کدخبر: 1192

حمید لولایی: بازی در نقش خشایار مستوفی باعث شد افسرده شوم!

حمید لولایی امسال بعد از سه سال کم کاری و خانه نشینی امسال با حضور در سریال «پنچری» به تلویزیون بازگشت.

مرجع سینما و تلویزیون ایران، حمید لولایی بازیگری که بسیاری از درخشان ترین نقش های طنز تاریخ تلویزیون را ایفا کرده، این روزها کم کار شده است.

سال‌ها حضور در آثار طنز و درخشش در نقش‌هایی خاص باعث شده تا « حمید لولایی» به یکی از محبوب‌ترین ستارگان سینما و تلویزیون تبدیل شود. او بازیگری را از زمانی که بسیار جوان بود آغاز کرد ولی سال‌ها بین کارش وقفه افتاد تا این که نزدیک به 40 سالگی بود که موفق شد خود را به عنوان یک چهره محبوب مطرح کند. بدون شک مجموعه «ساعت خوش» نقطه شروع درخشش حمید لولایی بود و بعد از آن همکاری‌های متعدد با رضا عطاران، سعید آقاخانیو حتی مهران غفوریان باعث شد تا حمید لولایی به چهره شماره یک کمدی و طنز تبدیل شود. هنوز هم شاه نقش او یعنی خشایار مستوقی، زبانزد همه علاقمندان به این بازیگر است. او که بارها تجربه حضور در سریال‌های مناسبتی نوروز را داشته، امسال هم در سریال نوروزی «شب عید» حضور دارد. با حمید لولایی همراه شدیم تا از دوران بازیگری، زندگی شخصی، خاطرات جذاب و رابطه‌اش با عید نوروز بدانیم.

 «شب عید» در مشهد

حضورم در سریال «شب عید» چند دلیل عمده دارد که شاید مهمترین آنها حضور سعید آقاخانی به عنوان کارگردان این اثر باشد ضمن اینکه فیلمنامه جالبی دارد که در عین حال که شکلی اپیزودیک دارد و هر خانواده برای خودش قصه ای منحصر به فرد دارد و همه این قصه ها به هم ارتباط پیدا می کند. من و خانم مرجانه گلچین نقش یک زن و شوهر را داریم که برای حل مشکل مان راهی مشهد می شویم و اتفاقات جالبی برایمان رخ می دهد.

همکاری با سعید آقاخانی

من بارها با سعید آقاخانی همکاری کرده ام و در واقع افرادی مثل او یا رضا عطاران یا مهران غفوریان در کار برای من مثل اعضای خانواده هستند. درک خوبی از کار با یکدیگر داریم و شناختی که در این سال ها از همدیگر پیدا کرده ایم باعث می شود تا در هنگام کار هم راحت تر جلو برویم و هم کار بهتر و قابل قبولی ارائه دهیم.

سریال های مناسبتی عید

من بارها تجربه کار در سریال های مناسبتی نوروز یا حتی ماه رمضان را داشتیم و این را به خوبی می دانم که مخاطب دوست دارد این سریال ها را دنبال کند. سال ها است که این سریال مناسبتی برای مردم به آثاری تبدیل شده که از آن استقبال می کنند ولی باید این را هم در نظر گرفت که اگر کار ضعیفی به آنها ارائه دهم قطعا آن را پس می زنند. متاسفانه در سال های اخیر کیفیت برخی از آثار تلویزیونی به شدت پایین بوده و همین باعث شده که کار سخت تری هم برای ساخت آثار مناسبتی داشته باشیم. امیدوارم مردم سریال شب عید را دوست داشته باشند.

حمید لولایی

دوری سه ساله!

من تا پیش از سریال «پنجری» که اواسط امسال پخش شد، حدود 3 سال بود که در تلویزیون فعالیتی نداشتم و دلیل اصلی آن هم نبود کارهای با کیفیت و عدم ساخت آثار طنز خوب و آبرومندانه بود. عدم کار کردن برخی از طنزسازان قدرتمند در این سال ها باعث شده تا کیفیت آثار کمدی به شدت پایین بیاید، ضمن این که واقعا بودجه خاصی را هم به ساخت سریال ها اختصاص نمی دادند و به دلیل شرایط ترجیح دادم که مدتی از تلویزیون دور باشم یا در سینما فعالیت می کردم یا در شبکه نمایش خانگی. بعد از اینکه «پنچری» پیشنهاد شد، به دلیل حضور آقای مهران مهام به عنوان تهیه کننده که بارها با او همکاری کرده بودم و همچنین حضور چهره های خوب طنز در آن سریال، پذیرفتم که در آن کار حضور داشته باشم.

نقش خوب یا بد؟!

واقعا نمی دانم بعد از این همه سال باز هم باید در نقش خشایار مستوفی چطور بازی کنم؟ این نقش باعث شد تا مردم زیادی من را بشناسند و هنوز هم خیلی ها من را در خیابان با همین نام صدا می زنند ولی بازی در این نقش باقع شد تا من دچار افسردگی و بیماری های روحی شوم! زمان زیادی را در قالب این نقش بودم و همین باعث شده تا از نظر روحی اذیت شوم.

حمید لولایی

تلویزیون یا سینما؟

بازی در مدیوم های مختلفی را تجربه کردم و از تلویزیون و سینما گرفته تا شبکه نمایش خانگی! ولی تلویزیون برایم همیشه در اولویت بوده و هست. واقعا در همان مدت 3 سال که از تلویزیون دور بودم به شدت ناراحت بودم چون حس می کردم در خانه ام نیستم خیلی دوست دارند در آثار سینمایی حضور داشته باشند و من هم دوست دارم ولی اگر قرار باشد بین سینما و تلویزیون یکی را انتخاب کنم قطعا انتخاب و اولویت من تلویزیون است. مخاطب تلویزیون بیشتر است و از آنجا که همیشه معتقدم ما برای مردم کار می کنیم در نتیجه حضور در کارهای تلویزیونی را ترجیح می دهم.

استرس برای آینده

همین موضوع کسب درآمد باعث شده که من همیشه برای آینده استرس داشته باشم چرا که ما نه از جایی تامین می شویم و نه حقوق بازنشستگی داریم و همیشه فکر می کنم من تا چه زمانی می توانم کار کنم و اگر اتفاقی برایم بیفتد چه می شود؟! واقعا همیشه این ترس را دارم و شاید مهمترین آرزوی من این است که در دوره بازنشستگی آرامش داشته باشم ان زمن که جوان بودم و می خواستم بازیگری را آغاز کنم. واقعا این طور نبود که به عنوان یک شغل به بازیگری نگاه کنیم آن زمان خیلی ها به دلیل علاقه به این هنر می آمدند و خودشان شغل دیگری داشتند و مثلا بعد از ظهرها می آمدند تئاتر کار می کردند از یک جایی به بعد بازیگر شد شغل اصلی من و البته نمی گویم که در این سال ها درآمد بدی از این کار داشتم ولی واقعا ان طور هم نیست که خیلی ها از بیرون به این شغل نگاه می کنند.

یک خاطره جالب و تلخ

آن زمان که سریال سربداران را بازی کرده بودم، درست است که بخش هایی که بازی کرده بودم پخش نشد ولی آقای نجفی از بازی من خوشش آمده بود و به همکارانش گفته بود که با من تماس بگیرند و از من برای کارهای دیگر دعوت کنند ولی پدرم در آن زمان و درست همان روزهایی که قرار بود که با من تماس بگیرند تلفن خانه را به دلیل مزاحم تلفنی قطع کرده بوده بود! آن هم به من زنگ می زدند ولی جوابی نمی گرفتند و به همین راحتی فرصت من از دست رفت. این موضوع را بعد از سال ها که یکی از عوامل آن سریال را دیدم به من گفت و شوکه شده بودم!

حمید لولایی

علاقه به موسیقی

خودم به شدت به موسیقی علاقه دارم و حس می کنم موسیقی در زندگی همه ما لازم است به نظرم موسیقی می تواند به ریتم زندگی کمک کند سال ها قبل و در جوانی یک سه تار هم داشتم که تمرین موسیقی می کردم که متاسفانه خراب شد، به دلیل همین علاقه شدیدی که به موسیقی دارم دوست داشتم که دخترانم هم در این حیطه فعالیت داشته باشند.

ارسال نظر: