داد بلکه با شناختن بیشتر مشتری ها و در نظر گرفتن علایق اکثریت  می توان چینش محصولات و طراحی های داخلی را با آن تنظیم کرد. الگوهای حرکتی و رفتاری مشتریان خود را باید زیر ذره‌بین قرار داد و با توجه به آنها چیدمان های مختلفی را طراحی کرد و بهترین بهره را از آن برد.

با توجه به اینکه محیط و اندازه و ابعاد مغازه تاثیر چشمگیری در چینش محصولات دارند باید با توجه به آن طراحی های داخلی موثر را در نظر گرفت تا چشم خریداران را به خود جلب کند. طراحی دکوراسیون مغازه کوچک نیاز به توجه و دقت بیشتری دارد چرا که فضای کافی در اختیار نداریم و و از همان فضای محدود باید نهایت استفاده را ببریم.

اولین قسمتی که مشتری با آن روبه‌رو و وارد آن می‌شود ورودی مغازه است.در واقع این قسمت قدم اول مغازه شماست که بسته به فضای مغازه اندازه آن مشخص می شود. با کمی توجه می توان دریافت که افراد به ویژه خانم ها راه های شلوغ و پر ازدحام را که مدام در حال برخورد با سایر افراد و یا مانکنهای در راهرو هستند را دوست ندارند.

طراحی نمای بیرونی مغازه با گروه معماری مهران طاهری

دکوراسیون ویترین مغازه پل ارتباطی بین مغازه و نمای بیرونی مغازه است.  طراحی های موثر همچنان تاثیر شگرفی در جذب خریداران  دارند. ویترین همان عاملی است که تعیین می کند، مشتری به داخل مغازه شما خواهد امد یا خیر در واقع اجناس پشت ویترین شما گویای اجناس داخل اند و گلچینی از آن ها هستند.

می توان محصولات پر طرفدار را در قفسه های میانی و یا در ویترین قرار داد که در سطح چشم قرار گیرند. یکی از کارهای موثری که می توان انجام داد استفاده از علامت ها و یا تابلوها در ویترین و جلب توجه کردن آن است.

ارسال نظر: