کدخبر: 12826

واکنش سعید پورصمیمی به اتهام کتایون ریاحی| سعید پورصمیمی تعرض کرده؟

سعید پورصمیمی فارغ التحصیل لیسانس رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشگاه تهران می باشد که از عرصه نمایش شروع کرد و زمان شاه وارد قاب تلویزیون شد.

صحبت‌های پریزاد سیف کارگردان و بازیگر تئاتر و همکار ۱۶ ساله سعید پورصمیمی از قول این بازیگر با سابقه در مورد اتهام تعرض به کتایون ریاحی را می بینید.  ناگفته ها از اتهام تعرض به کتایون ریاحی و افتخارات تا واکنش وی را می خوانید.سعید پورصمیمی متولد 9 اسفند 1322 در تهران، بازیگر است.فارغ التحصیل لیسانس رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشگاه تهران می باشد که از عرصه نمایش شروع کرد و زمان شاه وارد قاب تلویزیون شد.

شروع از 18 سالگی سعید پورصمیمی

همزمان با ورود به دانشگاه در سال 1340 وقتی که 18 ساله بود با یک گروه تئاتری به همراه عباس یوسفیانی، پرویز پورحسینی و پرویز فنی زاده بروی صحنه رفت.

استخدام در تلویزیون

سعید پورصمیمی

بعد از لیسانس بعنوان کارمند اداره تئاتر مشغول بکار شد تا اینکه به تلویزیون رفت و در واحد نمایش به استخدام صدا و سیمای شاهنشاهی درآمد. او با کارگردانی نمایش های صحنه ای، تلویزیونی و نوشتن فیلمنامه فعالیت اش را ادامه داد.

اولین حضورش در قاب تلویزیون بعنوان بازیگر سال 1354 در 32 سالگی با سریال «سلطان صاحبقران» به کارگردانی علی حاتمی بود که بسیار مورد توجه قرار گرفت.

بعد انقلاب تا سیمرغ اول

سعید پورصمیمی

در سال 1365 بعد از وقوع انقلاب با فیلم سینمایی «ناخدا خورشید» به کارگردانی ناصر تقوایی کنار داریوش ارجمند و علی نصیریان وارد سینما شد. همین نقش برایش جایزه لوح زرین بهترین بازیگر نقش مکمل را از جشنواره فجر به ارمغان آورد که بعدا نام این جایزه به سیمرغ تغییر یافت.

نویسندگی و کتاب ها سعید پورصمیمی

سعید پورصمیمی

استاد سعید پور صمیمی یکی از نویسندگان با سابقه کتاب نیز می باشد که از آثارش می توان به «کتاب آزادی به سرزمین خود باز می گردد» کتاب «آشغال سازان» و کتاب «کاخ نیرنگ » اشاره کرد

ارسال نظر: