کدخبر: 17313

معلمان|رتبه بندی| رتبه بندی معلمان

نحوه پرداخت حقوق معلمان در سال ۱۴۰۲ اعلام شد

به گفته وزیر آموزش‌وپرورش در سال آینده بر اساس رتبه معلمان حقوق و مزایا پرداخت می‌شود.

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: هدف اصلی رتبه‌بندی معلمان، ارتقای کیفیت نظام تعلیم و تربیت، ارتقای شایستگی‌های معلمی و رقابت در نظام تعلیم و تربیت است. به عبارت دیگر اگر رتبه‌بندی این سه مورد را انجام ندهد، ماهیت خود را از دست خواهد داد.

یوسف نوری گفت: اعتبار رتبه‌بندی معلمان ۳۸همت (۳۸هزار میلیارد تومان) است. رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقد است که اول باید همه را احکام بزنیم تا رقم نهایی از این ۳۸همت بالاتر نرود و بعد پرداخت‌ها را آغاز کنیم. ممکن است این‌گونه باشد که یک تعدادی از معلمان رتبه‌های بالاتر بگیرند، اما رقم ریالی ما در سال جاری نرسد، یعنی رتبه‌اش را اعلام می‌کنیم، اما چون قانونگذار سقف تعیین کرده است، نتوانیم امسال پرداخت کامل داشته باشیم.

نوری افزود: هنوز تصمیمی گرفته نشده چون اعلام شده است که در سقف تعیین شده باید پرداخت‌ها صورت گیرد. حالا نمی‌دانم دیون می‌شود یا نمی‌شود. ولی برای سال آینده باید بر اساس رتبه‌ای که معلمان استحقاقش را دارند، دریافتی داشته باشند و حقوق و مزایا پرداخت شود.

وی اظهار کرد: در آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان آمده است رتبه یک‌بار صادر شد و ۵ سال بعد می‌توانید حکم جدید را صادر کنید. مصوبه‌ای را گرفتیم که بتوانیم علی‌الحساب به همکاران‌مان پرداخت کنیم تا یکی، دو ماه آینده که رتبه‌ برای آنها صادر می‌شود. ان‌شاءالله رتبه‌بندی معلمان به پایان سال نمی‌خورد. سامانه هم مشکلی ندارد اما در هر صورت باید به اولش یعنی کیفیت فرایند آموزش‌وپرورش، ارتقای شایستگی معلمان و رقابت تعلیم و تربیت برسیم.

 

ارسال نظر: