کدخبر: 494

زمان پرداخت معوقات کارگران اعلام شد / حقوق کارگران افزایش یافت

مطابق ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور افزایش ۱۵۰ هزارتومانی حق مسکن کارگران باید از ابتدای فروردین ماه ۱۴۰۰ به تمام کارگران مشمول قانون کار پرداخت شود و معوقات از این تاریخ بایستی به حساب کارگران واریز گردد.​

حقوق کارگران همیشه از مسائل مهم جامعه بوده است. حقوق کارگران در خانه ملت از جمله موضوعات مورد بحث است هرساله. افزایش حقوق کارگران در دستور کار دولت قرار گرفته است و خبرهای جدید از آن منتشر شده است. حقوق کارگران با توجه به تورم و افزایش قیمت ها باید تنظیم شود. اخبار حقوق کارگران را با ما دنبال کنید.

 یکی از بندهای مورد بحث در افزایش مزد سالیانه کارگران، حق مسکن است که رقم آن در شورای‌عالی کار توسط نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت پس از تعیین به هیئت وزیران پیشنهاد داده می‌شود و باید در جلسه هیئت دولت به تصویب برسد. ۲۳ اسفند ماه ۹۹ بود که جلسه شورای‌عالی کار تشکیل شد و حداقل دستمزد کارگران به ۳۹ درصد افزایش یافت.

با آن مصوبه، حداقل حقوق کارگران از ۱میلیون و ۹۱۰ هزار تومان به ۲میلیون و ۶۵۵ هزار تومان و حق مسکن کارگران به ۴۵۰ هزار تومان و بن و خواروبار به ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافت، همچنین پایه سنوات ۱۴۰ هزار تومان تعیین شد.

امروز نیزاسحاق جهانگیری, معاون اول رئیس جمهور مصوبه موضوع افزایش کمک هزینه مسکن کارگران را برای اجرا به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.

کوروش یزدان،مدیر کل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار درباره افزایش حق مسکن گفت: در ۲۰ سال گذشته چندین بار حق مسکن افزایش یافت و به رقم ۴۰هزار تومان در سال ۹۷رسید.  

وی اظهارداشت: این مولفه دستمزد در سال۹۷ با رشد ۱۵۰درصدی به مبلغ یکصد هزارتومان در دستمزد ۹۸رسید و پس از آن نیز دوباره با رشد سه برابری (معادل ۳۰۰هزارتومان) در دستمزد سال گذشته تصویب شد.  

مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون بیان کرد: در تعیین دستمزد امسال نیز شورای عالی کار پیشنهاد افزایش ۵۰درصدی حق مسکن کارگران را مطرح کرد که این موضوع توسط هیات وزیران تایید شد و درنهایت مصوب شد که امسال حق مسکن کارگران ۴۵۰هزار تومان باشد.  

وی تاکید کرد: افزایش ۱۵۰هزار تومانی حق مسکن کارگران از اول فروردین ۱۴۰۰قابل پرداخت است و باید به همه کارگران تابع قانون کار پرداخت شود. 

ارسال نظر: