کدخبر: 8839

برچسب هولوگرام امنیتی چیست؟

 

هولوگرام های امنیتی برچسپ هایی با یک هولوگرام چاپ شده به دلایل امنیتی هستند.جعل هولوگرام ها و برچسپ های امنیتی بسیار دشوار است چرا که آن ها نسخه ی ثانی هولوگرام اصلی هستند که گران و تخصصی بوده و مستلزم تجهیزات پیشرفته ی تکنولوژیک هستند.

هولوگرام لیپ من

جعل هولوگرام های لیپ من بسیار دشوار است چرا که قادر به نگهداشتن تصاویر متحرک مانند انیمیشن است.هولوگرام های لیپمن از مواد منحصر به فردی ساخته میشوند که خریدن آن ها دشوار بوده و برای تولید نیاز به تجهیزات گران قیمتی دارند.

هولوگرام لیپ من براساس تکنیک یک رنگ قدیمی فوتوگرافیک بوده و فوتوگرافی تداخلی یا لیپ من نامیده میشود.درسال هزار و هشت صد و نود و یک توسط گابریل لیپ من اختراع شد.او جایزه ی نوبل فیزیک را در سال هزار و نهصد و هشت دریافت کرد.فوتوگرافی لیپ من اولین تکنیکی بود که توانست فوتوگرافی های رنگی را مستقیما از طریق دوربین ضبط کند.

کاربرد هولوگرام امنیتی

هولوگرام های امنیتی چکاری میتوانند انجام دهند,برچسپ ها میتوانند درچه مواردی استفاده شوند و چگونه میتوانند محصولات,نام تجاری و اسناد مارا محافظت کنند.

در ساختار متفاوت و اندازه ها و طرح های متفاوت در دسترس بوده و یک هولوگرام امنیتی سه بعدی میتواند در اشکال مختلف وجود داشته تا با تجهیزات بسته بندی و نام تجاری منحصر به فرد متناسب باشند.تعدادی از خصایص ضد جعل آن ها نیز به صورت آشکار و نهان در آیزن جاسازی شده اند.

ویژگی های هولوگرام امنیتی

•           تصاویر سه بعدی شفاف، با عمق و پهنای افقی و عمودی.

•           ساخته شده از مواد منحصر به فرد و فرآیندی دقیق.

•           استفاده ی آسان.

•           بدون نیاز به بیننده یا خواننده ی خاص.

•           امنیت چندلایه با استفاده از تکنولوژی آشکار و نهان

•           فرآیند تولید بالا.

برچسب هولوگرام سه بعدی در کولرها

بسته بندی امنیتی,برچسپ های هولوگرام سه بعدی کولرها جایگاه مدیریت تولیدی,با تولید برنامه ی ضمانت تجاری برای نام های تجاری کولرهارا داراست.هدف این برنامه جلوگیری از جعل کولرها و عدم ترغیب واردات غیرقانونی است.کولرهای دوپنت آیزن را بعنوان اساس برنامه شان انتخاب کرده اند.

برنامه ی ضمانت تجاری از تکنولوژی هولوگرافیک سه بعدی آیزن بعنوان یک کد جاسازی شده استفاده کرده است تا به محصولات بزرگ تر اجازه ی پیگیری و ردیابی را بدهد.

2

معرفی انواع هولوگرام

هولوگرام ها دسته بندی های متفاوتی دارند و از لایه های مختلفی تشکیل می شوند . به برخی از دسته بندی های انواع آن هادر زیر اشاره می شود .یک هولوگرام  از دو لایه ی اصلی به نام های لایه ی فوقانی و لایه ی زیرین ساخته می شود .این لایه ها بسته به انواع هولوگرام میتواند بیشتر شود .

هولوگرام استریوگرام

این نوع هولوگرام یه هولوگرام دارای حرکت است و نحوه ی تشکیل آن بدین صورت است که از تصاویر متحرک در فریم های مختلف به صورت جداگانه بر روی سطوحی که به نور حساس هستند ثبت می شود . نورپردازی به هر یک از فریم ها با توجه به توانایی و حساسیت سطح می تواند افزایش یابد .

هولوگرام پالسی

برای تشکیل این نوع هولوگرام عملیات میانی که شامل تهیه ی هولوگرام اصلی و به دست آوردن فرم نیکلی می باشد حذف شده و لیزر را به صورت مستقیم به فتوپلیمر می تاباند . به خاطر اینکه لیزری که برای این عملیات استفاده می شود پالس نام دارند به آن هولوگرام پالسی می گویند .

مزیت این لیزر نسبت به سایر لیزر ها این است که می تواند در میلی ثانیه نور پردازی بیشتری کند .از این نوع برای عکاسی چهره بسیار استفاده می شود .

هولوگرام های کارت PVC

یکی از پرکاربرد تربن انواع هولوگرام هولوگرام کارت پی وی سی می باشد که بیشتر بر روی کارت های شناسایی استفاده می شود واین هولوگرام ها شفاف هستند .این هولوگرام جنبه ی امنیتی و محافظتی دارد ، باعث افزایش طول عمر کارت می شود و از جعل کردن کارت ها جلوگیری می کند . به دو صورت می توان این هولوگرام را بر روی کارت های شماسایی نصب کرد یکی به صورت هات استمپ و یا چسباندن به شیوه ی معمولی .مزیتی که روش هات استمپ دارد امنیت بیشتر آن است .

هولوگرام های نوار چسبی

این نوع برای مواردی که نیاز به امنیت بسیار بالا دارند استفاده می شود . موارد استفاده ی آن در پاکت نامه ها ، کارتن ها و جعبه ها است . وجود این نوار چسب به منزله ی اصل بودن ، آکبند بودن است .

بر روی این هولوگرام ها نوشته های بسیار ریزی وجود دارد که فقط با دستگاه های لیزر قابل خواندن است .این نوار چسب ها قابلیت این را دارند که از حالت نواری خارج شده و به برچسب تبدیل شوند . این کار به کمک دستگاه دایکات قابل انجام است .

مهمترین مزایای هولوگرام

با وجود استفاده روز افزون از هولوگرام شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که مهمترین مزایای هولوگرام چه می باشد که موجب می شود افراد به سوی استفاده از آن گرایش پیدا کنند. امروزه بیشتر مصرف کنندگان به سوی محصولاتی جذب می شوند که مجهز به برچسب امنیتی هولوگرام هستند زیرا این برچسب اعتبار اجتماعی بوده و تولید کنندگان کالاهای زیادی به استفاده از آن نشان می‌دهد با این حال می توان گفت استفاده از این برچسب بر روی اجناس باعث کاهش هزینه‌های طولانی مدت می شود و از طرفی پیگیری اجناس شخصی را نیز ساده تر می سازد.

3

همچنین دقت داشته باشید که امروزه با وجود اینکه برندهای متفاوت و جعل و تقلب در برند ها بسیار دیده می شود طبیعتا شناسایی کالای اصیل کار سختی است اما برای حل این مشکل می‌توان گفت استفاده از برچسب های امنیتی هولوگرام  بسیار شیوع پیدا کرده است زیرا کالاهایی که دارای برچسب هولوگرام هستند به راحتی از کالاهای تقلبی شناسایی می‌شود.

هولوگرام ابزار های نوری غیر قابل کپی بوده که با استفاده از تکنولوژی لیزر ساخته می شود با این حال می‌توان گفت این برچسب ها علاوه بر زیبایی بصری چشمگیری که برای مشتریان دارد امنیت بالایی داشته و در آن امکان هیچ گونه کپی برداری و یا اسکن وجود ندارد.

از طرفی دقت داشته باشید با استفاده از شناسایی بصری که در هنگام استفاده از برچسب های امنیتی الگو به وجود می‌آید امکان دزدیده شدن اجناس کاهش چشمگیری پیدا می کند.

از دیگر مزایای هولوگرام می‌توان به خاطر سپردن سال خرید جنس با استفاده از بارکد های قابل اسکن، پیگیری و بررسی اجناس قابل حمل، ایجاد اعتماد در مشتری و غیره اشاره نمود. همچنین شایان ذکر است که هولوگرام با کد های رنگی نیز به گونه ای بوده که شناسایی بصری اجناس را ساده تر می کند با این حال در سازمان های بزرگ این کدهای رنگی به همراه بارکد ارائه می گردد تا مالکیت سازمان یا سال خرید آن به راحتی مشخص گردد.

این برچسب ها برای بعضی از برنامه‌های انطباق بیمه و دولت و همچنین برای مدارک تحصیلی در وزارت دفاع و فروشندگان تامین کننده تجهیزات نظامی مورد نیاز می باشد.

ارسال نظر: