کدخبر: 13921

یارانه بگیران بخوانند| اینترنت رایگان برای دهک های یارانه بگیر

۹ دهک اول درآمدی جامعه در هفته پیش رو باید منتظر دریافت یارانه نقدی جدید باشند.

از روز ۱۵ تیرماه سه دهک اول درآمدی جامعه که یارانه ۴۰۰ هزار تومانی می‌گیرند می‌توانند با مراجعه به درگاه خدمات دولت هوشمند بسته اینترنت رایگان بگیرند. اما آدرس سامانه فعال کردن بسته اینترنت رایگان چیست؟ یارانه 400 هزار تومانی برای چه افرادی است؟ یارانه بگیران یارانه 400 تومانی از اینترنت رایگان بهره مند می شوند. مشمولان یارانه 400 هزار تومانی می توانند در سایت خدمات دولت برای ثبت نام اینترنت اقدام نمایند.

روز چهارشنبه وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام کرد که سه دهک اول درآمدی جامعه می‌توانند بسته اینترنت رایگان چهار ماهه و یا دائمی دریافت کنند.این یکی از وعده‌های ابراهیم رئیسی بود که در زمان انتخابات ریاست جمهوری داده بود و حالا به آن عمل کرده است.

آنگونه که وزیر ارتباطات توضیح داده افراد برای فعال کردن بسته اینترنت رایگان باید به درگاه خدمات دولت هوشمند به سایت «دولت من»( my.gov.ir) مراجعه کنند. افراد واجد شرایط برای دریافت بسته اینترنت از درگاه خدمات دولت هوشمند ابتدا باید در این سامانه ثبت‌نام کنند و یک پروفایل کاربری تشکیل دهند.

۱- در مرحله اول متقاضی باید وارد سامانه my.gov.ir شود.

۲- در قدم بعد افراد باید شماره تماسی را وارد کنند تا کد ورود به سامانه برای آنها ارسال شود.

۳-در این مرحله فرد باید کد ملی خود و یک کد پستی معتبر را هم وارد کند. در این مرحله پروفایل کاربر ساخته می‌شود و افراد می‌توانند وارد درگاه خدمان هوشمند شوند. در صفحه ابتدایی سایت،‌بخشی برای ثبت‌نام اینترنت رایگان اختصاص داده شده است و افراد با کلیک روی این بخش می‌توانند تقاضای خود برای دریافت اینترنت رایگان را اعلام کنند.

اینترنت رایگان چند بار تمدید می‌شود؟

سوال دیگری که وجود دارد این است که حجم اینترنت رایگان چقدر است و هر چند وقت یکبار شارژ می‌شود؟ آنگونه که  مهدی سالم، مشاور فرهنگی وزیر ارتباطات در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرده این بسته‌های رایگان اینترنت سالانه ۳ بار و هر چهار ماه یکبار شارژ می‌شود. این اینترنت در قالب سه بسته اینترنت ۱۰ گبگابایتی است که هر چهار ماه یکبار شارژ می‌شود.

این بسته تنها برای یک سال آینده برنامه‌ریزی شده و تنها به سرپرست خانوار تعلق می‌گیرد و نه به اعضا. با مراجعه به درگاه واحد خدمات دولت به آدرس my.gov.ir یا با وارد کردن کد دستوری #۱۲۳۴*۴*، نحوه و زمان فعال‌سازی این بسته اعلام می‌شود.

البته برخی از کاربران اعلام کرده‌اند که امکان ثبت‌نام در سامانه را ندارند و برخی هم می‌گویند ثبت‌نام کرده‌اند اما هنوز بسته اینترنت برای آنها فعال نشده است.

 این هفته چه یارانه‌هایی واریز می‌شود؟

یارانه

 به روال دو ماه گذشته در سومین روز هفته آینده، یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به ۹ دهک درآمدی جامعه پرداخت می‌شود. جز این قرار است برخی از گروه‌های جامغه بسته معیشتی دریافت کنند. اگرچه مشخص نیست این بسته در این هفته پرداخت می‌شود و یا در مناسبتی دیگر. 

۹ دهک اول درآمدی جامعه در هفته پیش رو باید منتظر دریافت یارانه نقدی جدید باشند. یارانه‌ای که پرداخت آن از اردیبهشت امسال آغاز شده و تاکنون دو مرحله آن پرداخت شده است. حالا قرار است بیستم تیر ماه سومین مرحله این یارانه هم واریز شود.

گروه دیگری که این هفته باید منتظر یارانه جدید باشند، معترضان به عدم دریافت یارانه هستند. حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ماه گذشته به عدم واریز یارانه اعتراض کردند. یارانه این گروه واریز شده اما هنوز قابل برداشت نیست تا سازمان هدفمندی یارانه این گروه را شناسایی کند و تشخیص دهد که معترضان مشمول یارانه می‌شوند.

اطلاعات این گروه هم بررسی شده و احتمالا یارانه این گروه هم در روز بیستم تیرماه قابل برداشت می‌شود. بر این اساس، این هفته تنها یک یارانه نقدی به حساب مشمولان واریز می‌شود و یارانه دیگری در راه نیست.

پیش از این، مطرح شده بود که احتمالا قرار است دولت یارانه عید قربان را پرداخت کند. اما پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد یارانه مناسبتی جدیدی در راه نیست و آنچه در بسیاری از رسانه‌ها با عنوان یارانه عید قربان مطرح شده، همان یارانه ماهانه‌ای است که بیستم هر ماه پرداخت می‌شود. اما از یارانه مناسبتی خبری نیست.

ارسال نظر: