کدخبر: 12738

فرهاد مجیدی| استقلال| اخبار ورزشی

فرهاد مجیدی بی رقیب شد

آرش داجیلری، داریوش شجاعیان، سید‌احمد موسوی، سینا خادم‌پور، محمد بلبلی و مسعود ریگی شش بازیکنی بودند که در ابتدای فصل از استقلال جدا شدند و به تیم‌های هوادار، گل‌گهر، نفت مسجد‌سلیمان و سپاهان پیوستند.

استقلال در فصلی که بسیاری از هواداران این تیم در انتظار یک عملکرد ضعیف از این تیم بودند، موفق شد با هوش فرهاد مجیدی، یکی از قهرمانی‌های مقتدرانه لیگ برتر ایران را رقم بزند. مربی جوان استقلال تقریبا بیست بازیکن را در فصول گذشته کنار گذاشته است که تقریبا همه آن‌ها عاقبت مشابهی داشتند. تقریبا می‌توان گفت هیچ‌یک از این بیست بازیکن بعد از جدایی از استقلال عملکردی نداشته‌اند که منتقدان مجیدی بتوانند بابت از‌دست‌دادن آن بازیکن، سرمربی آبی‌ها را شماتت کنند.

۱۱ جدایی در ابتدای فصل

آرش داجیلری، داریوش شجاعیان، سید‌احمد موسوی، سینا خادم‌پور، محمد بلبلی و مسعود ریگی شش بازیکنی بودند که در ابتدای فصل از استقلال جدا شدند و به تیم‌های هوادار، گل‌گهر، نفت مسجد‌سلیمان و سپاهان پیوستند. همچنین شیخ دیاباته، مهدی قایدی، فرشید اسماعیلی و محمد نادری هم بعد از جدایی از جمع آبی‌پوشان در لیگ‌های ترکیه، امارات و قطر مشغول شدند. هروویه میلیچ هم بعد از جدایی از استقلال جذب تیمی نشد و به‌تازگی زمزمه‌های خداحافظی وی از دنیای فوتبال به گوش می‌رسد.

جدایی ۹ بازیکن در نیم‌فصل

در پنجره زمستانی نقل‌و‌انتقالات هم آرش رضاوند و عارف آقاسی از استقلال به فولاد پیوستند، بابک مرادی راهی هوادار شد، امین قاسمی‌نژاد پیراهن گل‌گهر را بر تن کرد، فردین رابط به عضویت تیم شهر‌خودرو در آمد، متین کریم‌زاده به نساجی رفت و رشید مظاهری شاگرد محرم نویدکیا در سپاهان شد. پس از اتمام نقل‌و‌انتقالات زمستانی هم دو بازیکن به‌ناچار و به جهت اعزام به خدمت مقدس سربازی این تیم را ترک کردند. سیاوش یزدانی و محمد‌حسین مرادمند با اینکه بعد از جدایی از استقلال به تیم لیگ‌یکی ملوان پیوستند، اما هرگز در این تیم فرصت بازی پیدا نکردند.

بازیکن جدیدی که نقطه قوت شد

فرهاد مجیدی در ابتدای فصل آرش داجیلری و سید‌احمد موسوی را که هر دو در دفاع راست بازی می‌کردند، در فهرست خروجی قرار داد و عملکرد این دو نفر در تیم‌های جدیدشان چنگی به دل نزد و حتی تعداد بازی‌های آن‌ها در‌مجموع به‌اندازه انگشتان دو دست هم نرسید. این در‌حالی بود که مجیدی در این پست خریدی به اسم صالح حردانی انجام داد که به یکی از نقاط قوت تیمش در نیم فصل دوم تبدیل شد. سینا خادم‌پور و محمد بلبلی هم عملکرد چشمگیری در نفت مسجد‌سلیمان ندارند تا استقلالی‌ها بابت جدایی این دو نفر هم حسرت نخورند.

داریوش شجاعیان هم نتوانست در ترکیب هوادار درخشش چندانی داشته باشد و مسعود ریگی هم که یکی از بهترین‌های فصل گذشته استقلال بود، در سپاهان نتوانست عملکردی را که در استقلال داشت، تکرار کند و این در‌حالی بود که جانشین وی در استقلال به یکی از برترین هافبک‌های دفاعی لیگ تبدیل شد. در‌واقع درخشش زبیر نیک‌نفس در کنار مهدی‌پور به‌طور‌کلی ریگی را از خاطر هواداران استقلال پاک کرد.

ادامه متوسط پس از شروع توفانی

دیاباته و قایدی که بهترین زوج حمله یک دهه اخیر استقلال بودند، در لیگ‌های امارات و قطر سرنوشت مشابهی پیدا کردند. آن‌ها شروعی خوب و ضربتی در تیم‌های جدید‌شان داشتند، اما رفته‌رفته افت کردند؛ تا‌جایی‌که هواداران استقلال برای جدایی آن‌ها حسرت به دل نمانند. به‌ویژه که نفراتی مثل یامگا و حسین‌زاده به‌عنوان جانشینان این دو در ترکیب استقلال خوش درخشیدند. فرشید اسماعیلی در حاشیه خلیج تبدیل به بازیکنی کاملا معمولی شد و محمد نادری هم باوجود شروع خوبی که در ترکیه داشت، با تیمش به مشکل خورد و ناچار به فسخ یک‌طرفه شد.

ارسال نظر: