کدخبر: 12669

فرهاد مجیدی به بن بست رسید!

آن روزها لیگ تخت جمشید و جام منطقه‌ای در جغرافیای فوتبال ایران برگزار می‌شد.

 تیم مجیدی جلوی قهرمانی ششم پرسپولیس را گرفت تا یک بار دیگر ثابت کند، آبی‌ها استاد خراب کردن قهرمانی‌های پشت سر هم در تاریخ فوتبال ایران بوده‌اند.  

* 1353:  آن روزها لیگ تخت جمشید و جام منطقه‌ای در جغرافیای فوتبال ایران برگزار می‌شد. پرسپولیس بعد از 2 قهرمانی متوالی، خودش را آماده هت‌تریک می‌کرد ولی درنهایت جام روی دست مردان آبی رفت و استقلال به رقیب تنها اجازه دبل داد. 

* 1377: این قهرمانی هم درست مثل قبلی بود؛ پرسپولیس با دو قهرمانی پیاپی وارد جام آزادگان شده بود اما معجزه مایلی‌کهن و دعوت از 13 بازیکن این تیم به اردوی تیم ملی، درنهایت قرمزها را از جریان لیگ خارج کرد. قبل از این خروج اجباری اما پرسپولیس نتایج خوبی نمی‌گرفت. درنهایت اما استقلال در لیگی که پرسپولیس را تا آخر نداشت، قهرمان شد. 

* 1387: تیم رنجور حجازی و سپس کریمی درنهایت با قهرمانی در جام حذفی به دوران تلخ و تاریکش، پایان داد. قهرمانی استقلال درحالی رقم خورد که سپاهان در هر دو جام حذفی آخرش به قهرمانی رسیده بود ولی برای هت‌تریک حریف استقلال نشد. آن دوره اینطور بود که استقلال تکلیف بازی‌هایش در جام حذفی را به پنالتی می‌کشید و سپس نوبت طالب‌لو بود که با مهارهای پشت سر هم، تیمش را راهی مرحله بعد کند. 

* 1390: استقلال مظلومی برای رسیدن به فینال جام حذفی و قهرمانی، پرسپولیس را در یک بازی یک‌طرفه شکست داد و در نهایت قهرمان شد. این درحالی بود که پرسپولیس در هر 2 دوره قبلی جام حذفی با حضور علی دایی قهرمان شده بود. این قهرمانی پایانی بر قانون جام گرفتن استقلال فقط و تنها فقط با قلعه‌نویی هم بود. 

* 1392:  سپاهان در لیگ‌های نهم، دهم و یازدهم با قلعه‌نویی و کرانچار به قهرمانی رسیده بود. آنها اما برای پوکر برابر استقلال کم آوردند. آبی ‌در برگشت قلعه‌نویی، همان نتیجه آخرین فصل حضورش در لیگ هشتم را گرفت: قهرمانی در لیگ دوازدهم. این چهارمین قهرمانی قلعه‌نویی در 5 فصل آخر لیگ برتر بود. 

* 1401: پایان‌دهنده قهرمانی‌های سریالی پرسپولیس، بازهم استقلال بود. قرمزها در حال تبدیل شدن به قهرمان ازلی و ابدی لیگ برتر بودند ولی درنهایت مجیدی به این سریال 5 قسمتی پایان داد و نقطه را بعد از «گلات» گذاشت و تاریخ را ورق زد. 

ارسال نظر: